بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
ايران خودرو يكي از10 شركت برتر توليدي ايران است كه هر اقدام آن در اقتصاد كلان كشور و شاخص هاي اصلي آن تاثير مستقيم دارد.
تدبیر24: عليرضا محجوب نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و دبير كل خانه كارگر در ديدار با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، ضمن بيان اين مطلب و تحسين تحولات و پيشرفت هاي صورت گرفته در ماه هاي اخير در ايران خودرو گفت: بايد در كارخانه‌هاي خودروسازي و در راس آنها ايران خودرو به روي مردم باز باشد تا آنان از نزديك با تلاش هايي كه در اين جا صورت مي گيرد آشنا شوند و به استفاده از محصولات داخلي ترغيب شوند.

وي بر لزوم حمايت از خودروسازي و توليد ملي تاكيد كرد و گفت: تا 10 سال پيش تعرفه واردات خودرو 200 درصد بود و رسيدن آن به ميزان كم تر از 100 درصد در سال هاي اخير جاي تاسف دارد. وي تاكيد كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري،‌ مجلس به دنبال وضع تعرفه بالا براي واردات خودروهاي لوكس و گران قيمت است.

محجوب اظهار كرد: ما ايراني هستيم و بايد مصرف كالا و محصول ايراني را در اولويت قرار دهيم و به آن افتخار كنيم.

وي امنيت شغلي كارگران را عامل مهمي در موفقيت سازمان برشمرد و گفت: در ايران خودرو به خصوص در يك سال اخير تلاش هاي زيادي براي افزايش رضايت‌مندي كارگران صورت گرفته كه جاي تقدير دارد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مديرعامل ايران خودرو به عنوان مديري با تجربه مسايل معيشتي كارگران را درك مي كند و درحال حاضر نيز گام هاي بلندي براي رضايت آنان برداشته است.

وي خاطرنشان كرد: با توان‌مندي هاي موجود، ايران خودرو در دستيابي به اهداف تعيين شده و جلب رضايت حداكثري مشتريان و تنظيم بازار خودرو و تمامي ذي‌نفعان موفق خواهد شد.

دبيركل خانه كارگر درپايان تصريح كرد: كساني كه در مجموعه ايران خودرو مشغول به كار هستند و معاش آنان از اين شركت بزرگ تامين مي شود بايد نسبت به آن تعصب داشته و مدافع كار خود باشند. نبايد توليد ملي تهديد شود و همه بايد مبلغ محصول ملي باشند.

كيفيت محوري جايگزين تيراژ محوري شود

مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز در اين ديدار پيشرفت هاي اخير ايران خودرو را مرهون كار جمعي تمامي كاركنان اعم از كارگران خطوط توليد، كارشناسان و مديران دانست و گفت: اعتقاد من اين است كه كارخانه بايد پيشرفت كند و كارگران هم از مزاياي اين پيشرفت منتفع شوند.

وي افزود: سه گروه مشتريان،‌ سهامدارن و كاركنان ذي‌نفعان ايران خودرو هستند و در اين بين كاركنان مجموعه ذي‌نفع اصلي سازمان محسوب مي شوند چون رضايت آنان رضايت مشتري نهايي محصولات را درپي خواهد داشت.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو دست يابي به هدف توليد امسال يعني 600 هزار دستگاه را بديهي دانست و گفت: كارگر بايد فكر و ذهنش از تيراژ محوري به به سمت كيفيت محوري حركت كند.

مهندس يكه زارع افزود: در ماه هاي اخير ايران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 140 درصد رشد توليد داشته كه اين امر مرهون تلاش هاي شبانه روزي جهادگران سنگر توليد است.

 وي درباره داخلي سازي تامين قطعات گفت: در گذشته ميانگين توليد روزانه دوهزار و 700 دستگاه بود كه از اين تعداد هزار و 800 دستگاه با تامين از منابع داخلي و بقيه به صورت سي كي دي توليد مي‌شد. درحال حاضر كل توليد روزانه كه معادل دو هزار و 400 دستگاه است به صورت كامل از منابع داخلي تامين مي شود.

 مهندس يكه زارع از ساماندهي و به روز شدن پرداخت به قطعه سازان خبر داد گفت: قطعه سازان بايد تقويت شوند و اشتغال جوانان كشور ادامه يابد كه خود نتايج مثبتي براي اقتصاد كشور خواهد داشت.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اين كه با برنامه ريزي هاي دقيق در تامين و توليد از 16 فرودين امسال تاكنون خودروي ناقصي در ايران خودرو توليد نشده است افزود: 80 هزار خودروي ناقص كف كارخانه نيز به صفر رسيده است.

مهندس يكه زارع اظهار كرد: ايران خودرو درحال حاضر مشكلي در تيراژ توليد ندارد و فعاليت هاي اصلي خود را بر چهار محور كيفيت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول متمركز كرده و نتايج آن در آينده مشخص خواهد شد.

وي اظهار اميدواري كرد: برند ايران خودرو بايد در بازار داخلي و در سطح جهان به عنوان برند برتر معرفي شود و خودروسازان خارجي را براي رقابت در قيمت و كيفيت به چالش بكشد.

منبع: ايكو پرس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
0
درود بر آمریکا که این حکومت عزیز جمهوری اسلامی رو سال 57 به ما مردم ایران هدیه کرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها