بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
جایزه کتاب ملی آمریکا 2014 اسامی 10 نویسنده راه‌یافته به مرحله نخست بخش ادبیات‌ داستانی خود را اعلام کرد.
تدبیر24: «جین اسمایلی» و «ماریلی رابینسون» دو نویسنده برنده جایزه پولیتزر هستند که نام‌شان در فهرست نامزدهای اولیه بخش ادبیات‌ داستانی جایزه کتاب ملی آمریکای این دوره به چشم می‌خورد.

«لی‌لا» نام رمانی است که رابینسون برای آن نامزده شده و اسمایلی با کتاب «کمی شانس» موفق شده خود را در این فهرست جا دهد.

«زن غیرضروری» نوشته «رابی آلامدین» و «غیرآمریکایی‌ها» اثری از «مولی آنتو‌پول» از دیگر نامزدهای این جایزه هستند.

به گزارش واشنگتن پست، «جان دارنیه» با کتاب «گرگی در وانت سفید»، «آنتونی دوئر» با رمان تاریخی «تمام چراغ‌هایی که نمی‌بینیم» و «امیلی جان مدنل» با «ایستگاه شماره 11» موفق شدند به فهرست اولیه جایزه کتاب ملی راه پیدا کنند.

«صف‌آرایی دوباره» که مجموعه‌ای از داستان‌هایی درباره جنگ عراق به قلم «فیل کلی» است نیز در این دوره با «اورفیو» که نامزد جایزه بوکر هم بوده و توسط «ریچارد پاورز» برنده کتاب ملی سال 2006 به نگارش درآمده، رقابت می‌کند. همچنین کتاب «الیزابت مک‌کرکن» که «رعدزده و دیگر داستان‌ها» نام دارد دهمین اثر گنجانده‌شده در این فهرست است.

اسامی پنج نویسنده راه‌یافته به مرحله نهایی نامزدی جایزه کتاب ملی آمریکا روز 15 اکتبر اعلام خواهد شد. «ژرالدین لوکس» رمان‌نویس برنده جایزه پولیتزر، «آدام جامسون»، «شریل کاترل»، «میشل گورا» و «لی‌لی تاک» که همگی از نویسندگان برنده جایزه و منتقدان صاحب‌نام هستند کتاب‌های این دوره را داوری می‌کنند.

اسامی نامزدهای بخش‌های ادبیات نوجوان، شعر و ادبیات‌ غیرداستانی این جایزه هفته گذشته اعلام شد.

چهار برنده حوزه‌های مختلف جایزه کتاب ملی آمریکا روز 19 نوامبر طی مراسمی که در نیویورک برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند و جایزه 10 هزار دلاری دریافت می‌کنند. جایزه کتاب ملی آمریکا ویژه شهروندان آمریکایی است که از یکم دسامبر 2013 تا سی‌ام نوامبر 2014 اثری را در کشورشان به چاپ رسانده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها