بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
رییس جمهوری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا:
رییس جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای مبارزه با تروریسم باید به ریشه های مساله پرداخت،گفت:مردم و دولت های منطقه خیلی بیشتر از دیگران مشکل را حس می کنند و دیگران نباید فکر کنند که می توانند حل مشکلات منطقه را رهبری کنند.
تدبیر24: «حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی»در آستانه سفر به مقر سازمان ملل درمصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی (NBC) آمریکا مهمترین مواضع دولت و ملت ایران را درخصوص مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله تروریسم و چگونگی مواجهه موثر با آن و رابطه ایران و آمریکا همچنین مهمترین مسایل داخلی را بویژه در زمینه موضوع هسته ای تشریح کرد.

رییس جمهوری درباره اهداف سفر به سازمان ملل گفت:یک سال از زمانی که در سازمان ملل با جهانیان حرف زدم و گوشزد کردم که معضل بزرگ، خشونت و افراطی گری است و باید جهانی عاری از خشونت و افراطی گری داشته باشیم ،گذشته است و فکر می کنم آنچه سال گذشته گفته شد ،امروز با وضوح بیشتری هم در منطقه ما و هم در سراسر جهان دیده می شود.

رییس جمهوری با تاکید براینکه همه جهانیان نیازمند امنیت، آرامش، ثبات و همزیستی مسالمت آمیز هستند اظهار امیدواری کرد رهبران و نمایندگان کشورهای جهان که درسازمان ملل اجتماع می کنند،بتوانند برای معضلات جهانی و از جمله امنیت و ثبات فکر جدی و عاجلی انجام دهند.

روحانی با بیان اینکه اسلام و همه ادیان بزرگ آسمانی مردم را به صلح و برادری و دوستی و عدالت دعوت کردند،گفت:هر کس که در جهان دیگران را می ترساند، و به جان و مال مردم آسیب می رساند، نه تنها از اسلام فاصله زیادی دارد بلکه از همه ادیان آسمانی فاصله بسیار زیادی دارد. آنهایی که امروز در این منطقه جنایت می کنند و نامی از اسلام می برند حتما به دروغ چنین ادعایی را مطرح می کنند. بین عمل آنها و احکام اسلامی، هیچ گونه سازگاری وجود ندارد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره تحرکات اخیر دولت امریکا برای مبارزه با داعش و تروریست ها گفت: منطقه ما و جامعه بشری سالیان دراز است که با معضلی به نام افراطی گری و خشونت و تروریسم مواجه است و آمریکایی ها و دیگران سالیان درازی است که ادعا می کنند می خواهند با تروریسم مبارزه می کنند اما سوال این است که چرا تاکنون ناموفق بوده اند؟ چرا در افغانستان و عراق از سال 2001 تا امروز ناموفق بوده و چرا مشکلات و ناامنی ها بیشتر شده است؟

روحانی خاطرنشان کرد:برای مبارزه با تروریسم باید به ریشه های مسئله پرداخت اگر در منطقه ما مشکلی وجود دارد مردم و دولت های منطقه خیلی بیشتر از دیگران مشکل را حس می کنند و ریشه های آن را می شناسند تا دیگرانی که هزاران کیلومتر با این منطقه فاصله دارند و تجربه سالیان دراز هم نشان داده که در مبارزه با تروریسم موفقیتی نداشته اند .

رییس جمهوری گفت: اگر بناست در این منطقه تروریسم از بین برود لازمه آن اینست که ملت های منطقه در کنار دولت های خود باید تصمیم بگیرند و برنامه ریزی کنند و دیگران هم اگر علاقه مند بودند،می توانند در این راه کمک کنند .

وی یادآور شد: دیگران نباید فکر کنند که می توانند حل مشکلات منطقه را رهبری کنند اگر می خواهند مسئله تروریسم حل شود باید به فکر کمک باشند نه رهبری .

روحانی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق ،گفت:همه می دانند که در عراق چه قدرتی بود که نگذاشت داعش به بغداد و سامرا برسد و چه قدرتی بود که فرسنگ ها مانده به بغداد جلوی آنها را سد کرد. زمانی مردم عراق داعش را از بغداد دور کردند که آمریکا می گفت من در مسئله عراق مداخله ای نخواهم کرد، حتی تصمیمی هم به بمباران هوایی نداشت .

روحانی افزود: راه حل اساسی برای مباررزه با گروه های تروریستی اینست که مردم را تقویت کنیم، جامعه قوی و با فرهنگ و با روحیه که البته دیگران هم به او کمک کنند،می تواند مشکلات خودش را حل کنند.

وی گفت: مردم عراق مردم بسیار بزرگی هستند با سابقه تمدنی هزاران ساله و همچنین مردم سوریه باید از آنها بپرسیم که از ما چه می خواهند نه اینکه پیشاپیش برای آنها نسخه پیچیده شود.

رییس جمهوری درپاسخ به سوالی درباره عدم دعوت از ایران برای حضور در ائتلاف علیه تروریسم از سوی امریکا افزود:آنها تاکنون ائتلاف های متعدد را تشکیل دادند بعدازمدتی هم ناچار شدند بدون اینکه به نتیجه برسند از منطقه خارج شوند.ما نیازی نداریم کسی ما را دعوت کند.در برابر تروریسم به وظیفه انسانی خود عمل می کنیم و نسبت به همسایگان خود احساس مسئولیت می کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت ایران یک دولت مسئول است و نسبت به مردم منطقه احساس مسئولیت و احترام می کند،گفت:این ائتلاف کمی مضحک است چون در داخل این ائتلاف کسانی هستند که این گروه های تروریستی را بوجود آوردند و در داخل این ائتلاف کشورهایی هستند که پول این گروه ها را تامین می کردند و هنوز هم می کنند و در داخل این ائتلاف کسانی هستند که حمایت های سیاسی و حتی تسلیحاتی به این گروه های تروریستی کردند.

وی ادامه داد:با این شرایط چه کسی باور می کند آنهایی که اینها را بوجود آوردند و کمک و هدایت کردند و اطلاعات و تجهیزات به آنها دادند امروز بخواهند مبارز واقعی علیه آنها باشند؟ ما تردید و شک فراوانی نسبت به نیت آنها داریم اما در کنار ملت عراق و سوریه، فلسطین ، لبنان و افغانستان برای مبارزه با تروریسم هستیم.

روحانی اظهارداشت : ما هیچ وقت حمایت های خود را از مردم عراق یا دیگر ملت ها دریغ نکرده ایم ، منتها همه می دانند آن کسی که در عراق توانست در برابر داعش بایستد هواپیما و بمب نبود فتوای مرجعیت بزرگ اسلام در عراق بود که با یک فتوا توانست جلوی داعش را بگیرد.

وی ادامه داد:بنابراین ما نیاز به فتوا داریم ما نیاز به نیرویی داریم که ملت ها را بسیج بکند ما نیاز به کلامی داریم که آن کلام بتواند میلیون ها انسان را به حرکت در بیاورد ما نیاز به سخنی داریم که آن سخن مورد اعتماد مردم باشد. در عراق دیدیم یک مرجع تقلید بنام آیت الله سیستانی چگونه با فتوا شرایط عراق را کاملا دگرگون کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگرعتبات مقدس یعنی شهرهای مذهبی همه شیعیان و مسلمان جهان و بغداد در خطر باشد این خط قرمز ماست، تصریح کرد: برای اینکه این شهرها به اشغال تروریست ها در نیایند از هر توانی استفاده می کنیم و نخواهیم گذاشت بغداد به دست تروریسم ها بیفتد یا شهرهای مقدسی مثل کربلا و نجف در اشغال تروریست ها قرار بگیرند .

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای و موانع اصلی این مذاکرات تاکید کرد:از طرف ایران این تصمیم جدی است که ما مذاکرت را ادامه بدهیم و این اراده قاطع در طرف ایران وجود دارد که مسایل هسته ای را با مذاکره به حل وفصل نهایی برساند. ما راهی جز مذاکره نمی دانیم و نمی بینیم برخلاف بعضی ها که می گویند روی میز ما خیلی چیزها قرار دارد و خیلی شلوغ است، میز ما شلوغ نیست و روی میز ما فقط صفحه های منطق و مذاکره و استدلال و تعامل وجود دارد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در مسئله هسته ای راه روشن است،اضافه کرد: معتقدیم که با مذاکره، مسائل حل و فصل می شود و تردید نداریم که مسایل با مذاکره حل می شود. ممکن است نسبت به زمان آن بحث باشد که امروز یا فردا، اما در این که تنها راه حل مسئله هسته ای مذاکره است و با مذاکره به حل و فصل نهایی خواهد رسید هیچ تردیدی نداریم. بحث آن است که در چه زمانی ما به توافق نهایی می رسیم.

روحانی در ادامه درباره شرایط جامعه ایران در یکسال گذشته و منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: فکر می کنم تحولات بسیار زیادی در این یکسال انجام گرفته است. امروز در جامعه از نظر سیاسی نشاط بیشتری وجود دارد و همه جناح های سیاسی فعال تر از گذشته در حال فعالیت هستند ودر دولت من نمایندگان همه جناح های سیاسی و احزاب معروف سیاسی حضور دارند.

وی افزود: دولت من فراجناحی و فرا حزبی است از همه احزاب و از همه جناح ها در این دولت حضور دارند. فضای امروز دانشگاه های ما از گذشته بهتر است.همه سازمان های مردم نهاد در ایران فعالیت بسیار خوبی دارند و لایحه ای برای حقوق آنها در حال آماده شدن است که تقدیم مجلس می کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: در مورد حقوق شهروندی ، منشوری را تهیه کرده و در منظر افکار عمومی و حقوق دانان قرار دادیم نظرات بسیاری برای تکمیل آن منشور آمده و آنها را اصلاح کردیم و در آینده نزدیک آن منشور،منتشر خواهد شد و من اجرا و عمل به همه مواردی که در منشور حقوق شهروندی آمده را دنبال می کنم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
1
0
جناب رئیس جمهورآنچه که فرموده درست.اماتعجب دراینستکه چرامواردی رانگفته اید.اجازه بدهیدعرض کنم.ایکاش میگفتیدامریکادروغ میگویدکه قصدمبارزه باتروریسم رادارد.اگرامریکا چنین قصدی داشت به سیاستهای دوگانه خوددراین زمینه خاتمه میداد.اگرراست میگفت تروریستهارابه خوب وبدتقسیم نمیکرد.اگرراست میگفت ازتروریستهایی که هزاران ایرانی رابشهادت رسانده انددرداخل خاکش پذیرایی وحمایت نمیکرد.واگرراست میگفت برای رسیدن بمنافع نامشروع سیاسی واقتصادیش تروریستهاراخلق نمیکرد.اینهایکی ازدلایل بیشمارماست که اجازه نمیدهدبامریکااعتمادداشته باشیم.وجناب رئیس جمهوراگراینگونه سخن گفته بودیدتوپ رادرزمین امریکاانداخته بودبد.واماآنجاکه صحبت ازتمدیدمذاکرات کرده ایدخوب میدانیدکه امریکااستادتمدیدمذاکرات هست چراکه درهرتمدیدی بقسمتی ازخواسته اش میرسدبدون اینکه گام متناسبی بردارد.همانگونه که درتوافق اولیه چیزهای زیادی گرفت اماجزاندکی ازدارائیهای خودمانراآنهم حدود5درصدآزادنکردحتی بتعهدات ظاهری دیگرش هم عمل نکرد.نه قطعات خودرووهواپیماواردکشورشدنه مشکل بیمه کشتیهاحل شد.ودرتمدید4ماهه هم باگرفتن اورانیوم 2و4درصدازماکمتراز3درصددارائیهاراآزادکردولاغیردرحالیکه درهمین مدت 9ماه بسیاربیشتراز دلارهایی که گرفته ایم پول نفتهای فروخته شده جدیدرابآنهاداده ایم ونمیتوانیم استفاده کنیم.وبالاخره اینکه فرموده اید« به هر جهت ما نگاه مان در این موضوع بیش از اینکه به گذشته باشد، به آینده است.»وخوب میدانیدکه بزرگان وقدماگفته اندگذشه چراغ راه آینده هست.درراه خدمت باین ملت بزرگ وشریف موفق باشید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها