بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
یک کارشناس اجتماعی در ایلام از بنیان خانواده به عنوان بزرگترین قربانی ماهواره نام برد.
تدبیر24: «سیدحسن رستم‌پور» در خصوص پدیده ماهواره و تاثیر مخرب آن بر جامعه اظهار کرد: ورود ماهواره به جامعه ایران یکی از ابزارهای نوین ارتباطی بوده که خانواده ایرانی را در معرض آسیب جدی قرار داده است، لذا اگر مراقبت صورت نگیرد، قطعا تاثیر منفی بر زندگی افراد جامعه می‌گذارد.

وی افزود: استفاده گسترده از تلفن همراه را یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن برشمرد که خانواده ایرانی را دچار چالش کرده است.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد:در گذشته به مناسبت‌های مختلف مثل اعیاد، افراد دور هم جمع می شدند و با صله‌رحم، ارتباط عاطفی پررنگی با یکدیگر داشتند، اما در حال حاضر افراد از طریق یک تلفن و در اغلب اوقات به واسطه ارسال یک پیامک این کار را انجام می‌دهند، یعنی ارتباطات عاطفی در یک پیامک خلاصه می‌شود که این گسست عاطفی تأثیر اصلی خود را بر خانواده می‌گذارد.

رستم‌پور با اشاره به اینکه ماهواره در جامعه ما باعث فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر شده است، خاطرنشان کرد: خیانت، دوستی‌های نادرست و نامتعارف بین زنان و مردان متاهل‌، ایجاد عشق‌های مثلثی، روابط نامشروع و دیگر آسیب‌های اجتماعی از تبعات ورود ماهواره به جامعه ایرانی است.

این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه نظام خانواده بزرگترین قربانی ماهواره است، تصریح کرد: علاوه بر ماهواره استفاده ناردست از اینترنت هم بر زندگی اجتماعی تاثیر گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت آموزه‌های دینی و اخلاقی از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی زندگی امروز است گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم مولفه‌ها و ابزارهای دنیای مدرن وارد زندگی ما شده و می‌شود، اما خانواده‌ها می‌توانند از طریق پرورش دینی فرزندان، آن‌ها را از این خطرات مصون سازند.

رستم‌پور ادامه داد: آموزش دینی برای نسل‌های گذشته که در دهکده جهانی زندگی نمی‌کرد، مفید بود ولی برای نسل امروز باید به جای آموزش دینی، تربیت و پرورش دینی را جایگزین کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها