بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
وی افزود: در حال حاضر در ایران حدود هفت میلیون و هفتصد هزار نفر مصرف کننده انواع مواد دخانی هستند و چهار درصد از کل مرگ و میر بالای 30 سال، به مصرف دخانیات انتساب داده شده است.
تدبیر24: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هفت میلیون هفتصد هزار نفر در کشور مصرف کننده مواد دخانی هستند، گفت: افزایش مالیات دخانیات به طور ویژه ای با کاهش مصرف جوانان و افراد بی بضاعت همراه است.

« علی اکبرسیاری» در جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات با اشاره به افزایش بیش از دو برابری مصرف قلیان در مقایسه با دوره های قبل، نسبت به گرایش مصرف کنندگان قلیان به سیگار و سایر مواد هشدار داد.

وی افزود: در حال حاضر در ایران حدود هفت میلیون و هفتصد هزار نفر مصرف کننده انواع مواد دخانی هستند و چهار درصد از کل مرگ و میر بالای 30 سال، به مصرف دخانیات انتساب داده شده است.

سیاری با اشاره به اینکه سالانه حدود ده هزار میلیارد تومان در اثر استعمال دخانیات دود می شود، ادامه داد: علاوه بر سرطانهای سر و گردن، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، سرطان خون و سرطان های زنان، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مزمن تنفسی و مشکلات مرتبط با باروری و سقط جنین از عوارض دیگر استعمال دخانیات محسوب می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از مصرف قلیان در جامعه گفت: ارزش دانستن مصرف قلیان ، ضعف آگاهی لازم از مضرات آن و همچنین استفاده از قلیان به عنوان یک وسیله تفننی و تفریحی، از یک سو و وجود نگاه اشتغال زایی ناشی از مصرف قلیان از سوی دیگر، در کنار ضعف هماهنگی های بین بخشی، باعث شده هر روز تعداد بیشتری از افراد جامعه بخصوص جوانان به مصرف قلیان گرایش داشته باشند.

سیاری با تاکید بر لزوم افزایش قیمت و مالیات سیگار خاطرنشان کرد: افزایش 10 درصدی مالیات دخانیات باعث کاهش چهار درصدی مصرف دخانیات و کاهش هشت درصدی مصرف این کالا می شود ضمن اینکه افزایش مالیات دخانیات به طور ویژه ای با کاهش مصرف جوانان و افراد بی بیضاعت همراه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه بر وجود محیطهای عاری از دود، الصاق تصاویر هشداردهنده روی پاکت های سیگار، محدودیت دسترسی به دخانیات و افزایش سطح آگاهی های عمومی برای کاهش استعمال دخانیات تاکید کرد.

منبع:پایگاه خبری وزارت بهداشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها