بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مخالفت با حضور آمریکا در عراق بالا گرفت
گردان حزب الله عراق طی بیاینه ای اعلام کرده است که در صورتی که نیروهای آمریکایی بخواهند در روند مبارزه با داعش دخالت کنند نیروهای نظامی خود را از استانهای بغداد، بابل و صلاح الدین عقب خواهد برد.آنها تاکید کرده اند هیچ گونه وجه مشترکی با آمریکا ندارند و فقط دشمن مشترکی به نام داعش دارند.
تدبیر24: در حالیکه آمریکا سعی می کند کشورهای جهان را برای حمله به داعش و نابودی آن بسیج کند مخالفت هایی نیز با این طرح از گوشه کنار جهان ابراز می شود اما نکته جالب اینجاست که طرف های مستقیم درگیر با داعش جزو مخالفان اصلی کمک آمریکا برای خلاص شدن کشورشان از شر داعش هستند.بعد از مخالفت سوریه با استفاده آمریکا از آسمان این کشور برای ضربه زدن به داعش اینبار مقتدی صدر رهبر گروه صدر است که واکنش تند تری به این اقدام آمریکا کرده است.

این رهبر شیعه عراق که از قدرت نظامی و سیاسی خوبی در عراق برخوردار است و همیشه در تبین سیاست های عراق نقش اساسی داشته است.حزب الاحرار که شاخه سیاسی گروه صدر است در حال حاضر صاحب ۳۲ کرسی در پارلمان عراق است. و بعد از ایئتلاف قانون نوری مالکی و مجلس اعلای آیت الله حکیم صاحب بیشترین کرسی در پارلمان عراق است .شاخه نظامی این گروه هم جیش المهدی است که  سابقه رویارویی نظامی با آمریکا را در جریان نجف نیز دارا است.

روز گذشته دفتر مقتدی صدر  بیانه ای را منتشر کرد که درآن این روحانی شیعه از مردم عراق خواسته بود که فریب بازی جدید آمریکا را نخورند.در این بیانه اشاره شده بود که داعش ساخته دست آمریکا و استعمار است و هدف از ایجاد همچین گروه به استعمار در آوردن دوباره کشورهای مسلمان است . به گفته وی آمریکایی ها که تحت فشار گروه های سیاسی و مردم عراق مجبور به ترک عراق شدند و اکنون قصد دارند به بهانه مقابله با داعش دو باره پا در این سرزمین مقدس و خاک انبیا و اولیا بگذارند.

در این بیانیه آمده است: کاخ سیاه باید بداند که چه از طریق زمین و چه از طریق دریا اگر بخواهد پا در این سرزمین بگذارد مردم عراق با آنها مقابله خواهندکرد. مقتدی صدر خطاب به مجاهدین عراقی که احتمالا همان شاخه های نظامی صدر هستند اعلام می دارد که در هر مکان از عراق در صورت  حضور نیروهای آمریکایی چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم  با آنها درگیر شوید.

از سوی دیگر گردان حزب الله عراق طی بیانیه ای اعلام کرده است که در صورتی که نیروهای آمریکایی بخواهند در روند مبارزه با داعش دخالت کنند نیروهای نظامی خود را از استانهای بغداد، بابل و صلاح الدین عقب خواهد برد.آنها تاکید کرده اند هیچ گونه وجه مشترکی با آمریکا ندارند و فقط دشمن مشترکی به نام داعش دارند. در آخرین تحولات صبح امروز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن در حال بررسی حضور نیروهای زمینی خود در عراق است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
1
2
یکی نیست بگه بابا شما اگه بدون دخالت امریکا می تونستید باید جلوی داعش رو می گرفتید!!
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
1
0
ما را به خير تو اميدي نيست شر مرسان...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها