بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
مدیر تازه منصوب شده‌ خانه‌ی عکاسان ایران معتقد است که در کار هنری باید پشتوانه‌ای از علوم انسانی وجود داشته باشد و از برنامه‌های این مدیر فعال کردن پتانسیل عکاسی در شهرستان‌هاست.
تدبیر24: سید احسان باقری - مدیر خانه‌ی عکاسان ایران - درباره‌ی مدیران پیشین خانه‌ی عکاسان ایران اظهار کرد: رسول اولیازاده و احمد ناطقی کارهای قابل توجهی در خانه‌ی عکاسان ایران انجام دادند. من نیز دز زمان مدیریت‌شان با آن‌ها همراه بودم. چنانچه عضو انجمن خانه‌ی عکاسان ایران بودم و در جشنواره‌های آن نیز برگزیده شدم. این دو مدیر برای این مجموعه زحمات زیادی کشیدند و من هم در نظر دارم که در راستای اهداف حوزه‌ی هنری کارهایی انجام دهم.

او درباره‌ی برنامه‌هایش گفت: در نظر دارم فعالیت‌های شهرستان‌ها را بیشتر کنم و از پتانسیل‌های بچه‌های عکاسی در شهرستان‌ها استفاده کنم. همچنین علاقه‌مندم که خانه‌ی عکاسان در سراسر کشور فضایی را برای شناخت و همکاری ایجاد کند و بیش از پیش در برنامه‌های ملی از عکاسان چه به صورت شخصی و چه به صورت گروهی حمایت شود. ضمن اینکه برنامه‌هایمان با اهداف حوزه‌ی هنری هم منطبق باشد و در راستای هنر انقلاب قدم برداریم.

باقری در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی میان رشته‌ی تحصیلی‌اش - روان‌شناسی - و عکاسی وجود دارد گفت: هنر و علوم انسانی همیشه با هم در ارتباط بوده‌اند و پشتوانه‌ی هنر هم علوم انسانی است. هیچ هنری بدون هدف تولید نمی‌شود و هنر هر کشوری باید برگرفته و متاثر از علوم انسانی آن کشور باشد و طبیعتا در کشور ما هم همینطور است.

او افزود: من سال‌های سال در تحلیل آثار هنری فعالیت کردم و در پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود هم از رابطه‌ی بین روان‌شناسی و عکاسی استفاده کردم و معقدم که در آثار هنری افراد، ویژگی‌های شخصی آن‌ها قابل تحلیل است. ضمن اینکه من از زمانی که عکاسی آنالوگ رایج بود عکاسی می‌کنم و به اندازه تحصیلاتم تا کارشناسی ارشد در زمینه عکاسی هم مطالعه کردم و دو رشته‌ روان‌شناسی و عکاسی،‌ هر دو در کار به من کمک کرده‌اند و همواره در کار حرفه‌ای عکاسی من پشتوانه‌ای از علوم انسانی وجود داشته است.

این هنرمند درباره‌ی انتصاب خود به عنوان یک مدیر جوان در خانه‌ی عکاسان ایران گفت: اگر انتصابات قبل را دنبال کنیم، می‌بینیم که من خیلی کم سن و سال تر از آن‌ها نبوده‌ام. من فکر می‌کنم که جوانان در کار حرفه‌ای باید از پختگی و تجربیات بزرگان استفاده کنند و آن‌ها هم با توجه به انرژی بیشتری که دارند از آن بهره ببرند تا نشاط و پویایی را به مجموعه‌ی خود وارد کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها