بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۳۴۷
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
ادعای جالب عدم محبوبیت روحانی از سوی حامیان احمدی نژاد
اگر احمدی نژاد در انتخابات پر کاندیدای سال 84 چیزی بیش از 5 میلیون رای را از آن خود کرد، روحانی در مدلی مشابه در همان دور اول نزدیک به 19 میلیون رای را کسب کرد و چهار برابر نزدیک ترین رقیب رای آورد.

تدبیر24:در تمامی ممالک راقیه و یا در نظام های مردم سالار متر و معیار برای سنجش محبوبیت و مقبولیت سیاسیون رجوع به صندوق رای است. مردم با آرای موافق و مخالف خود تعیین می کنند که چه طیف و نظری را می پسندند و از چه رویکردها و عملکردهایی گریزان بوده و مایل به تحمل آن نیستند.

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 در کشور ما البته مولفه های دیگری نیز برای سنجش محبوبیت سیاست مداران محل اعتنا و رجوع است. استقبال عام و توده وار در دیدارهای عمومی و رسمی محکی برای نمایش محبوبیت و اقبال و استقبال عمومی به سیاست مداران است. اینکه این کنش های پوپولیستی تا چه میزان می تواند محک و معیار درستی باشد و یا از اساس محلی از اعراب داشته و سنجشی قرین به صحت است، خود بحث مفصلی میطلبد که از حوصله این مقال فزون تر است و نقل این گزارش مجمل تنها به برخی واکنش ها پیرامون این موضوع اختصاص دارد، واکنش هایی که این روزها از سوی برخی حامیان محمود احمدی نژاد به منصه ظهور رسیده و ادعاهایی را در پی داشته است.

روسای جمهوری پیش از محمود احمدی نژاد به سفرهای استانی می رفتند اما این دیدارها یا در راستای افتتاح پروژه بود و یا در راستای دیدار با قشرهای مختلف مردم در قالب برنامه های مشخص و سازمان یافته اما محمود احمدی نژاد با آمدنش به پاستور سبک و سیاق خاصی را برای سفرهای استانی تدارک دید، او میل مفرطی به برون نمایی در عرصه عمومی داشت و این نکته ای نیست که دوست و دشمن بتوانند انکارش کنند.

محمود احمدی نژاد سیل مردمی که به دنبال خودور اش می دویدند را گزاره ای مهم برای اثبات محبوبیت و مقبولیت خود و به رخ کشیدن قدرت اش در ساخت قدرت اجتماعی می دید. در سال های آغازین هم این ترفند بسیار به کارش می آمد و او می توانست جمعیتی کثیر را به دنبال خودروی خود کشیده و بر روی این موضوع مانور دهد.

اگر در دنیا چنین مراسم ها و میتینگ های عمومی مختص به کمپین های انتخاباتی بوده و برای قدرت نمایی در برابر کاندیداهای رقیب و تهییج افکار عمومی به کار می آید و پس از انتخابات لزومی برای بسط و تعمیق این تحرکات دیده نمی شود، او این سنت را شکسته و در سفرهای رئیس جمهوری به اقصی نقاط کشور جمع کثیری را دور خود جمع می کرد.

تبلیغات بسیار و چند هفته ای در قالب نصب هزاران بنر و پوستر در سطح شهر، اعطای وام و کمک های بلاعوض به متقاضیان، دریافت نامه های مردمی و پاسخ دهی به مطالبات خرد و آنی و نیز مصوبات فله ای و کلید زنی طرح های عمرانی بی شمار برای جلب رضایت مردم استان از نمایه های بی برو بگرد تمامی سفرهای استانی احمدی نژاد بود.

حال در این شرایط بدیهی بود که جمع مستقبلین از کاروان رئیس جمهوری بخشنده روندی فزاینده به خود بگیرد، نکته ای که البته دوام چندانی نیافت و در سال های آخر و با بروز مشکلات عدیده اقتصادی در کشور دچار ریزش بی سابقه و غیر قابل کتمان شد. اکنون اما هواداران محمود احمدی نژاد به آن استقبال ها نازیده و چنین عنوان می کنند که رئیس جمهوری فعلی با این حجم از استقبال روبرو نشده و با این مقدمه نتیجه می گیرند که احمدی نژاد محبوب تر از روحانی بوده و عملکردهای وی وجوه مثبت بیشتری داشته است.

این ادعاها البته از چند منظر قابل رد و تشکیک است.

1- محمود احمدی نژاد با صرف هزینه های میلیاردی و بذل و بخشش و یا در قالب اعطای پروژه های غیر حساب شده و فله ای و البته تمهیدات تبلیغاتی فراوان در دور ابتدایی سفرهای استانی توانست جمعی از مردم طبقه فرودست را گرد خود آورد اما عدم تحقق وعده ها و وخامت اوضاع اقتصادی و نیز سفره ای که هر روز کوچک تر می شد کار را به جایی رساند که نماهای بسته تلویزیونی هم نتوانست جمعیت بسیار اندک استقبال کنندگان را دیگر گونه جلوه بدهد و این نکته بخوبی هویدا می کند که احمدی نژاد آیا محبوب بود یا حضور مردم برای دیگر چیزها بود.

2- حسن روحانی در سفر 22 خرداد خود به شهر مشهد به قلب اردوگاه رقبا ( دو تن از رقبای جدی روحانی اهل مشهد بوده و زادگاه شان آنجا بود) با استقبال بیش از 100 هزار نفری مردم و جوانان روبرو شد، مردمی که نه هدیه ای می گرفتند و نه قرار بود طرحی برای آنان افتتاح شود و نه بواسطه تبلیغات چند هفته ای و بنرهای آنچنانی به استقبال کاندیدای اعتدال رفته بودند. آنان با میل و رغبت خود به استقبال منش و رویکرد روحانی و حامیان انتخاباتی وی رفته و گرایش و نگرش خود را با این حضور به رخ کشیدند و خوبست هواداران احمدی نژاد نمونه ای ولو بسیار اندک تر از چنین استقبالی را برای اثبات ادعای خود نشر عمومی دهند.

3- به اذعان تمامی خبرگزاری های رسمی در سفر اخیر روحانی به مشهد صف مستقبلین تا چند کیلومتر طول داشته است نکته ای که با عقل سلیم هم همخوانی دارد. اویی که پیش از ریاست جمهوری با آن جمعیت بزرگ مورد استقبال قرار گرفت اکنون که به بسیاری از وعده های انتخاباتی خود جامه عمل پوشیده و تورم و گرانی را مهار و آرامش را بر سپهرهای مختلف مستولی کرده با استقبال دو چندان روبرو شود و مشخص نیست چرا رسانه های نزدیک به احمدی نژاد مدعی می شوند که استقبال از روحانی کم بوده است! حتی اگر یک ششم از جمعیت سه میلیونی زوار و مجاورین به استقبال روحانی آمده باشند با چنین جمعیتی کل مسیر تردد روحانی پر از جمعیت شده و انتشار عکس های خاص و ادعاهای نامربوط نشان می دهد این سخنان از سر بغض و حسرت و ناخشنودی است.

4- فرض بگیریم که جمعیت مستقبلین از روحانی به میزان احمدی نژاد نبوده است و ادعاهای این طیف را بپذیرم اما بازهم با همه این اوصاف آنان دچار خلط مبحث شده و به بیراه رفته اند و نمی توانند مدعای محبوبیت بیشتر احمدی نژاد را داشته باشند. به اذعان تمامی شاهدان عینی و مستندات میدانی برای سفر روحانی هیچ تبلیغات آنچنانی و خاصه خرجی های ویژه از جیب ملت انجام نشده و حتی در صحن های متبرکه حرم رضوی هم بر خلاف دوران پیشین تبلیغ خاصی انجام نگرفته و در کل شهر مشهد پلاکاردها و بنرها آنچنان اندک و محدود بوده که اعتراض حامیان رئیس جمهوری را نیز در پی داشت. مضاف بر آن روحانی نه تراولی هدیه و نه وعده انجام امور شاقی را داده و هر آنکس که به استقبال وی آمده بدون چنین ملاحظات و از سر علاقه قلبی به وی و اعلام رضایت از عملکردهایش بوده است و این جمعیت حامی واقعی حتی اگر بپذیریم قلیل تر از نمونه قبلی مشابه باشند، واقعی تر و اصیل تر هستند و این وجه امتیاز روحانی است.

اگر محمود احمدی نژاد در انتخابات پر کاندیدای سال 84 چیزی بیش از 5 میلیون رای را از آن خود کرده و در رقابت دور دوم و در فضای دو قطبی بیش از 17 میلیون رای آورد. روحانی در مدلی مشابه در همان دور اول نزدیک به 19 میلیون رای را از آن خود کرد و چهار برابر نزدیک ترین رقیب رای آورد. البته این نکته را هم باید ملحوظ کرد که به گواه تمامی مراکز آمار داخلی و خارجی عملکردهای دولت تدبیر و امید برای برون رفت از معضلات فزآینده اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خیره کننده و غیر قابل کتمان است. حال چگونه محبوبیت این دو از منظر حامیان احمدی نژاد متفاوت است و کفه به سمت دکتر احمدی نژاد می چربد نکته ای است که آنان باید پاسخ بگویند و البته یادمان نرود که انتخابات مجلس پیش رو اگر با حضور تمامی جناح ها و طیف ها برگزار شود سنگ محک خوبی برای میزان محبوبیت طرفین خواهد بود و مردم در عمل نشان می دهند که چه نگرش و رویکردی را می پسندند و به آن اعتنا دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۹
انتشار یافته: ۶۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
27
18
آدم نباید لزوما محبوب باشه! باید عاقل و مدبر بود ولو عده ای خوششون نیاد. همیشه عدالت و تدبیر درد داشته و تلخ بوده برای خیلیها اما عاقبتش شیرین بوده. با این اوصاف روحانی اگر محبوب هم نباشه به احمدی نژاد سره. بالاخره در تاریخ ما هر مصلحی که ظهور کرد با عوام فریبی تندروها کارش به سرانجام درستی نرسید.
پاسخ ها
روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
واقعا تحلیل آبکی بود. اگه احمدی نژاد در سال84 5میلیون رای آورد شما باید رقبایش را هم میدیدین به اضافه اینکه هیچ گروه و حزبی و قدرتی طرفدارش نبود . اما استقبال مردمی که میگین ، فقط یک سوال دارم : چرا رییس جمهور اعتدالی باید زمانی وارد مشهد شوند که شلوغترین روز سال را سپری میکند؟به نظر شما روزی که فقط 15 میلیون زایر در مشهد حضور داشتند استقبال شبه ناک صد هزار نفری خیلی زیاده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
راي مال عموم مردم عاقل نكنه آقاي موسوي هم اين فكر تور داشت كه توهم زده بود برنده انتخاباته

راي مردم تعيين كننده برنده انتخاباته نه توهم ذهني جنابعالي كه فكر مي كني روحاني خيلي مدبره
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
9
32
کاش یه عکس هم از استقبال از احمدی نژاد میذاشتی و دیگه هیچی نمیگفتی...
روحانی رو در این مقایسه بی آبرو نکن...
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
من که نه از احمدی نژاد خوشم می آید نه روحانی؛ ولی منصفانه هم نگاه کنیم تصاویر هوایی استقبال از رییس جمهور قبلی در سال هشتم ریاستش از تصاویر هوایی رییس فعلی در سال اول ریاستش جمعیت بیشتری را نشان می دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
فدایی داری داش محسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
21
42
جوجه را آخر پاییز میشمرند احمدی نژاد انسان بود سالم بود مردم دار بود
پاسخ ها
sajad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
از چی بگم برات!!!
از تورم روز افزون چند سال پیش !
11روز قهر رییس جمهور مملکت !
یا از هاله ی نور!
یا حلقه ی انحرافی بهار !
شایدم باید از شهید چاوز بگم!
یا...
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
جناب سجاد
انتخاب رکود برای مهار تورم کار ننجون کروبی هم هست.. هنر نیست که این
علوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
هوگو چاوزی که در برابر زیاده خواهی های دولت ددمنش امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی می ایستاد، به شهادت نزدیک تر است یا اوبامای طرفدار سگهای وحشی اسرائیلی به «رییس جمهور مودب و باهوش» نزدیکتر؟!
البته از شهید ابراهم لینکن نژاد پرست چیزی نمی گویم تا کسی از خجالت آب نشود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
از چی بگم برات2
از رانت650 میلیون یورویی؟!
از جریمه کرسنت؟!که از همه بدتره به مبلغ 35 میلیارد دلار میدونید به پول ایران چند میشه؟!
از کوتاهی وزارت ارشاد؟
از افزایش واردات کالاهای لوکس به کشور وخارج شدن ارز از مملکت؟!
پلمپ شدن برخی تاسیسات انرژی اتمی و اعمال تحریم های جدید علیه ایران
افزایش اهانت دولتمردان امریکایی به ملت ایران؟
در اخر باید بگم این تدبیر است که ترک برداشته نه تحریم
خواهشا ثبت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
9
0
محبوبیت .....اگر وجود داشته باشد به لطف ... یا کمکهای بشر دوستانه ...در جریان ماله کشی کارهای ... است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
16
20
موقع میلاد امام رضا(ع) رفته مشهد زائرها رو به اسم استقبال کنندگان بزنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
بعد می گن بقیه پوپولیستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
بقیه پوپولیست و افراطی هستند
ما همه معتدل، بافکر و تدبیر، عاقل و خوب هستیم
مرده باد دشمن من!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
پس اگه این حرف درسته چرا رهبر هر سال لحظه سال تحویل حرم تشرسف می برن؟؟نکنه آقا هم رفته تا زائزین رو استقبال کننده معرفی کنه!!
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
حضرت آقا رو که دیگه همیشه جمعیت استقبال کننده شون رو دیدیم و جای بحثی نیست...اما آقای روحانی یک دهم اون جمعیت رو هم نداره! میگی نه؟! اهواز و اردبیل و ببین
امیر
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
4
5
دروغ گویی مسلک آدم های کوچیک که می خوان خودشونو لا به لای بزرگها جا بزنن به نظر من امثال .... حتی لیاقت شهروندی ایران رو ندارن چه برسه به ... این کشور با این همه آدم های بزرگ و حسابی که در طول تاریخ به چشم خودش دیده
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
امیرخان شما الان مسئول امور شهروندان هستین؟ آدم های بزرگ هم منظورتون خائنی مثل ...هست یا مه...ی؟
ملت حال کردن وقتی اسم 4تا مفسدو گفت.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
امیر خان بهت میاد که طرفدار اندیشه «منقدین من به جهنم» باشی.
بقول رامبد جوان در هندوانه، خیلی بهم میاین؛ خیـــلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی!!!
یونس
|
United States
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
4
13
:در تمامی ممالک راقیه و یا در نظام های مردم سالار متر و معیار برای سنجش محبوبیت و مقبولیت سیاسیون رجوع به صندوق رای است. مردم با آرای موافق و مخالف خود تعیین می کنند که چه طیف و نظری را می پسندند و از چه رویکردها و عملکردهایی گریزان بوده و مایل به تحمل آن نیستند.

یاد جماعتی افتادم که میگفتن13از24بزرگتره:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
انتخابات 88 جزو تاریخ ایران نیست ولی 76 و 80 و 92 هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
آخر تدبیر و ادب: هر کی به ما رای نداد، بره به جهنــــــــــــــــــــــم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
9
11
از روحانی بخاطر این تقلید تو سفرهای استانی بدم اومده. حیف بیت المال
پاسخ ها
پوپولیست خیلی بد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
دو جور پوپولیست داریم:
پوپولیست خوب: مثل روحانی که در شهر 3 میلیونی و حضور 6 میلیون زائر در شلوغترین روز سال، حدود 100 هزار نفر (به ادعای طرفداران بنفشش) به استقبالش می روند.( که البته بسیاری دست نوشته های اعتراضی نسبت به رفتارهای دولت دستشان است).

پوپولیست بد: مثل احمدی نژاد که خودروی حامل او در همین شهر و با زائرانی کمتر 500 هزار نفر در یک روز کاملا معمولی حداقل 3.5 ساعت در ازدحام جمعیت مستقبل گیر می کند.
یک آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
16
فقط یه چیز میگم

گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
محمدکاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
16
نویسنده ی محترم این متن. خودت یه بار دیگه از اول مطلبتو بخون، قطعا روده بر خواهی شد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
3
6
درست است که بعضی افراد با هر حربه ای میخو اهند کرسی ریاست جمهوری را به دست آورند،ولی مردم بعد از مدتی می فهمند که فرد درستی انتخاب کرده اند یا نه؟به دست آوردن کرسی دولتی آنقدر ارزش ندارد که فرد برای دستیابی زودتر به مقاصدش،دیگران را خس و خاشاک بنامد در حالیکه رقبا و روسای جمهور قبل دیگر تریبون دولتی در اختیار ندارند که از خودشان دفاع کنند.یا بعضی بزرگواری کرده و برای حفظ مصالح نظام لب به سخن نگشایند.بهرحال جوجه ها را در پایان خرداد می شمارند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
آفرين به نوشته ات اقا رضا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
واقعا شرمي نمي كني احمدي نژاد همه 40 ميليون راي دهند تشكرد ولي واقعا چهار نفري كه واقعا طرفدار رض
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
دمت گرم الان مردم فهمیدن روحانی جز وعده کاری نکرده و وعده های صد روزه اش را برای دور بعدی انتخابات نگه داشته تا باز مردم رو رنگ آمیزی کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
13
0
very goooooooooooooooooood Dr rohani
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
17
احمدی دلاور بهار نز دیک است
معتدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
17
ان مرد خواهد امد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
15
درود بر احمدی نژاد رای خودمو از روحانی پس میگیرم نتونست به وعده 100روزه عمل کنه به مردم وعدهای الکی داد.
شنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
7
گاهی برا رسوندن یک مطلب نیاز نیست دچار تناقض بشیم . نویسنده سطور خودش پوپو لیسم را رد و غیر قابل استناد میدونه بعد برای اثبات روحانی به همون پوپو لیسم استناد میکنه . بالاخره پوپولیسم اره یا نه؟ضمنا از محاورات و گفتگو های کف جامعه محبوبیت احمدی برداشت میشه هرچند قابل استناد نیستولی خودمون را گول نزنیم روحانی عملکرد درستی نداشته و با خودش همه را غرق کرده . دولت اون حداقل های یک دولت مردمی و شایسته سالار را نداره متاسفانه و بدتر اینکه روحانی اون تدبیر ادعایی را در گفتار و کردارش هم نداره . حتی در اظهار نظر های اقتصادی با تیمش هماهنگ نیست . واقع بینی خوب چیزیه . احمدی با مسکن مهر و کار های عمرانی که کرده تو دل مردم لونه کرده و کارای روحانی متاسفانه اونو بیشتر محبوب میکنه
شاید اگه در دو سال باقی مونده روحانی روزه سکوت بگیره و سرش را به کارای مملکتی گرم کنه براش بهتر باشه
امیر
|
United States
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
12
زنده باد محمود احمدی نژاد
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
8
جناب آقای روحانی:
یادتان است آن روز را که میگفتید ماااااا غنی سازی را تعلیق کردیم؟؟
اگر من بیایم ۱۰۰ روزه وضع اقتصاد را دگرگون میکنم.
آگر من بیایم عزت و اقتدار را به هویت ایرانی بر میگردانم.
اگر من بیایم قیمت ارز را پایین میاورم.
اگر من بیایم فساد را ریشه کن میکنم.
من داس ندارم!!! من کلید دارم.
با صداقت با مردم صحبت میکنیم.
من سرهنگ نیستم من بیسواد نیستم
جناب رییس جمهور:
مردم کشورت را بزدل خواندی
مردم کشورت را بی سواد خواندی
مردم کشورت را گفتی بروید به جهنم
مسولین مومن و انقلابی را قلع قم کردی داس که هیچ با کمباین!!!
در خارج از کشور خار خفیفمان کردی کدام عزت کدام آبرو؟؟
.
.
.
جناب رییس جمهور:
جواب خیانت هایت را خدا بدهد
سر صندوق رای همدیگر را میبینیم
فقط بعدا نگو که تقلب شد که ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
2
عزت وشرف مملكت و مردم را كه 8 سال با تمام دنياي زر زور و قدرت جنگيدند و غزت آفرين و سرافرازي را براي كشور به آرمغان آورده بودند و دوست و دشمن به غزت و عظمت ما صحه مي گذاشتند .اين فتحعلي شاه هاي بي عرضه به باد دادند و اگر زود ترنروند ديگر هيچ كشوري تره هم برايم خورد نمي كند چه رسد به كرنش در مقابل ما
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
8
اصلأ دکترمحمود احمدینژاد رو با اون مقايسه نکنيد .
اون ...به ايرانه ،آبروی ايرانيان رو ...
محمود در قلب همه ماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
3
سایت بنفش اگه راست میگی یه نظر سنجی منصفانه بذار تا بفهمی چقدر احمدی نزاد از روحانی محبوب تره!
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
3
کاری به احمدی نژاد یا روحانی ندارم اما نویسنده شاید بهتر باشه از لحن بهتری برای خطاب قرار دادن مردم استفاده کند بجای استفاده از مردم طبقه فرودست
مگر ما در نظام ارباب و رعیتی زندگی میکنیم
بهبود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
2
با مقایسه دولت دکتر احمدی نژاد با دولت آقای روحانی متوجه این موضوع میشویم که دولت قبلی بسیار کاری تر و فعال تر از دولت فعلی است
این دولت فقط دلخوش توافقی با غرب بوده و عملا به از نیروی داخلی غافل شده
بهبود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
4
با مقایسه دولت دکتر احمدی نژاد با دولت آقای روحانی متوجه این موضوع میشویم که دولت قبلی بسیار کاری تر و فعال تر از دولت فعلی است
این دولت فقط دلخوش توافقی با غرب بوده و عملا به از نیروی داخلی غافل شده
الاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
3
0
احمدی نزاد کشور را ... نشاند آخر قطعنامه ها کاغذ پاره بودند .احمدی نزاد ,,,, بود.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
6
انتخابات سال 96همه چی رو روشن خواهد کرد، احمدی نژاد واقعا کارهای بزرگی کرد تو 8سال اندازه 30سال کار کرد
همیشه در یادها خواهد ماند
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
4
دکتر احمدی نژاد تنها امید اقتدار ملی است . اون مانند امام خمینی از امثال آمریکا و اسراییل نترسید . و با بحث اونهارو به جون هم انداخت . از تریبون سازمان ملل بالا رفت و ابر قدرت ها را مبهوت کرد . دکتر روحانی به همه فهماند که ایرانی را میتوان با قیمت نان خفیف و بدبخت کرد .و حکومت مهدوی (عج) را ضعیف جلوه داد و بجای صد روز هزار شب مردم را رعیت حساب کرد . کجا شد آم اقتدار ایرانی که مشابه جنگ تحمیلی بود بی مثال بود؟ من نان نمیخواهم من می خواهم ایرانی باشم و گرسنه تا سیر باشم و برده . من سیب زمینی میخواهم و عزت و خاک تا سفره هفت رنگ و ذلت . مردم مغرور دست از تاکید بر انتخاب اشتباه خود بردارید و ببینید در کجا هستیم .
متاسفم بر عشق و غرور ایرانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
6
احمدی نژاد قهرمان فراموس نشدنی است .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
6
نسل های آینده ی ما از دکتر احمدی نژاد به عنوان یک قهرمان ملی یاد خواهند کرد
و ماییم که گرفتار کفران نعمت هستیم و نعمت را ازما گرفتند
زنده باد محمود احدی نژاد خادم ملت مردی از جنس مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
2
لطفا یه عکس ازاستقبال روحانی دراسلامشهر بذارید
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
3
دکتر جان اقای احمدی نژاد تمام وجودم و جانم فدای محبتهات و مردم داریت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
4
در سال 96 محبوبیت را نشون می دیم
ان شاء الله رای 30 میلیونی ملت به خادم خود، دکتر محمود احمدی نژاد
علی
|
United States
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
2
از چی بگم؟ از رکود اقتصاد یا افزایش نزخ بیکاری یا کاهش رشد علمی یا بااج دادن ب امریکا یا تعطیلی دستاورد های هسته ای یا سبد کالا یا بی تدبیری و نا امیدی یا از کلید قفل ذلت ملت ایران
واقعا دولت اقای روحانی به چیش مینازه؟؟؟
فدای رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
1
من شخصه طرفدار احمدی نژادم.
اما حالا فعلا این بحث جدا.
نطنز پلمپ نشد که شد.
کالا گران نشد که شد.
ایرانی در مقابل اوباما سر خم نکرد که روحانی کرد.
پول برگردانده شد که نشد
تسلیحات هسته ای که متوقف نشد که شد.
بازم بگم.
مملکت رو خراب کردید.
کم مونده دست پادشاه تل سعود رو ماچ کنید
66666666666666666
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
1
احمدی نژادبرمیگرده بارای ملت
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
1
احمدی نژاد بر میگرده شما هم از برگشتنش بمیرید
بردیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
به نظر می رسد نوسینده مطلب از کلمات و جملات توهین آمیز بیشتر خوشش می آید تا ادب نویسندگی .آقای عزیز آخه مردم فرودست یعنی چه؟؟؟!!!! همه انسانها به حکم انسان بودنشان محترم هستند و نظراتشان قابل احترام.مگر نژاد پرست هستی که مردم را طبقه بندی می کنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
احمدی نژاد ماههمون منتظرتیم با جوووون ودل
بیخیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
روحانی بی سیاست ترین رییس جمهور مملکت محسوب میشند البته از نظر بنده چهار سال رییس جمهور ایران بود همه چیز 3.5برابر شد هیچ کاری برای ایران نکرد بیکاری روز به روز بیشتر شد حالا که نزدیک انتخابات شعار حل تمامی مشکلات در 100روز را میدهند تا بلکه مردم باور کنند ایشون دوباره رای بیارند بی سیاستی ایشون هم همین افزایش 3.5برابری بود خدا گفته کم فروشی و گران فروشی نکنید ایا روش های دیگه برای مهار کردن جز افزایش تورم نبود.؟
مرآتی فشی
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
با سلام،،،احمدی نژاد مردی بود که ثروت رو در مردانگی شجاعت وطن پرستی و احترام به مردمش میدانست،،احمدی نژاد خودش رو خادم ملت میدونه،،، اگه از لحاظ پیشرفت و صنعت نگاه کنیم فقط در عرصه هسته ای در چند سال 19هزار سانتریفوژ تولید داشته که 9 هزارتا فعال شد،، از لحاظ پزشکی و تولید علم از لحاظ راه سازی از لحاظ قدرت سیاسی نظامی و هویت قدرتمند ایرانی،، و تاریخ قضاوت خواهد کرد،، حیف که قدر کسی چون احمدی نژاد را ندانستیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها