بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
معاون وزیر جهاد کشاورزی از پسته به عنوان یک کالای استراتژیک صادراتی نام برد و گفت: سالانه یک میلیارد دلار پسته به خارج از کشور صادر می شود.
تدبیر24: محمد علی طهماسبی در نخستین جشنواره و سمپوزیوم ملی پسته ایران در دامغان تصریح کرد: کشورهای چین، هند، روسیه و کشورهای مشترک المنافع مقصد عمده این میزان از صادرات پسته جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی وضعیت تولید پسته در سال جاری را خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال سال خوبی برای تولید پسته در کشور بود و باید بتوانیم تولید پسته کشور را افزایش دهیم.

طهماسبی از وجود 400 هزار هکتار باغ پسته در کشور خبر داد و گفت: 300 هزار هکتار از این باغات بار ده هستند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سالانه 130 هزار تن پسته در کشور تولید می شود که باغات پسته استان سمنان بیشترین میانگین عملکرد را دارند.

وی به کمبود آب کشاورزی و سفره های زیرزمینی اشاره و خاطرنشان کرد: باید به جای توسعه و احداث باغات، کیفیت محصول را افزایش داد.

همچنین آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این همایش به نقش و اهمیت کشاورزی در کشورمان پرداخت و اظهار کرد: کشاورزی محور اصلی اقتصاد یک کشور است و رونق و شکوفایی اقتصادی در گرو پویایی کشاورزی است.

وی با اذعان بر اینکه رونق و شکوفایی اقتصادی در گرو پویایی کشاورزی است، گفت: ایران اسلامی در زمینه آب و خاک بسیار غنی است و با کشاورزی نوین می توان صنعت کشاورزی را توسعه داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها