بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
چرا اسراییل از جولان عقب نشینی کرد
با در دست گرفتن کنترل دو شهرک الحمیدیه و الرواضی توسط مخالفان سوری، اینک به جز شهرک مرزی “حضر” منطقه نوار مرزی جولان به طور کامل از کنترل نیروهای اسد خارج شده است.
تدبیر24: سر انجام با بریده شدن سر یک خبرنگار آمریکایی و پخش گسترده فیلم  آن در شبکه های مجازی و نزدیک شدن داعش به کردستان عراق که باعث به خطر افتادن منافع شرکت های نفتی آمریکایی می شد ایلات متحده وارد جنگ مستقیم با داعش شد سفر مقامات آمریکایی به خاورمیانه و ایجاد ائتلافی متشکل از ۴۶ کشور جهان علیه این گروهک تروریستی همه حکایت از عزم آمریکا برای برخورد با این گروهک را دارد تصمیم آمریکا به قدری برای برخورد با این گروه جدی است که اوباما در اظهار نظری عجیب دنیا را موظف به حمایت از بشار اسد دانسته و تاکید کرده که می بایست همه جوره از نظام سوریه حمایت کرد.

این صحبت ها در حالی بود که یکی از آرزوهای مقامات تل آویو سقوط بشار اسد بود که همیشه به طور عملی از حزب الله و حماس حمایت کرده بود.اما با حمایت آمریکا و فرانسه از اسد این اتفاق دیگر تبدیل به آرزوی محال شده است.

از همین رو بود که اسرائیل تحرکات خود را آغاز کرد.

به گزارش پیام نو رابطه اسرائیل و جبهه النصره زمانی علنی شد که شبکه المنار لبنان که نزدیک به حزب الله است تصاویری از اعضای این جبهه پخش کرد که جهت مداوا در بیمارستانهای اسرائیل بستری بودند.طی یک ماه گذشته نیروهای نظامی این گروهک تروریستی حملاتی را به نیروهای صلح بان سازمان ملل در بلندی های جولان داشتند و حدود ۴۰ سرباز فیلیپینی را به گروگان گرفتند.این حملات در حالی صورت می گرفت که نیروهای نظامی اسرائیل هیچ کمکی جهت نجات این سربازان انجام ندادند در حالیکه این درگیری ها در چند کیلومتری آنها رخ می داد.سرانجام با وساطت قطر این سربازان آزاد شدند حتی در برخی از خبر گزاری ها خبر از پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون دلار به این گروهک تروریستی جهت آزادی خبرنگاران داده بودند.

شورای امنیت سرانجام تصمیم گرفت که جولان را به علت نبود امنیت تخلیه کند.اما نکته جالب توجه این بود به جای آنکه گروه النصره که هیچ گونه محبوبیت و طرفداری در بین مردم ندارد آن مناطق را تصرف کند این ارتش آزاد سوریه بود که جایگزین نیروهای سازمان ملل در جولان شد.ارتش آزاد سوریه نسبت به دیگر گروه های درگیر در سوریه از مقبولیت بیشتری در بین مردم سوریه برخوردار است و مانند داعش و جبهه النصره توجه سازمان ها و کشورها  را نسبت به خود از نگاه منفی جلب نکرده است و  در صورت سقوط نظام اسد بهترین گزینه برای جانشینی او است.به نظر می رسد اسرائیل با توجه به همین موضوع به طور غیر مستقیم نسبت به جابه جایی جبهه النصره با ارتش آزاد  اقدام کرده داده است.مطابق آخرین اخبار جبهه انقلابیون سوریه وابسته به مخالفان اسد دو شهرک الحمیدیه و الرواضی در منطقه قنیطره واقع در نوار مرزی سرزمین های اشغالی جولان را به کنترل خود درآورده اند.

با در دست گرفتن کنترل دو شهرک الحمیدیه و الرواضی توسط مخالفان سوری، اینک به جز شهرک مرزی "حضر” منطقه نوار مرزی جولان به طور کامل از کنترل نیروهای اسد خارج شده است.

به گزارش کمیته هماهنگی انقلاب سوریه، نیروهای اسد در درگیری با نیروهای جبهه انقلابیون سوریه در جولان تلفات سنگینی متحمل شدند.

طبق این گزارش نیروهای اسد پس از تحمل تلفات سنگین به سوی منطقه "خان ارنبه” و شهر البعث عقب نشینی کردند.انتظار می رود در صورت تسلط کامل ارتش آزاد بر بلندی های جولان این حزب الله لبنان است که همانند عملیات قلمون وادار به دخالت مستقیم شود.



منبع: پیام نو / نوید لاله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها