بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
امروز شنبه بیست و نهم شهریور 1393 هجری خورشیدی، بیست و چهارم ذی القعده 1435 هجری قمری و بیستم سپتامبر 2014 میلادی است. 35سال پیش در چنین روزی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی، اوری لیبرانی سفیر پیشین این رژیم در ایران گفت: اسراییل به خاطر این قطع رابطه، زیان سنگینی دیده است.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

29 شهریور 1381
آیت اللَّه سید محمد علی موحد ابطحی از فقهای عالیقدر حوزه ی علمیه ی قم در 72 سالگی درگذشت. او دارای بیش از 110 عنوان کتاب در علوم تفسیر و فقه، اصول و رجال، حدیث، تاریخ، کلام و فلسفه و دیگر مسایل اسلامی بود.

29 شهریور 1359
خان‏بابا مشار نویسنده و کتاب شناس بزرگ ایرانی و از پایه‏گذاران کتاب‏شناسی کتاب های چاپی فارسی درگذشت.

29 شهریور 1358
پس از پیروزی انقلاب و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی، اوری لیبرانی سفیر پیشین این رژیم در ایران گفت: اسراییل به خاطر این قطع رابطه، زیان سنگینی دیده است.

29 شهریور 1357
یک فروند هواپیمای سی - 130 نیروی هوایی پایگاه هفتم ترابری شیراز که به منظور حمل وسایل و خواروبار مورد نیاز مردم زلزله زده طبس از پایگاه شیراز عازم تهران بود، در هنگام نشستن در فرودگاه دوشان تپه سقوط کرد و دچار آتش سوزی شد. در این حادثه 9 تن از سرنشینان این هواپیما شامل خدمه و مسافر، کشته شدند.

29 شهریور 1338
نیکلای پکوف سفیر شوروی، پس از 6 ماه و با پیام نیکیتا سرگیویچ خروشچف رهبر این کشور وارد تهران شد. روابط ایران و شوروی از زمان پیمان نظامی ایران و آمریکا در 9 آبان 1336 هجری خورشیدی تیره شده بود.

29 شهریور 1329
نصرالله انتظام وزیری به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل برگزیده شد.

29 شهریور 1320
روزنامه ی اطلاعات در سر مقاله یی با عنوان «مسوولیت وزیران در برابر مجلس و ملت» نوشت: وزیران ما تاکنون کار مهمی که داشتند اجرای یک سلسله فرمان ها و دستوراتی بود که به آنها داده می شد و از خود در کارها رأی و نظری نداشتند.

29 شهریور 1305
محمد مصدق و آیت الله سید حسن مدرس در نشست مجلس شورای ملی، در سخنانی، قرارداد 1919 وثوق الدوله نخست وزیر با انگلیسی ها را محکوم کردند. انگلیس با این قرارداد امور نظامی و مالی ایران را به اختیار خود در می آورد.

29 شهریور 1302
میرزا اسحاق خان رهبر مدیر اداره ی دوم سیاسی وزارت امور خارجه و از صاحب منصبان قدیمی این نهاد، با حفظ سمت به مدیریت کل وزارت امورخارجه برگزیده شد.

29 شهریور 1301
رییس معارف ایالتی آذربایجان به پزشکان، دندانسازان، جراحان و چشم پزشکان آذربایجان اعلام کرد: افرادی که بیش از 10 سال سابقه ی طبابت دارند و تا آن زمان برای دریافت اجازه نامه ی رسمی اقدام نکرده اند، یک سال مهلت دارند تا با ارایه ی اسناد و مدارک، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها