بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
در حالی خلیفه حفتر تهدید کرد که اگر بندر بنغازی بسته نشود به آن حمله می‌کند که یک سند همکاری نظامی میان دولت لیبی با قاهره نیز فاش شده است.
تدبیر24: "خلیفه حفتر"، سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی که راهبرد عملیات "کرامت" را برعهده دارد، تهدید کرد که اگر مدیریت بندر بنغازی تعطیل نشود و تمامی فعالیت‌های آن به بندر طبرق که نیروهای وی بر آن کنترل دارند، تحویل داده نشود، وی حملات هوایی به این بندر را آغاز می‌کند و کشتی‌هایی که به سمت آن در حرکت باشند، هدف قرار می‌دهد.

منابع لیبیایی اعلام کردند که این تهدیدها نوعی ترس و دستپاچگی را در میان مدیریت این بندر و کارمندان آن ایجاد کرده است.

70 درصد از بخش‌های بندر بنغازی فعالیت می‌کنند و این علی رغم چالش‌ها و مشکلات امنیتی در لیبی است. بندر بنغازی دومین اسکله بزرگ در لیبی به شمار می‌آید و خط ارتباطی با جهان است و ورودی اصلی برای صادرات و واردات لیبی است.

از سوی دیگر پارلمان لیبی "طبرق الصدیق عمر الکبیر"، رئیس بانک مرکزی لیبی را به دلیل جنجال‌هایی در خصوص نقل و انتقال‌های مالی به پارلمان برکنار کرد. این بانک تعاملات بانکی به ارزش 62 میلیون دلار را به نفع پارلمان لیبی متوقف کرده بود.

در همین حال اخباری مبنی بر سندی در مورد همکاری نظامی و استراتژیک میان دولت مصر با وزارت دفاع دولت لیبرال‌ها منتشر شده است. عبدالله الثنی، ریاست دولت لیبرال‌ها را برعهده دارد و خلیفه حفتر شاخه نظامی این دولت را تشکیل می‌دهد.

براساس این توافق‌نامه، هرگونه حمله یا تهدیدی که علیه یکی از این دو طرف صورت بگیرد، حمله و تهدیدی علیه طرف دیگر نیز به شمار می‌آید و در پی آن تمام تدابیر از جمله به کارگیری از نیروهای مسلح اتخاذ می‌شود.

همچنین پارلمان لیبی در طبرق تاکید کرد که این پارلمان و دولت مکلف از کمک‌های جامعه بین الملل در "جنگ علیه تروریسم" استقبال می کنند.

پارلمان لیبی در طبرق در نخستین جلسه خود در اوت خواهان مداخله خارجی برای حمایت از غیرنظامیان شد که این مساله با مخالفات مردم و همچنین با موافقت بخش‌هایی از مردم لیبی مواجه شد.

همزمان یک هیات دیپلماتیک عربی که در آن مسئولان ارشد از کشورهای همسایه لیبی حضور داشتند وارد شهر طبرق شده و با رئیس پارلمان نمایندگان آن دیدار کرد.

منابع دیپلمات اعلام کردند که در حال حاضر تمهیداتی صورت می‌گیرد تا وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی در شهر طبرق سفر کنند تا این اقدام در راستای اجرای مصوبات نشست کشورهای همسایه لیبی در قاهره در 25 اوت گذشته است.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی یکشنبه شب میان "ارتش ملی لیبی" با افراد مسلح "انصار الشریعة" رخ داد. پارلمان لیبی در شرق لیبی این گروه انصار الشریعه را یک "گروه تروریستی" خوانده است.

منابع اعلام کردند که درگیری‌هایی در دو محور بنینا در نزیدکی پایگاه نظامی هوایی و بوعطفی رخ داد.

در همین حال ده‌ها تن در درگیری‌ها در منطقه ورشفانه در غرب طرابلس، پایتخت ظرف روزهای گذشته کشته و زخمی شدند. رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که افراد مسلح "فجر لیبی" بخش‌هایی از ورشفانه را تحت تصرف خود درآورند.

منبع: پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها