بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
رییس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت هتل های کشور خالی است گفت: یکی از مشکلات هتل های ایران این است که از میان 10 هزار و هشتاد و دو هتل کشور تنها سه درصد آن ها 4 و پنج ستاره هستند.
تدبیر24: جمشید حمزه زاده روز سه شنبه گفت: طبق گفته مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی تعداد گردشگران خارجی در دولت تدبیر و امید افزایش چشمگیری داشته و خوشبختانه وضعیت هتل های ما هم در مقایسه با بسیاری از کشور ها بهتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورمان 1082 هتل از درجه یک تا پنج در اختیار دارد و تمام همکاران به دنبال ارتقای کیفیت خدمات هتل های خود هستند. متاسفانه تعداد هتل های چهار و پنج ستاره ما بسیار کم است و از 1082 هتل تنها سه درصد چهار و پنج ستاره هستند.

رییس جامعه هتلداران ایران، گفت: در میان 1082 هتل تنها 30 هتل پنج ستاره و 83 هتل چهار ستاره در اختیار داریم که باید تعداد هتل های با کیفیت خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسافران در مناطق شمالی کشور علاقه ای به استفاده از هتل ندارند، تصریح کرد: استقبال مسافران داخلی در هر استان از هتل ها متفاوت است و برخلاف استان های شمالی استقبال از هتل در شهر هایی چون شیراز، اصفهان و یزد بسیار زیاد است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران با کمبود هتل روبه رو است، اظهار کرد: به صورت کلان با کمبود هتل روبه رو نیستیم زیرا میانگین اشغال هتل ها در ایران زیر 50 درصد بوده و این به معنای آن است که ما 50 درصد از ظرفیت هتل هایمان خالی می ماند.

حمزه زاده تاکید کرد: البته با وجود اینکه ظرفیت هتل های ما در برخی استان خالی است اما در برخی استان ها به شدت با کمبود هتل روبه رو هستیم و نمی توانیم پاسخ گوی مخاطبان باشیم. سازمان میراث فرهنگی باید مطالعه کند و براساس نیاز هتل بسازد.

** درجه بندی هتل ها در ایران دقیق انجام می شود

وی با اشاره به اینکه در ایران برای دادن ستاره به هتل ها سخت گیری های زیاد و درستی می شود، گفت: درجه بندی هتل برای ما اهمیت فراوانی دارد و برای دادن ستاره به هتل ها باید تمام قوانین رعایت شود.

رییس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه استاندارد سازی در هتل ها به درستی انجام نمی شود، اظهار کرد: برخلاف درجه بندی، استاندارد سازی در هتل ها به شکل درستی انجام نمی شود و فکر می کنم بهتر است این دو کار را همزمان با هم انجام دهیم تا هر هتلی که می خواهد درجه بالاتری بگیرد کار های مربوط به استاندارد سازی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید اختیارات خود در هتل داری را به هتل داران واگذار کند، تاکید کرد: در اکثر کشور ها اختیارات دولت ها به جامعه هتلداری واگذار می شود و دولت ها تنها برروی کار آنها نظارت می کنند که در ایران اینگونه نیست.

حمزه زاده با تصریح بر اینکه همکاری ارگان های زیر مجموعه دولت بسیاری از مشکلات را در تابستان امسال برطرف کرد، گفت: در بحث مسافرت های تابستانی سال 93 یکی از کم مشکل ترین تابستان های خود را پشت سر گذاشتیم و دلیل این مساله هماهنگی میان سازمان های زیر مجموعه دولت بود.

** برای نخستین بار یک مدیر اجرایی در راس میراث فرهنگی قرار گرفت

رییس جامعه هتل داران ایران، گفت: در طول این سال ها همیشه روسای سازمان میراث فرهنگی از افراد سیاسی انتخاب می شد اما این بار یک مدیر اجرایی برای سازمان انتخاب شد. آدم های سیاسی این سازمان را به بیراهه بردند و وارد حاشیه کردند که امروز شاهد برطرف شدن این مشکلات هستیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها