بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
حجت الاسلام محسن غرویان
این اصولگرایان تندرو با برخی شخصیت‌های اصولگرا نظیر ناطق نوری، لاریجانی و رفتارهای تندی که در سال‌های گذشته علیه آنها انجام داده‌اند نیز امکان وحدت با آنها را کمتر می‌کند . . .
تدبیر24: گروهی از اعضای جبهه پایداری در روزهای گذشته صحبت از ائتلاف میان نیروهای نزدیک به اصولگرایان می‌کنند در حالی که تاریخ فعالیت‌های سیاسی آنان نشان می‌دهند که با ائتلاف بیگانه‌اند. از زمانی که برخی فعالان سیاسی بنیان «جبهه پایداری» را گذاشتند تا امروز، نوع فعالیت آنها به گونه‌ای بوده که در تفکرات سیاسی به صورت تکروانه رفتار کرده‌اند و در تفکرات سیاسی عموما فقط خود را محق می‌دانند. در واقع در تفکرات آنها نوعی جزمیت وجود دارد که فقط خود را قبول دارند. از همین رو حتی میان اعضای جبهه پایداری هم چنانچه پیش‌بینی می‌شد، اختلاف به وجود آمده است و این اختلافات در آینده عمیق‌تر هم خواهد شد.

در واقع اعضای جبهه پایداری گمان می‌کنند فقط خودشان هستند که تکلیف لازم را می‌دانند و با استفاده از همین ابزار به مخالفان و منتقدان سیاسی خود اتهام وارد می‌کنند غافل از آنکه در جامعه شناخته شده‌اند و مردم با آنها آشنایی دارند. این طیف  خودشان را مقید به ارزش‌ها می‌دانند و  بقیه را فاقد این نگاه که نتیجه چنین رویکردی جز تفرقه نخواهد بود. طبیعی است که ائتلاف با چنین گروه‌هایی در عمل کاری سخت و غیرممکن است چرا که ائتلاف در نگاه آنان معنایی جز همراهی با خودشان ندارد و وقتی از ائتلاف صحبت می‌کنند منظورشان این است که دیگر گروه‌ها نیز از تفکرات و روش و منش آنها پیروی کنند.

در حالی که ائتلاف در مذاکره به دست می‌آید و در هر مذاکره‌ای اصل بر این است که هر دو طرف در مواضع خود قدری کوتاه بیایند تا در نهایت در یک نقطه به ائتلاف و جمع‌بندی و نتیجه واحد برسند. از سویی دیگر مردم ایران که در زمان دولت‌های نهم و دهم مدیریت این افراد را مشاهده کردند بعید است بار دیگر حاضر باشند در برگه‌های رای نام چنین افرادی را بنویسند چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هم اقبال کم مردم را به کاندیدای این جریان دیدیم. به نظر می‌رسد تا زمانی که آثار منفی رفتارهای افراطیون در ذهن مردم ایران زدوده نشود بعید است مردم بار دیگر به آنان اعتماد کنند.

از سویی دیگر رفتار این اصولگرایان تندرو با برخی شخصیت‌های اصولگرا نظیر ناطق نوری، لاریجانی و رفتارهای تندی که در سال‌های گذشته علیه آنها انجام داده‌اند نیز امکان وحدت با آنها را کمتر می‌کند. در واقع برخلاف برخی تحلیل‌ها، اختلافات میان اصولگرایان تندرو، قدیمی‌تر از تشکیل دولت یازدهم است و ریشه در اختلافات قدیمی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها