بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مشاور فرماندار و مسوول کمیته بانوان و خانواده فرمانداری خلخال گفت: طلاق های توافقی در این شهرستان به مرز خطر رسیده است.
تدبیر24: فرشته عبدی روز شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده خلخال افزود: نیمه اول امسال 71 مورد طلاق توافقی توسط همسران جوان درخواست و 30 مورد از این درخواست ها در دادگاه منجر به طلاق زوجین شد.

وی گفت: علاوه بر افزایش میزان درخواست طلاق های توافقی در خلخال در این مدت 165 مورد مطالبه مهریه و نفقه و ترک نفقه از سوی همسران جوان به دادگستری خلخال ارجاع شده است.

وی همچنین خطر آلودگی همسران افراد معتاد به مواد مخدر را بیش از سایر افراد دانست و بیان کرد: در بسیاری از موارد معتادان و یا فروشندگان مواد مخدر در خلخال از همسران خود برای تهیه و یا توزیع مواد مخدر استفاده می کنند که این کار همسران افراد معتاد را به شدت در معرض آسیب های اجتماعی قرار داده است.

وی اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از وضعیت زندگی و معاش زنان سرپرست خانوار خلخال نیز این قشر در در معرض تهدید آسیب های اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون 748 زن سرپرست خانوار زیرپوشش دو نهاد حمایتی شهرستان قرار دارند و تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیز خارج از پوشش این نهادها بوده و از هر گونه حمایت مادی و معنوی بی بهره هستند.

عبدی گفت: 500 نفر از زنان سرپرست خانوار خلخال زیرپوشش اداره بهزیستی و 248 نفر دیگر نیز از مستمری ماهانه محدود کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال سود می برند.

وی با اشاره به افزایش تهاجم فرهنگی دشمن و تغییر مدام روش های جنگ نرم فرهنگی افزود: ضعف فرهنگی در خانواده هایی که توسط سرپرست خانوار اداره می شوند بیش از سایر خانواده ها بوده و ناآگاهی این خانواده ها از معضلات و خطرات آسیب های اجتماعی به شدت کانون این خانواده ها را تهدید می کند.

وی گسترش فقر مالی ، روی آوردن به جرم و فساد برای تامین نیازهای مالی زندگی ،

ایجاد انحراف اخلاقی ، اختلال در تربیت نیروی فعال و جوان جامعه و افزایش خانواده های ناآرام همراه با ایجاد اختلالات روانی و اخلاقی در بین اعضای این خانواده ها را از جمله پیامدها و مشکلات زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

وی گفت: در صورت نبود حمایت لازم ، این قشر دچار معضلات و آسیب های اجتماعی شدیدتری می شوند.

عبدی افزود: با حل مشکل مالی زنان سرپرست خانوار و توجه به نیازهای آنها از جمله رفع نیاز مالی ، فرهنگی ، اجتماعی ، روحی و روانی و نیازهای آموزشی و مهارتی می توان از بروز ناهنجاری های اجتماعی در بین زنان سرپرست خانوار و خانواده های زیرپوشش

جلوگیری کرد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها