بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
برای تولید 700 پاكت کاغذی، یک درخت 15 ساله باید قطع شود و تنها در آمریکا سالانه 14 میلیون درخت برای تهیه ی کیف های خرید کاغذی قطع می شود.
تدبیر24: زمین تنها خانه ی امن بشر برای زندگی در جهان شناخته شده ی امروزیست .
شاید سالها یا حتی قرنها طول بکشد تا انسان بتواند مامنی مشابه زمین برای خود بیابد،نه تنها منابع آن تمام شدنیست، بلکه اگر از آن به عنوان سطل زباله استفاده شود روزی سر ریز خواهد شد!
 چاره ی کار چیست؟ استفاده ی درست از منابع .یعنی به اندازه مصرف کنیم و پسماندهای قابل بازیافت را دور نریزیم.
فقط در آمریکا با کاغذ مصرف شده در یک روز می توان 40 بار خط استوا را پوشش داد.این مقدار مصرف فقط گوشه ای از مواد باز یافت شونده است !
آیا میدانستید؟

1-قوطی آلومینیمی اگر بازیافت شود طی 60 روز دوباره به همانند آلومینیم نو می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

2-با صرفه جویی در مصرف حتی یک قوطی آلومینیم می توان انرژی لازم برای روشن کردن تلویزیون برای 3 ساعت را تامین کرد.این مقدار یعنی ذخیره ی بیش از 2 لیتر گازوییل !

3-اگر همین قوطی آلومینیم تبدیل به زباله شود ،حدود 500 سال زمان نیاز دارد تا به طور طبیعی دوباره بازیافت شود.

4-اگر همه ما کاغذ های مصرفیمان را باز یافت کنیم هر ساله هزاران درخت نجات پیدا می کنند.

5-بازیافت ، به ازای هر یک شغل که در زمینه ی مدیریت دفن زباله وجود دارد، چهار شغل ایجاد می کند.

آیا میدانستید؟

1-حدود 80 درصد آنچه در کشور آمریکا به عنوان زباله دور ریخته می شود ،قابل بازیافت است.

2-زباله های پلاستیکی اغلب در شکم موجودات زنده یافت می شود،ماهی ها این زباله ها را هضم می کنند و ما با مصرف گوشت ماهی ها تمامی این سموم را وارد بدن خود می کنیم.

3-کیسه های پلاستیکی غیر قابل تجزیه در طبیعتند.این بدین معناست که ای زباله ها هرگز به طبیعت باز نمی گردند.

4-هر 3 ثانیه 140 قوطی آلومینیومی مصرف می شود.یعنی در هر روز 4 میلیون قوطی که این تعداد اگر روی هم چیده شود تا ارتفاع حدود500 کیلومتری جو خواهد رسید.

5-برای تولید 700 پاكت  کاغذی، یک درخت 15 ساله باید قطع شود و تنها در آمریکا سالانه 14 میلیون درخت برای تهیه ی کیف های خرید کاغذی قطع می شود.

ممکن است در نگاه اول بازیافت وقت گیر و پر هزینه به نظر برسد ولی با در نظر گرفتن افق وسیعتر برای قابل سکونت ماندن زمین در آینده امری ضروریست.از همین امروز شما هم سهم خود را ادا کنید ،شاید فردا دیر باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها