بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد و این بازیها رسما توسط رییس جمهور کره جنوبی گشایش یافت.
تدبیر24: از ساعت 19:19 به وقت محلی، مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2014 در ورزشگاه 62818 نفری اینچئون آسیاد رسماً آغاز شد. پس از رژه تیمها و سخنان رییس ستاد برگزاری بازیها و همچنین رییس شورای المپیک آسیا، هفدهمین دوره بازیها با پیام رییس جمهور کره جنوبی رسما گشایش یافت.

ورزشکاران 45 کشور آسیایی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. در آغاز این مراسم شمارش معکوس افتتاح بازی‌ها با پخش تصاویری از 45 کشور شرکت‌کننده و 29 زبان رایج در قاره آسیا انجام گرفت. در این تصاویر شمارش معکوس برای رسیدن به ساعت 19:19 انجام شد که عدد 19 به روز برگزاری مراسم افتتاحیه (19 سپتامبر) اشاره دارد.

وقتی شمارش معکوس به 5 ثانیه پایانی رسید، این کار با آتش‌بازی همراه بود و در نهایت جمله "به اینچئون خوش‌آمدید" نمایش داده شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2014 ویدئویی از روشن شدن مشعل این بازی‌ها در تاریخ 9 آگوست در ورزشگاه دیان‌چاند دهلی نو نمایش داده شد. در واقع دهلی نو اولین شهر میزبان بازی‌های آسیایی است که از سال 1951 این رویداد برای اولین بار در هند برگزار شد. همچنین این مشعل از هند به کشور چین و از آنجا به بندر اینچئون آورده شد.

در ادامه بخش‌هایی به معرفی قاره آسیا و همچنین تشکیل این قاره تعلق داشت و جدایی قاره آسیا از قاره های دیگر نمایش داده شد. پس از این قسمت دختری بر روی یک کشتی وارد صحنه شد که به سمت اقیانوس حرکت می‌کرد. این کشتی نمادی از رویاهای مردم اینچئون برای قاره آسیا بود.

بخش‌های دیگر مراسم به وجود دوستی و رفاقت در بین مردم قاره آسیا اشاره داشت و همچنین معرفی اینچئون به عنوان شهری برای آینده در قسمت بعدی نمایش قرار داشت.

همچنین حضور نمایندگان 45 ملت آسیایی در یک کشتی به عنوان جشنواره‌ای برای اتحاد آسیا به تصویر کشیده شد.

ورود صنعت و تکنولوژی به کره جنوبی بخش دیگر مراسم افتتاحیه بود. از نکات جالب توجه این مراسم استفاده از تصاویر مجازی و سه بعدی برای به تصویر کشیدن برنامه‌ها بود.

در ادامه مراسم افتتاحیه پرچم کشور میزبان و شورای المپیک آسیا توسط هشت ورزشکار کره‌ای حمل شد. ها هیونگ جو (قهرمان جودو المپیک 1984)، یون کیونگ شین (ملی‌پوش هندبال کره‌جنوبی در پنج دوره بازی‌های آسیایی و دارنده 5 طلا)، پارک جو بونگ (یکی از رکورد داران کتاب گینس)، یئو هونگ چول (قهرمان ژیمناستیک بازی‌های آسیایی 1998)، بائک اوک‌جا (قهرمان پرتاب وزنه بازی‌های آسیایی 1970)، هیون جئونگ هوآ (قهرمان مسابقات گرند اسلم تنیس روی میز)، شین جونگ هی (اولین داور بین‌المللی زن کره‌جنوبی و دارنده کرسی ورزشکاران در کمیته المپیک کره‌جنوبی) به همراه جانگ میران (اولین وزنه‌بردار قهرمان کره‌جنوبی) حمل‌کنندگان پرچم بودند.

پس از برافراشته شدن پرچم میزبان، رژه تیمها آغاز شد که کاروان ایران با پرچم‌داری بهداد سلیمی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون رژه رفت.

کاروان ورزشی ایران که با 276 ورزشکار در 22 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی 2014 شرکت دارد، با پرچم‌داری بهداد سلیمی در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها رژه رفت.

نکته عجیب این که هیچ تماشاگر ایرانی در ورزشگاه آسیاد حضور نداشت.

کشورها بر اساس حروف الفبای کره ای رژه رفتند که نپال اولین کشور بود و در نهایت کاروان میزبان رژه رفت. ایران هم به عنوان بیست و هفتمین کشور وارد ورزشگاه شد.

هنگام ورود تیم کره شمالی به ورزشگاه تماشاگران حاضر یک صدا این تیم را تشویق کردند و رییس جمهور کره جنوبی نیز کاروان این تیم را تشویق کرد. به دلیل درگیری‌های دو کره این موضوع باعث تعجب بسیاری از خارجی‌های حاضر در ورزشگاه شده بود.

در ادامه مراسم افتتاحیه نماینده ورزشکاران و داوران سوگندنامه رقابت و قضاوت جوانمردانه را قرائت کردند.

او جین هیک ملی‌پوش تیروکمان کره‌جنوبی و نام هیونگ هی ملی‌پوش شمشیربازی به‌عنوان نماینده ورزشکاران سوگند خوردند. همچنین کیم هونگ لائه در رشته هاکی و هی جانگ در رشته ژیمناستیک داورانی بودند که این سوگندنامه را خواندند.

در قسمت پایانی مراسم افتتاحیه مشعل بازی‌های آسیایی توسط دو نخبه ورزشی خردسال کره ای و یک بازیگر زن روشن شد.

پنج ورزشکار در ابتدا این مشعل را حمل کردند که لی‌سئونگ‌یئوپ (بازیکن بیسبال)، پارک اینبی (بازیکن گلف حرفه‌ای زنان)، لی‌کیو‌ هیوک (ورزشکار اسکیت سرعت)، پارک چان‌سوک (بازیکن افسانه‌ای بسکتبال زنان) و لی‌هیونگ‌تایک (تنیس‌باز) این وظیفه را برعهده داشتند.

سپس این مشعل به ورزشکار خردسال سپرده شد. کیم یونگ هو استعداد 12 ساله کره جنوبی در ورزش شیرجه و کیم جو وون دختر 13 ساله و ورزشکار نخبه ژیمناستیک ریتمیک به همراه لی یانگ آئه بازیگر زن کره ای که در ایران به "یانگوم" مشهور است، مشعل را تا دیگ بزرگ اصلی حمل کردند و بوسیله این سه نفر، مشعل اصلی بازیها روشن شد.

لی یانگ آئه در سریال جواهری در قصر نقش "یانگوم" را ایفا کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا از حاضران در این مراسم هستند.

در زمان ورود رئیس جمهور کره به ورزشگاه، تدابیر شدید امنیتی اعمال شد.

ایران با 276 ورزشکار در 22 رشته در بازیهای آسیایی رقابت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها