بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
‌معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: تدوین چشم‌انداز در حوزه فرش موجب تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و حذف بافنده‌نماها از حوزه فرش می‌شود.
تدبیر24: «روح‌الله سلیمانی»  یکی از امتیازات حوزه فرش کمیته امداد امام خمینی (ره) را بانک اطلاعاتی دقیق و واقعی بافندگان عنوان و اظهار کرد: کل تولید سال 92 در حوزه کارگاه‌های خانگی 2 هزار و 400 مترمربع بوده ‌که توسط 1500 کارگاه تولید شده است که از این میزان تولید نزدیک به 2 هزار مترمربع به ارزش 3 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد حمایتی 2200 بافنده فعال دارد ادامه داد: خرید مواد اولیه به صورت انبوه در راستای کاهش هزینه‌ها و نظارت بیشتر در امر تولید، طرح و نقشه، خدمات کارشناسی و مشاوره به بافندگان و همچنین مرحله فروش کامل بودن فرآیند زنجیره فرش از تولید تا فروش را نشان می‌دهد.

‌سلیمانی با اشاره به این که برای کاهش آسیب‌های حین کار بافندگان با کمک دانشگاه علوم پزشکی کارگاه‌های آموزشی و بسته‌های بهداشتی بین بافندگان برگزار و توزیع شده است، افزود: ارزش افزوده‌ی 70 درصدی صنعت فرش در استان ایلام با عدم وجود صنایع بزرگ نیازمند تدوین برنامه‌های صحیح توسط سیاست‌گذاران است تا چشم‌انداز حوزه فرش مشخص شود اما به دلیل فقدان اهداف توسعه‌ای در این حوزه و تنها کسب سودآوری فعالین حوزه فرش عاملی مهم بر عدم ماندگاری بافندگان شده است.

وی یکی از آسیب‌های جدی در حوزه فرش را عدم برخورداری از خدمات بیمه و تسهیلات دانست و گفت: بایستی برای واقعی کردن آمار بیمه‌شدگان و کاهش میزان بافنده‌نماها اقداماتی صورت گیرد تا افراد فعال این حوزه با بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و تسهیلاتی انگیزه بیشتری برای حضور در عرصه تولید کیفی داشته باشند.

سلیمانی ادامه داد: بافندگان فعال کمیته امداد به لحاظ کیفیت بافت در جایگاه دوم کشوری قرار دارند که متاسفانه به دلیل عدم وجود طرح و نقشه بومی موفق به کسب جایگاه برتر کشور نشده‌ایم که امیدواریم با راه‌اندازی بخش طراحی خوشه صنعتی فرش دستبافت و گلیم نقش برجسته این مشکل مرتفع شود، چرا که وجود نقشه خاص ایلام بافندگان را از نقشه‌های قم یا کاشان بی‌نیاز می‌کند و از طرفی افراد ماهر در عرصه تولید باقی می‌مانند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها