بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
منابع نزدیک به کمیته میانجی‌گری در یمن که رهبری مذاکرات میان دولت و حوثی‌ها را برعهده دارد، اعلام کردند که مذاکرات میان نماینده سازمان ملل در این کشور و دولت یمن و حوثی‌ها ادامه دارد و جدول زمانی برای تشکیل دولت جدید و پایان دادن به اعتراضات حوثی‌ها و عقب‌نشینی آن‌ها از صنعاء تعیین خواهد شد.
تدبیر24: منابع نزدیک به کمیته میانجی‌گری در یمن که رهبری مذاکرات میان دولت و حوثی‌ها را برعهده دارد، اعلام کرد: این جدول زمانی شامل اجرای نتایج مذاکرات ملی در خصوص حوثی‌ها و منطقه صعده است که مهمترین آن خروج حوثی‌ها از استان عمران و تحویل آن به دولت و توقف خشونت‌ها در استان الجوف و خلع سلاح شبه نظامیان و همچنین حوثی‌هاست.

مذاکرات جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل در یمن با دولت این کشور و حوثی‌ها از روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این مذاکرات در خصوص تعیین نخست وزیر جدید ظرف 48 ساعت از زمان اعلام موفق بودن این مذاکرات و همچنین شامل کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی و سوخت است که این دو مساله خواسته اصلی حوثی‌هاست.

در مقابل دولت یمن نیز از حوثی‌ها می‌خواهد تا به تحصن و اعتراضات خود علیه دولت پایان دهند و از صنعاء عقب نشینی کنند.

از سوی دیگر، گروه حوثی‌ از دولت خواسته که به خاطر کشته شدن چند تن از اعضای این گروه توسط نیروهای دولتی عذرخواهی کند.

در همین راستا تشکل مردمی الوحدوی در یمن در اعتراض به اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان از دولت وفاق ملی یمن کناره گیری کرد.

این تشکل تنها یک پست را در دولت در اختیار دارد و آن وزارت اداره محلی است. این تشکل بخشی از فراکسیونی است که نقش مهمی در سرنگونی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن داشت.

این تشکل از عبدربه منصور هادی،‌ رئیس جمهوری یمن خواسته بود تا به نیروهای امنیتی دستور دهد که به اعمال زور علیه تظاهرکنندگان نپردازند. این تشکل همچنین خواهان تشکیل کمیته اقتصادی برای بررسی تصمیمات اقتصادی اخیر دولت شده بود.

تشکل الوحدوی همچنین اقدامات حوثی‌ها را محکوم کرده بود.

منبع: شبکه خبری اسکای نیوز
برچسب ها: تدبیر24 ، یمن ، دولت ، حوثی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها