بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
تريبون برنامه زنده در ساعتي بسيار کم مخاطب در اختيار هنرمندي صريح قرار گرفته تا بگويد سينماگران ايراني، سياه نمايي نمي کنند؛ تا استدلال کند سينماي «فاخر» چه ايرادهايي دارد؛ تا . . .
تدبیر24: پرویز براتی - .. صبح شما به خير... عقربه ها يک بامداد 22شهريور را نشان مي دهد. گوينده جمله، «رضا کيانيان» ميهمان ويژه برنامه «هفت» معرفي مي شود. کيانيان خسته به نظر مي رسد. او شش صبح همان روز بايد سرصحنه فيلمبرداري حاضر شود، اما به احترام روز ملي سينما به تلويزيون آمده تا روايتي منصفانه از حال وروز امروز سينما بازگو کند؛

روايتي که محمود گبرلو اعتراف مي کند حاوي «استدلال هاي محکم» است. قبل از آنکه کيانيان از مراسم روزملي سينما در هتل پارسيان به جام جم برسد، مجري برنامه با حجت الله ايوبي، رييس سازمان سينمايي به گفت وگو مي نشيند. بينندگان در انتظار گراميداشتي درخور شان سينما هستند، اما «کنداکتور» برنامه «هفت» خالي از برنامه هاي متنوع است. ابرهاي جام جم خبر از تغيير فصول نمي دهد و درِ تلويزيون همچنان بر همان پاشنه هميشگي بي مهري به «روز ملي سينما»، «جشن خانه سينما» و «سينماي مستقل» مي چرخد. «سيما» در «روز ملي سينما» حتي تلاش نکرد برنامه خود را سر وقت روي آنتن ببرد.

برنامه «هفت» که جمعه شب ها حوالي ساعت 11 روي آنتن شبکه سه مي رود، در روز ملي سينما نه پوششي ويژه از اين روز و مراسم هاي آن داده و نه حتي خبرنگاري به برج ميلاد و هتل پارسيان فرستاده؛ خبرنگاري نفرستاده تا از حال وهواي همدلي دولت با سينماگران پس از هشت سال بي مهري بگويد؛ تا بازگشت روز ملي سينما به تقويم را گزارش دهد؛ تا در يک قاب، ايستادن مسوولان را با سينماگران به تصوير کشد؛ تا قدرت «صنف» را گوشزد کند...

مسوولان پخش، خيلي راحت مي توانستند همان برخوردي را با سينما کنند که با فوتبال و برنامه «نود» مي کنند. کسي انتظار نداشت در راهروهاي جام جم براي هنر هفتم، کلاه از سر بر دارند؛ ولي انتظار مي رفت لااقل کلاهي بر سر سينما نگذارند. مي شد به احترام روز ملي سينما، خيلي راحت، برنامه «هفت» را جايگزين «سريال» دردسرهاي عظيم کرد؛ برنامه اي که بي هيچ دردسر، سرساعت 11 روي آنتن رفت. اما گويا دردسرها هميشه مختص سينماست. مسوولان پخش، زمان سپري شده اي را براي روز تولد سينما در نظر گرفتند و به اين ترتيب اين ويژه برنامه با کمترين بيننده روي آنتن «زنده» رفت. عقربه ها جلو رفت و ساعت روي دو بامداد 22شهريور ايستاد.

مخاطبان «دردسرهاي عظيم» حالادر خوابي عميق فرورفته اند؛ آنها خود را براي «شنبه» اي ديگر مهيا مي کنند، پس حرجي بر آنها نيست که نقدها و استدلال هاي محکم کيانيان را در دفاع از سينماي مستقل ايران نبينند و نشنوند. تريبون برنامه زنده در ساعتي بسيار کم مخاطب در اختيار هنرمندي صريح قرار گرفته تا بگويد سينماگران ايراني، سياه نمايي نمي کنند؛ تا استدلال کند سينماي «فاخر» چه ايرادهايي دارد؛ تا از ميليون ها کلمه اي ياد کند که در سال هاي گذشته به احترام سينماي مستقل ايران در نشريات و روزنامه هاي سراسر دنيا منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها