بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
سید محمد بهشتی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی
تفاوتی فاحش وجود دارد میان آنچه مدیران سازمان صداوسیما در برابر دولت قبل از خود نشان دادند با آنچه امروز انجام می‌دهند . . .
تدبیر24: با توجه به انتقاداتی به عملکرد رسانه ملی در یک‌ساله گذشته بخصوص از سوی برخی دولتمردان وارد شده روابط عمومی سازمان صداوسیما گزارشی در رابطه با عملکرد این سازمان ارائه داده است که در این گزارش از عملکرد برنامه‌سازان این نهاد در برابر دولت یازدهم دفاع شده است. در این راستا لازم است نگاهی به گذشته و آنچه این سازمان در مقابل دولت‌های نهم و دهم از خود نشان داد انداخته شود.

مقایسه عملکرد مدیران صداوسیما در برابر دولت احمدی‌نژاد و دولت حسن روحانی نشان می‌دهد رفتاری که مدیران این سازمان از مرداد92 تا به امروز از خود بروز داده‌اند بسیار متفاوت‌تر از گذشته بوده و به جرات می‌توان اذعان داشت عملکرد این سازمان در برابر دولت یازدهم فاصله بسیاری با عملکردش در مقابل دولت‌های نهم و دهم داشته است. به عبارت دقیق‌تر باید اشاره کرد صدا‌وسیما با همین سازوکار و همین رئیس در دوره قبل نیز فعال بوده است اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم چه رویه‌ای را در پیش گرفت؟! آیا به جز سیاست حمایتگرانه آن هم همه‌جانبه رویکرد دیگری نیز از صداوسیما انتظار می‌رود؟! باید اذعان کرد این سازمان به خوبی با رویه رسانه ملی بودن در برابر دولت ملی آشنایی دارد اما گویی دولت‌ها هستند که تعیین می‌کنند مدیران صداوسیما تا چه اندازه این رویکرد را به طور کامل اجرایی می‌کنند.

بنابراین به‌رغم آنکه این دولت با رای بالای مردم و حمایت آنها پس از پیروزی فعالیت خود را ادامه می‌دهد اما تفاوتی فاحش وجود دارد میان آنچه مدیران سازمان صداوسیما در برابر دولت قبل از خود نشان دادند با آنچه امروز انجام می‌دهند. بنابراین حتی اگر تصور شود که چرخشی در عملکرد این سازمان نسبت به دولت یازدهم وجود داشته است که البته جای بحث دارد باید اذعان کرد این چرخش هنوز از آن چیزی که باید باشد فاصله دارد. آنچه در این میان مورد سوال است اینکه شدت و ضعف این رویکرد در دست چه کسی یا چه کسانی قرار دارد؟! در این راستا به نظر می‌رسد باید صداوسیما همگام‌تر با دولت یازدهم گام بردارد تا امیدی که در جامعه جاری و ساری شده تقویت شود و از طرف دیگر با نقدهای دلسوزانه هم اعتماد مردم را به دولت و هم رسانه ملی بالاتر ببرند.

در رابطه با این سازمان و آنچه در قالب نقد بیان می‌شود هم یک نکته بیش از همه حایزاهمیت است و آن اینکه باید رویکرد صداوسیما تغییر کند نه رئیس آن؛ اگر رویکرد همین باشد، تغییر رئیس نیز نمی‌تواند چندان موثر باشد بنابراین نمی‌توان علت این کاستی‌ها را فقط در ریاست خلاصه کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
0
منتظر بودیم شما بگید. باشه از فردا.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها