بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۳۰۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
جامعه عفاف و حجاب می خواهد
رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت در مبارزه با فساد مصمم است، گفت: دولت یازدهم از انجام هر آنچه که در راه مبارزه با فساد و توسعه کشور نیاز باشد از هیچ کس و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز یکشنبه در جمع نخبگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی افزود: با وحدت، انسجام، جهاد و تلاش بر مشکلات فائق خواهیم شد و برای حل معضلات این کشور حتی فساد، کلیدی بهتر از علم و فناوری نیست.

رییس جمهوری با یادآوری رشد و توسعه کمی دانشگاه ها و تعداد مقالات علمی ارایه شده در کشور ادامه داد: ما برای چه مقاله می نویسیم؟ در این مقالات به دنبال چه هستیم؟ البته جای تردید نیست که دوست داریم در دنیا اعلام شود که تعداد مقالات ایران در منطقه نخست است.

روحانی با بیان این که البته مقاله نوشتن و ارایه کردن یک مقاله تفوق علمی است و جای تردید ندارد، گفت: اما می خواهم نکته دیگری بگویم که خدای ناکرده مقاله نوشتن، امتیاز گرفتن و درجه علمی هدف ما نشود. اگر اینها هدف شود، ما به جایی نمی رسیم.

وی ادامه داد: مقاله می نویسیم، می فرستیم و چاپ می کنند، ما هم استادیار، استاد تمام می شویم و بسیار هم کلمه استاد تمام برای کسانی که در مسیر علم و دانش هستند، لذت دارد. حداقل برای این که نشان دهند که کار و تلاش کردند و زحمت کشیدند البته به شرط این که فساد در این داستان نباشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ما در این دولت به برخی فسادها برخوردیم که شگفت آور است، توضیح داد: «قدیم ها می گفتند آدم بعضی چیزها می بیند شاخ در می آورد، می گفتیم مگر آدم شاخ هم در می آورد؟ اما اکنون می بینیم برخی موضوعات آنچنان به مغز فشار می آورد که گویی دو شاخ در حال درآمدن است و معلوم است که مثال های ایرانی بی ربط نیز نبوده است؟ آخه برای استاد و بورسیه شدن هم تقلب؟ از طرف می پرسند آقا نمره ات چند است؟ می گوید؛ ای بنویس دیگه 12- 14- 15، آقا بگو نمره ات چقدر است، نمره ای می گوید که بعد معلوم می شود گفتارش ... البته ممکن است کم حافظه گی و گرفتاری زمانه باعث شده باشد وگرنه بعید است کسی که در مسیر استادی است، بخواهد تقلب کند.»

رییس جمهوری ادامه داد: «واقعا ما دچار حیرت شدیم که چرا؟ حالا رانت می گویند در برخی زمینه های اقتصادی، مالی و پولی که البته همه آنها بد است اما آدم بخواهد استاد فرزندان مردم شود با تقلب؟ بخواهد در این کشور معلم شود که شاگرد تربیت کند که آن شاگرد کشور را نجات دهد آن هم در شرایط حصر اقتصادی و مبارزه با استکبار جهانی و با شعارهای بسیار بلند و پرطمطراق، بعد در آن تقلب دربیاید و بعد عده ای بنویسند سرگشاده و غیرسرگشاده و تهدید کنند؟ مگر این دولت از تهدید می ترسد؟»

روحانی تصریح کرد: من امروز در محضر شما فرهیختگان، بزرگان، اساتید و در محضر مولایمان امام هشتم (ع) که روح او ناظر و روز میلاد او است، خدمت شما به صراحت عرض می کنم، هر آنچه که در راه مبارزه با فساد لازم باشد و در راه توسعه این مملکت نیاز باشد، این دولت از هیچ کسی و هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

وی ادامه داد: لابد شما می گویید چرا نمی ترسید، دیگران چیزهای بسیار دارند که می توانند شما را تهدید کنند و چرخ دولت شما را از گردش بیاندازند؟، من به شما خواهم گفت این چنین نخواهد شد، چرا؟ زیرا تا روزی که اکثریت قاطع مردم هوشیار و بیدار این سرزمین با دولت و در کنار دولت هستند، این دولت موفق خواهد بود.

رییس دولت یازدهم اظهارداشت: اگر هم یک زمانی مردم در کنار این دولت ها نباشند، آن قدرت ها هم نباشند ما موفق نخواهیم بود، موفقیت ما در سایه حمایت، حضور و تلاش مردم و البته لطف پروردگار و عنایت حق که او اصل و همه چیز است.

روحانی ادامه داد: آن روزهای نخست که انتخاب شده بودم برخی به من می گفتند، این تصور خام است که شما فکر کنید مدت چهار سال می توان کاری کرد؟ آنچنان چاه ها برای شما کنده اند که از این چاه به آن چاه و از آن چاه به چاهی دیگر می روید و اصلا به جاده نمی رسید که بخواهید حرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد: من همان وقت به دوستان می گفتم که مشکلات زیاد است اما باید امید همه ما بر تمام مشکلات فائق شدن باشد، مطمئن باشید اگر دست به دست هم دهیم با وحدت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و جهاد و تلاش موفق خواهیم شد.

**دولت الکترونیک راه علمی مبارزه با فساد است

رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: در تمام مراحل باید با تلاش پیگیر و با جهاد، تلاش و کوشش کار را پیش ببریم تا به مقصد و مقصود برسیم و برای حل معضلات مملکت کلیدی جز علم، دانش، تحقیق و فناروی نمی شناسم.

وی افزود: دانشمندان، دانشگاهیان و اهل نبوغ ما باید بدانند و طرح علمی بدهند، فساد با شعار درست نمی شود، این که داد بزنیم و دادگاه درست کنیم و عده ای را بگیریم، درست نمی شود مبارزه با فساد طرح علمی نیاز دارد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به نخبگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: شما باید آن را طراحی کنید که چگونه از فساد پیشگیری کنیم و راه آن را شما اهل نظر و اندیشه بگویید.

روحانی ادامه داد: اگر بنده برای جواز ساختمان یا کارخانه یا ورود کالا به یک نفر مراجعه کنم، بهتر است یا به 30 نفر و اگر با یک نفر رودررو باشم یا با 30 نفر، اگر با یک نفر روبرو باشم فساد کمتر است و اگر خدای ناکرده بخواهم رشوه بدهم یک بار و نه 30 بار رشوه می دهم و لااقل فساد یک سی ام می شود، ما باید کاری کنیم در کل فساد نباشد.

وی با تاکید بر این که مبارزه با فساد نیازمند راه حل علمی است، یادآور شد: شما باید بگویید چگونه رابطه مراجعه کننده با کارگزار کوتاه تر شود، بسیاری از کارها را می توان با پست و الکترونیک انجام شود و حضوری نباشد، با این اقدام فساد کمتر می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: دولت الکترونیک از راه های علمی مبارزه با فساد است.

روحانی همچنین گفت: نه تنها در مبارزه با فساد، اگر ما در زمینه آب، محیط زیست، سیاست خارجی و حقوق ملی، رودخانه های مرزی و حقابه مشکل داریم علم حقوق، سیاست و اقتصاد همه باید به کمک ما بیایند و شما باید کاری انجام دهید تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی با بیان این که نوشتن مقاله کافی نیست، این سوال را مطرح کرد که دانشگاه متکفل چیست؟

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی می گوییم انسان ها عالم شوند چون ثواب دارد، اما وقتی می گوییم عالم شوند تا مشکل و معضل جامعه را حل کنند و رفاه، نشاط و امید را به جامعه برگردانند و این کار شدنی است.

وی گفت: اگر در اقتصاد مشکل داریم و باید تورم را کاهش دهیم، اساتید، محققین، پژوهشگران و اقتصاددانان باید کمک کنند. ما می خواهیم بر رکود غالب شویم و رونق ایجاد کنیم و شما اندیشمندان وصاحبنظران فرهنگ جامعه را تعالی بخشیم.

**آیا راه عفاف برای بانوان ما ون است؟

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فکر می کنیم تعالی بخشیدن جامعه، ون و مینی بوس و پاسبان و سرباز است، با این ها فرهنگ درست نمی شود.

این سخنان رییس جمهوری با تشویق حضار همراه شد. روحانی ادامه داد: راه ارتقای فرهنگ با علما، بزرگان و حوزه ها، محققین و اساتید دانشگاهی است، چگونه ما تشویق می کنیم، یعنی راه عفاف برای بانوان ما ون است؟ راه دیگری نداریم؟، خود بانوان ما که فرهیختگان جامعه هستند، دانشگاهی، محقق و اساتید دانشگاهی هستند، خودشان برای استقرار عفاف در این جامعه و گسترش حجاب آیا راه بلد نیستند؟

وی با بیان این که هم اکنون وزیر کشور که مسوول این کار است در جمع ما نشسته است، گفت: به ما می گفتند آدم اگر یک چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر نباید عین آن را انجام دهد باید یک جوری آن را اصلاح کنیم.

حضار باردیگر با کف زدن سخنان رییس جمهوری را تایید کردند.

رییس جمهوری یادآور شد: ما باید برای ارتقای اخلاق، نشاط در جامعه و نحوه رفتار با جوانان جامعه (پسر و دختر) راه علمی بیابیم، مدام می گویند دختر و پسر را جدا کنیم؟

روحانی در ادامه خاطره ای را بیان کرد و گفت: در یک زمانی در اول انقلاب یک آقایی به من گفت این پیاده رو خیلی مشکل دارد، گفتم چرا؟ گفت: زن و مرد در یک پیاده رو راه می روند و تنها راهش دیوار است و باید وسط دیوار بکشیم، گفتم پس لطفا دیوارش کوتاه باشد ما بتوانیم افراد را پیدا کنیم واقعا با این حل می شود؟

وی با بیان خاطره ای دیگر اظهار داشت: در اول انقلاب که دانشگاه افتتاح شده بود یک عده در دانشگاه تهران دنبال کشیدن دیوار در کلاس بودند، تا دختر و پسر جدا شوند، زمانی که امام (ره) اطلاع یافت، عصبانی شد و به آنان نهیب زد که این کارها چیست ؟ این ها هَُو کردن اسلام و سخیف کردن موازین اسلام است و چیز دیگری نیست.

سخنان رییس جمهوری باردیگر با تشویق شرکت کنندگان همراه شد.

**اخلاق و عفاف به نفع همه ما است

روحانی همچنین یادآور شد: دین ما، دین مشکلات و سختی ها نیست، این همه پیچیدگی ندارد، برای این موضوعات راه حل درست و علمی پیدا کنیم، البته جامعه ما حجاب و عفاف می خواهد، این همه عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) و اهل بیت(ع)، این همه عاشقان وجود دارد، اخلاق و عفاف به نفع همه ما است، استحکام خانواده های ما را حفظ می کند، قرآن، فلسفه حجاب را امنیت ذکر می کند.

وی خاطر نشان کرد: حجاب برای این است که امنیت برای خانم ها ایجاد کند، معلوم است همه امنیت می خواهند، شما هم دلت می خواهد اگر دختر خانمت بیرون می رود تا زمانی که برمی گردد امنیت داشته باشد آن دختر خانم هم دلش می خواهد وقتی بیرون می رود کسی او را اذیت نکند و این طبیعی است منتها راهش چیست؟

رییس دولت تدبیر و امید همچنین خطاب به عالمان و فرهیختگان اظهار داشت: شما عالمان و فرهیختگان باید راه درست علمی را پیدا کنید.

**امر به معروف یعنی بخواهیم مردم کار درست را انجام دهند

روحانی در ادامه اظهار داشت: خداوند به ما امر کرده که آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، اما اگر در یک جامعه ای مساله معروف بودن مورد خدشه قرار گرفت اول باید آن را درست کنیم.

وی ادامه داد: معروف یعنی کار شایسته و درست، امر به معروف یعنی از مردم بخواهیم کار درست و روا انجام دهند.

**راهی جز اقناع نسل جوان نداریم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خوئ خاطر نشان کرد: اول باید معروف را در جامعه معروف کنیم و بعد آن را امرکنیم ؛ باید اول معروف را درست کنیم ؛ باید برای مردم توضیح داده و شرح دهیم؛ والله و به الله در عصر و دنیای ما، راهی جز اقناع نسل جوان نداریم ؛ با زور نمی شود بیاییم اینجا یا آنجا را ببندیم، نمی شود؛ دو چیز یاد گرفته ایم دیوار و فیلتر که فکر می کنیم با این حل می شود.(تشویق حاضران را در پی داشت)

روحانی اضافه کرد: خب شما فیلتر درست می کنید اون می رود فیلتر شکن درست می کند.( تشویق حاضران)

وی افزود: حل نمی شود این مسائل چرا که اگر حل می شد تا کنون حل شده بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه فرهیختگان هم در این زمینه های فرهنگی وظیفه دارند، گفت: دولت دست نیاز به شما دراز می کند ؛ برای امور فرهنگی برای امور اقتصادی دولت کار فرهیختگان را می خواهد.

**مریضی با فیلتر، دیوار و ون حل نمی شود

روحانی خطاب به نخبگان، فرهیختگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی گفت: همانطورکه در امور بهداشتی و درمانی شما عالمان کمک می کنید و هر راهی راه علمی دارد.

وی ادامه داد: کسی که مریض می شود چه کار می کنیم؟ مریضی با فیلتر، دیوار و ون حل نمی شود؛ مریض را به متخصص می بریم و بعد راه حل می یابد؛ یعنی اول بیماری را شناسایی می کند و بعد دارو می دهد؛ پس هر کاری راه علمی دارد.

**فرهنگ راه علمی دارد

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: اگر سلامت راه علمی دارد پس فرهنگ،اقتصاد و مبارزه با فساد هم راه علمی دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه مقالات علمی فرهیختگان و عالمان باید تبدیل به راه حل شود، گفت: با مقاله تنها درست نمی شد ؛ مقابله باید به راه حل و پس از آن به فناوری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: فناوری هم باید به ترتیب به ساخت نمونه و پس از آن به تجاری سازی و سپس برند به برند تبدیل شود و آن وقت علم پیش می رود.

رییس جمهوری تاکید کرد: این علم بدین صورت تن،روح، جسم و روان را پرنشاط می کند و جامعه را اصلاح کرده و توسعه را پدید می آورد.

روحانی خطاب به حاضران گفت: خراسان عزیر با کمک اندیشمندان باید به سرعت از مشکلات فاصله بگیرد.

وی اضافه کرد: مشکلات فروانی در این استان وجود دارد که در این سفر برخی را طراحی می کنیم و شما نیز باید به آن توجه کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
sajad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
4
4
با ون و مینی بوس و پاسبان، فرهنگ درست نمی شود
پس با چی درست میشود ، دولت تدبیر در این یک سال برای فرهنگ مملکت چیکار کرده!!؟؟
iran
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
3
5
آقای روحانی خوب بلده لفاظی کنه و با لغات و الفاظ جمله های قشنگ بگه!
ولی ایشون خاطر مبارکشون نیست بیان کنند که مسول فرهنگ این کشور کیه و چه کسی باید به نسل جدید یاد بده که پدر و مادرهاشون بخاطر حفظ عفاف و ناموسشون حتی از جان خودشان هم میگذشتند!
وقتی فیلم میسازند که بلانسبت فقط ...داخلش نیست ولی تمام ارزشهای این مردم رو ... و یا موسیقی ابتزال ساخته میشه و کسی نیست که به عنوان مسول فرهنگ این کشور ممیزی کنه (البته این قضیه فقط مختص دولت روحانی نبوده و نیست و در همه دولتها بخاطر کم نشدن آراء شون آزادی
iran
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
2
5
با وجود جناب جنتی فرهیخته مسئله حجاب حل شد ، وقتی با چه حجابهایی تئاتر بازی میکنن و تک خوانی زن و ... . خود مرنم باید اقدام کنن . همه افرادی که مقید به حجاب و عفت هستند باید تذکر لسانی و امر به معروف انجام بدن. باید این واجب فراموش شده حداقل در زمینه حجاب احیا بشه .
اصلاحات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
3
5
خدایا شکر که یک خاتمی دیگر به جامعه ما دادی. بعد از هشت سال سخن بگیر و ببند دوباره سخن معقول خاتمی را از حنجره روحانی می شنویم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
خدایا نظر بالایی الکی بود
خاتمی و امثالش رو از ما بگیر و چند نفر که فرهنگ را با تمامی ابعادش بشناسند بر سر کار بیاور
بسیج دانشجویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
6
4
خب اقا یه روحانی شما بیا درستش کن دیگه . حجابه خانوما رو فرهنگو همه چیو درستش کن دیگه . دولت شما مشکل یه دریاچه ارومیه رو نتونسته تا الان حل کنه اونوقت میخواین با برداشتن فیلترینگ چبدونم فیسبوکو امثالهم و ازادی که دادین دخترایه مردم با چادر بیان بیرون خیلی قشنگه . نخیر اقایه روحانی جووانایه مردمو با اینکه میتونید با دوس دخترو دوس پسراتون راحت برید تو خیابون جولان بدین سرگرم نکن . اگه میتونی بیا کارم انجام بده . ازادی این نیس ازادی یعنی اینکه بشه انتقاد کرد . یه بار ازتون انتقاد کردن به کله ملت توهین کردید

تدبیر24 اگر مردی منتشر کن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
4
چرا از این ابزار برای ستونهای ایستاده در سر محله های تهران که به عمل شریف پخش شیشه و ............. مشغول هستند استفاده نمیشود .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
4
خیلی راست میگه به عنوان رییس جمهور طبق وعده ای که زمان انتخابات داد گشت های ارشاد و این برخوردهای زشت را جمع کنه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها