بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
سرپرست بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام ماهی های تیلاپیای مصرفی درکشور وارداتی است و تاکنون ماهی تیلاپیا در هیچیک از مراکز پرورشی ایران تولید نشده است.
تدبیر24: امرالله قاجاری روز سه شنبه درخصوص امکان پرورش ماهیان تیلاپیا، افزود: هم اکنون ماهی تیلاپیای مصرفی موجود در کشور توسط دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور تامین و وارد می شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که تیلاپیا یک ماهی غیربومی است، بنابراین واردات، تکثیر و پرورش آن باید با مجوز سازمان محیط زیست کشور انجام شود که تاکنون مجوزی جهت پرورش این ماهی از سوی سازمان یادشده صادر نشده است.

به گفته وی، ماهی تیلاپیا یک نوع ماهی غیربومی مهاجم است که به دلیل سریع الرشد بودن می تواند به سرعت بخش عمده از منابع آبی قابل زیست را تسخیر کرده و در نهایت دیگر گونه های آبزیان و ماهیان را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: بررسی های تحقیقاتی موسسه تحقیقات شیلات ایران در استخرهای پرورش تیلاپیا بافق یزد نشان می دهد تولید و پرورش این ماهی می تواند گونه های مختلف آبزیان و تنوع زیستی منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: در این پروژه تحقیقاتی نیز سعی شده برای جلوگیری از زاد و ولد این نوع ماهی، از گونه های تک جنسی استفاده شود لذا جای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: در صورتی که سازمان شیلات ایران پرورش ماهی تیلاپیا را در دستور کار خود قرار دهد، مسائل بهداشتی و بیماری این نوع ماهی نیز تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور قرار خواهد گرفت.

ماهی تیلاپیا در فهرست 100 گونه مهاجم قرار دارد و برای طبیعت بسیار مخرب است چرا که اینگونه مهاجم در مقابل تغییرات دما و شوری نیز مقاوم است و حتی قابلیت تولید مثل در دریای خزر را نیز دارد.

گفتنی است؛ پرورش ماهی تیلاپیای تک جنسی شده (Oreochromis niloticus) به منظور فعالیت های تحقیقاتی در خرداد ماه سال 90 با 310 هزار قطعه بچه ماهی در وزن های 10 و 50 گرمی در بافق یزد شروع به کار کرد.

وزن این گونه ماهی به دلیل سریع الرشد بودن، طی سه تا چهارماه به 300 تا 350 گرم می رسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رجبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
سلام بهتر بود ایشان از حیث بیماری صحبت میفرمودند و در حوضه مدیریت خود اظهار نظر میفرمودند چراکه در این مصاحبه اشتباهات وجود دارد که دونفر دیگر هم از دو جای دیگر عینا نقل قول کردند در پارگراف اخر که صحت ندارد تیلاپیا بافق جز صد گونه نیست و لی قزل الای رنگین کمان که ایران رتبه اول تولید ان است و نیم قرن پیش به ایران از خارج وارد شدن و کپور معمولی و گامبوزیا .... که خدمات زیادی به این مملکت کردند و همشون از خارج امدند هستن بهتر است ایشان به گونه شناسی این ماهی توجه میکردند !!! هر چند گونه اکواریومی تیلاپیای موزامبیک اتفاقا جز لیست هست که خود این سازمانها وارد کننده ان بودند و الان در هر اکواریومی هست - برادر در حوزه مدیریت خود اظهار نظر کن تو رو خدا !!!!!!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها