بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
لیر ترکیه که اوایل هفته جاری در مقابل دلار با 2،19 لیر معامله می شد، امروز به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید و هر دلار با 2،22 لیر در بازار بورس ترکیه خرید و فروش شد.
تدبیر24: نرخ دلار در قبال لیر ترک روز سه شنبه در بازار ترکیه به بیش از 2.22 لیرترک رسید که بالاترین نرخ برابری دلار با لیرترک در 6 ماه گذشته است.

تغییرات در نرخ دلار در بازار ترکیه با توجه به ارتباط تنگاتنگ اقتصاد این کشور با دلار به ویژه بخش های مرتبط با تجارت خارجی و بخش مالی را که بدهی های سنگین و کوتاه مدت به خارج دارد، نگران می کند و از این منظر به دقت تحولات از سوی هر بخشی در ترکیه دنبال می شود.

آگاهان بازارهای ترکیه می گویند: ادامه افزایش تقاضا به دلار در بازارهای جهانی و در ارتباط با آن رسیدن شاخص دلار به بالاترین حد چهار سال اخیر، سبب شده است تقاضای دلار در بازار ترکیه نیز روبه افزایش گذاشته و به بالاترین حد خود در شش ماه سال جاری برسد.

به عقیده این منابع تحولات اوکراین و عراق نیز در کاهش ارزش لیر ترکیه تاثیر داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها