بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
دردیدار دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای؛
رییس جمهوری در دیدار دبیر کل سازمان همکاری های شانگهای، تروریسم و افراطی گری را تهدید و مشکلی بزرگ برای منطقه و جهان دانست و گفت: همه کشورها باید برای مبارزه ای جمعی با تروریسم و افراطی گری، متحد شده و دست در دست هم دهند.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار که در کاخ سامان در پایتخت تاجیکستان انجام شد، گفت: مبارزه با تروریسم کار ساده و کوتاه مدت نیست و نیازمند اراده ای جمعی است.

'بنابر این مبارزه با تروریسم و افراطی گری نیازمند یک تصمیم قاطع سیاسی است و همکاری های منطقه ای و جهانی مشترک در این زمینه باید سامان داده شود.'

روحانی با بیان اینکه «همه باید باور کنند که وجود یک گروه تروریستی به نفع هیچکس نیست»، گفت: ما وظیفه مهمی داریم و انتظار می رود اعضای اصلی و ناظر شانگهای به مسوولیت های خود در زمینه رسیدن به ثبات منطقه ای، توجه ویژه کنند.

رییس جمهوری همچنین حضور ایران در اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای را نشانه علاقمندی ایران به ثبات منطقه دانست و خاطر نشان کرد: آنچه در توان داشته باشیم را در راه ثبات منطقه انجام خواهیم داد.

طبق این گزارش، دبیر کل سازمان همکاری های شانگهای نیز در این دیدار، حضور رییس جمهوری ایران و هیأت ایرانی در اجلاس سران را نشانه ای مهم برای تمام اعضا دانست و گفت: امسال سازمان، تلاش های زیادی در راستای افزایش کیفیت همکاری با اعضای ناظر داشته است.

'مزن سف' با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات منطقه ، اظهارداشت: برای من و سازمان شانگهای ، سخنان جنابعالی در خصوص مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و ما هم معتقد به کار جمعی و مداوم برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری هستیم.

وی تاکید کرد: همکاری در زمینه امنیت و ثبات منطقه ای ، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر سازمان همکاریهای شانگهای، برای مجموعه اعضای اصلی این سازمان بسیار مهم و در راستای منافع جمعی است.

دبیر کل سازمان همکاریهای شانگهای با تاکید بر اینکه 'هر چه در توان داریم در دبیرخانه برای تحکیم همکاری با ایران انجام خواهیم داد'، گفت: امیدواریم اجلاس سران در دوشنبه ، بتواند صفحه مهمی در تاریخ این سازمان بگشاید.

روحانی قرار است روز جمعه در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای ، شرکت کند.

سازمان همکاری های شانگهایshanghai Cooperation Organization ، 25 خرداد 1380 هجری خورشیدی (15 ژوئن 2001) با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) با داشتن مساحتی معادل 30 میلیون و 189 هزار کیلومتر مربع، سه پنجم از مساحت آسیا و با جمعیتی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون نفر، حدود یک چهارم جمعیت کره زمین را در اختیار دارند.

رییس جمهوری در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که با عنوان 'همکاری، هم رشدی و هم شکوفایی' برگزار می شود، با مقامات کشورهای حاضر در این اجلاس دیدار و گفت وگو می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها