بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: حدود 300 حلقه چاه غیر مجاز در محدوده حوضه آبی تالاب پریشان کازرون وجود دارد که 120 حلقه چاه از این تعداد مسدود شده است.
تدبیر24: محسن سلیمانی روزبهانی روز سه شنبه  اظهار کرد: البته برآوردها نشان می دهد تعداد چاه های غیر مجاز بیشتر از آمار اعلام شده است، پیش بینی می شود حدود 500 تا 600 حلقه چاه غیر مجاز در این حوضه آبی وجود دارد.

وی افزود: اکنون تالاب پریشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما اقدامات خوبی برای آبگیری و احیای آن انجام شده که لایروبی نهرهای منتهی به تالاب، بازگشایی چشمه های اطراف تالاب، مسدود کردن برخی چاه های غیر مجاز و جلب همکاری اهالی بومی منطقه از جمله آنها است.

سلیمانی گفت: با وجود کمبود بارندگی در سالجاری، حدود 400 هکتار از این تالاب آبگیری شد و اکنون حدود 100 هکتار آن آبدار است اما با اقدامات انجام شده امیدواریم وضعیت تالاب هرچه زودتر بهبود یابد.

وی با بیان اینکه پریشان اولین تالاب کشور است که سند دار شده، افزود: حدود 600 هکتار از اراضی اطراف تالاب پریشان آزاد سازی شد و اکنون برای پنج هزار و 400 هکتار سند صادر شده است.

سلیمانی اظهار کرد: پریشان جزو تالاب هایی است که برنامه مدیریت جامع دارد و اکنون فرآیند بازبینی این برنامه آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس قانون، هر پنج سال یکبار برنامه مدیریت تالاب های کشور بازبینی می شود و اکنون دوره پنج ساله مدیریت تالاب پریشان به پایان رسیده و فرایند بازبینی آن آغاز شده است.

برنامه مدیریت جامع تالاب پریشان در سال های 87 تا 89 طی فرایندی مشارکتی و با حضور تمام دست اندرکاران و ذینفعان تدوین شد و به تصویب مقامات ارشد استانی، ملی و هیات وزیران رسید و فرایند اجرای آن توسط ساختارهای اجرایی مصوب (کمیته محلی، کمیته استانی و کارگروههای تخصصی مدیریت جامع تالاب پریشان) آغاز شد.

تالاب پریشان یکی از زیباترین و بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران و خاورمیانه است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار گرفته است، این دریاچه به نام های مور، پریشان و فامور نیز شناخته شده است.

مساحت این تالاب 4300 هکتار و ارتفاع آن از سطح آب های آزاد 820 متر است. حوزه آبریز ان 266.5 کیلومتر مربع است و بیشترین مساحت را در اردیبهشت ماه دارد.

این تالاب در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی ثبت شده است و در تقسیم بندی مناطق جزو منطقه حفاظت شده محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها