بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه تأکید شد
در این دیدار همچنین روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طرفین از رسیدن به توافق جامع در دوره زمانی مورد نظر حمایت کردند
تدبیر24:حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که روز جمعه در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان بویژه روسیه اهمیت زیادی قایل است.
رییس‌ جمهوری با اشاره به مذاکرات یکسال گذشته خود با رییس‌ جمهوری روسیه که در بیشکک و شانگهای صورت گرفته بود، افزود: پیگیری اهداف بلند مدت در روابط فی‌مابین به نفع دو ملت و کل منطقه است و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی تهران – مسکو طی سال گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته است.
دکتر روحانی، اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط ایران و روسیه را جدی خواند و افزود: دو کشور در زمینه علم و فناوری همکاری‌های خوبی داشته‌اند و این روند باید با توسعه هر بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های فنی و مهندسی، تجارت و همچنین صدور خدمات و کالاهای کشاورزی تقویت شود.
رییس‌ جمهوری، ارتباط هر چه آسان‌تر و بیشتر تجاری و بخش خصوصی دو کشور را پشتوانه ارزشمندی برای همکاری‌های استراتژیک ارزیابی کرد و خواستار تسهیلات هر چه بیشتر طرف روسی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی ایران شد.
«ولادیمیر پوتین» رییس‌ جمهوری روسیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر روحانی، گفت: روابط دو کشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌های به ثمر رسیده، طرح‌های زیادی در مسیر توافق یا اجرا قرار دارند.
رییس‌ جمهوری روسیه به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیگیری و تحقق این توافقات، کمیته ویژه‌ای در روسیه تشکیل خواهد شد.
رییس‌ جمهوری روسیه همچنین به برخی همکاری‌ها در زمینه علوم نوین، فناوری ارتباطات و نیز ادامه همکاری در حوزه انرژی اشاره و بر رساندن روابط فرهنگی و اجتماعی تهران - مسکو به نقطه‌ای مطلوب تأکید کرد.
در این دیدار همچنین روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طرفین از رسیدن به توافق جامع در دوره زمانی مورد نظر حمایت کردند.
دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری تا ساعتی دیگر دوشنبه را به قصد تهران ترک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها