بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
شش وزیر دولت تدبیر و امید در نخستین هفته پاییز در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.
تدبیر24: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از سه هفته تعطیلات تابستانی و سرکشی به حوزه های انتخابیه فعالیتهای تقنینی و نظارتی خود را از سر می گیرند و در نخستین هفته پاییزمیزبان « محمود علوی » ،وزیر اطلاعات،« علی ربیعی » وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،« محمد علی نجفی » سرپرست وزارت علوم تحیقات وفناوری،« عبدالرضا رحمانی فضلی » وزیر کشور،« محمدرضا نعمت زاده » وزیر صنعت معدن و تجارت و « علی اضغر فانی » وزیر آموزش و پرورش خواهند بود.

** علوی،نجفی، میرزاده و فانی به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری می روند

اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده از محمود علوی وزیر اطلاعات دعوت کرده اند تا درباره بررسی برخی تأیید صلاحیت ها توضیح دهد.

همچنین از حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شده است تا درباره بررسی موضوع کمیت و کیفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری توضیح دهد

انتخاب ناظرین شورای عالی آموزش و پرورش و بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی برنامه دیگر این کمیسیون در روز یکشنبه آینده اعلام شده است.

روز دوشنبه آینده هم کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها ،آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی جلسه خواهند داشت.

بررسی طرح اصلاح تبصره(1) ماده(5) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها و اختراعات

،بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هم جزو برنامه های اعلامی روز دوشنبه این کمیسیون است.

قرار است محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ارائه گزارش عملکرد و بررسی برنامه های سال تحصیلی جدید در این کمیسیون حضور یابد ضمن اینکه از علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش هم دعوت شده است تا جهت بررسی مشکلات و ارائه برنامه های سال تحصیلی جدید توضیح دهد.

بررسی طرح اصلاح بند(3) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی اصلاحی مصوب1392 هم برنامه دیگر این کمیسیون در روز سه شنبه آینده است.

** ربیعی در کمیسیون اجتماعی حضور می یابد

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه آینده ادامه بررسی لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را در دستور کار دارند.

همچنین« علی ربیعی »وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه آینده برای پاسخگویی به سؤالات امیر خجسته نماینده همدان و فامنین،موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد،نیازآذری نماینده بابل،مهناز بهمنی نماینده سراب(4مورد)،جبار کوچکی نژاد نماینده رشت،ابراهیم کارخانه ای نماینده همدان و فامنین،محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و راور، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد در کمیسیون اجتماعی حضور می یابد.

** دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یکشنبه آینده تقاضای سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن را بررسی می کنند.

رسیدگی و بررسی موضوع دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده ،انتخاب نماینده کارگروه اجراء ماده(39) قانون مالیات بر ارزش افزوده طبق بند(1) ماده(218) قانون آیین نامه داخلی مجلس و انتخاب پنج نفر از اعضاء کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از تولید ملی در شرایط ویژه اقتصادی کشور و زمینه سازی توسعه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی هم در دستور کار اعلامی یکشنبه آینده این کمیسیون است.

اعضای کمیسیون اقتصادی روز سه شنبه لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را در دستور کار دارند

** کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای این کمیسیون روز چهارشنبه قرار است بررسی لایحه تسری مواد(79) و(83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بررسی کنند.

** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس یکشنبه آینده لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با حضور مسؤولین و کارشناسان محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت نیرو، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهند کرد.

بررسی لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با حضور مسؤولین و کارشناسان محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، وزارت نیرو، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم برنامه روز سه شنبه اعضای این کمیسیون اعلام شده است.

اتخاذ تصمیم درخصوص طرح یک شوری اجازه سازمانها و دستگاه های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی و بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران هم جزو برنامه های اعلامی این کمیسیون در روز سه شنبه آینده است.

** طرح شفاف سازی آزمون های استخدامی روز میز کمیسیون برنامه و بودجه

رسیدگی به طرح های تأسیس سازمان های استانی توسعه عمران دریا و سواحل ،الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت براساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی و لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دستور کار اعضای کمیسیون برنامه مجلس در روز یکشنبه هفته آینده است.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز لایحه وطرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد رسیدگی و جمع بندی نهائی قرار می دهند ضمن اینکه ادامه بررسی طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات رتبه و نتایج نهائی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری غیرقانونی برنامه دیگر اعضای این کمیسیون می باشد.

** رییس سازمان نظام پزشکی میهمان کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکشنبه آینده طرح نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کنند همچنین بررسی طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای پنجاه درصد(50%) و بررسی طرح و لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برنامه دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می باشد.

استماع گزارش رییس سازمان بیمه سلامت ایران درخصوص تکالیف مندرج در مواد(32)، (34)، (35) و(38) برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین استماع گزارش رییس سازمان نظام پزشکی کشور جزو برنامه اعلامی کمیسیون بهداشت روز سه شنبه آینده است.

همچنین قرار است اعضای این کمیسیون در این روزحداقل چهار نفر از نمایندگان داوطلب واجد شرایط عضو کمیسیون جهت انتخاب دو نفر از آنان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب کنند.

انتخاب حداقل چهار نفر از نمایندگان داوطلب واجد شرایط عضو کمیسیون جهت انتخاب دونفر از آنان درصحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات هم برنامه دیگر کمیسیون بهداشت در روز سه شنبه است.

** رحمانی فضلی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس روزیکشنبه بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح بازنگری قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را در دستور کار خود دارند ضمن اینکه قرار است در این روز طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است را مورد بررسی قرار دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز سه شنبه آینده برای پاسخگویی به سؤالات یونس اسدی،سیدحمیدرضا طباطبائی،شهلا میربیات،عباس رجائی،عبدالکریم جمیری،محمدحسین آصفری،احمد جباری،بهرام بیرانوند،علیرضا سلیمی،سیدهادی حسینی در کمیسیون شوراها حضور می یابد.

** نعمت زاده به کمیسیون صنایع می رود

ادامه بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ادامه بررسی طرح الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب1380 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن،لایحه تصویب اصلاحات اساسنامه، کنوانسیون و آیین نامه کلی فراهمایی ها(کنفرانس ها)، مجامع و جلسات اتحادیه بین المللی مخابرات طی فراهمایی سران مختار،لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی(سمیک) برنامه کمیسیون صنایع در روز یکشنبه هفته آینده می باشد.

سه شنبه هفته آینده هم محمدرضا نعمت زاده برای پاسخگویی به سوالات حسین فتاحی نماینده شهر بابک،سلیمی نماینده محلات و دلیجان،امیر خجسته نماینده همدان و فامنین،یونس اسدی نماینده مشکین شهر،سیدحمیدرضا طباطبائی نماینده نائین، خور و بیابانک(دوفقره)،نادر قاضی پور نماینده ارومیه(دوفقره)،الهویردی دهقانی نماینده ورزقان،حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور می یابد.

** عملکرد شش ماه وزارت راه و شهرسازی زیر ذره بین کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران یکشنبه آینده بررسی لایحه ارزیابی زیست محیطی وطرح تأسیس سازمانهای استانی توسعه عمران دریا و سواحل را در دستور کار خود دارند ضمن اینکه اعضای کمیسیون عمران قرار است روز سه شنبه عملکرد شش ماهه سال1393 وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای اجرائی تابعه را زیر ذره بین قرار دهند.

** کمیسیون فرهنگی

انتخاب دونفر از اعضای محترم کمیسیون برای عضویت یک نفر به عنوان عضو ناظر در هیأت امنای کتابخانه های عمومی کشور به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معارفه مختارپور به عنوان دبیرکل جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ارائه برنامه های ایشان وپیگیری تصمیمات اعضای کمیسیون در سفرهای استانی به مازندران، گلستان و لارستان برنامه اعلامی کمیسیون فرهنگی برای هفته آینده است.

اعضای کمیسیون فرهنگی همچنین روز سه شنبه آینده بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وبررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را در برنامه خود دارند.

** کمیسیون قضائی و حقوقی

اعضای کمیسیون حقوقی و قضای روز یکشنبه آینده طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت بار و لایحه تصویب اساسنامه مرکز منطقه ای همکار برای دستگاههای مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) را بررسی خواهند کرد.

قرار است روز سه شنبه هم به سوالات امیر خجسته نماینده همدان،محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان و روح اله بیگی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب از وزیر محترم دادگستری رسیدگی شود.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

بررسی طرح و لایحه الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال1380 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، بررسی طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها و بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی(سمیک) برنامه اعلامی کمیسیون کشاورزی برای روز یکشنبه است.

سه شنبه اعضای کمیسیون کشاورزی روز سه شنبه لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه مرز زمینی اسندره و سرو را بررسی می کنند ضمن اینکه استماع گزارش هیأت تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور و همچنین گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها در دستور کار روز سه شنبه این میسیون اعلام شده است.

اعضای کمیسیون کشاورزی از روز چهارشنبه تا روز جمعه آینده به استان گیلان می روند تا از استعدادهای بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست استان و جنگل های اسالم بازدید کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها