بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
علي محمد حاضري عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه
اعتمادي كه دانشجويان به دولت روحاني دارند و استقبالي كه از تغييرات در دانشگاه صورت گرفت، اين اطمينان را به همه داده است كه دولت روحاني مسيري جز همين راه طي‌شده را براي وزارت علوم انتخاب نخواهد كرد . . .
تدبیر24: از چند روز ديگر فعاليت دانشگاه‌ها آغاز مي‌شوند و براي دومين‌بار دانشجويان، اول مهر دولت تدبير و اميد را تجربه مي‌كنند. جالب اينكه امسال نيز همچون سال گذشته دانشگاه‌ها در حالي فعاليت خود را آغاز مي‌كنند كه مديريت وزارت علوم در دست سرپرست و نه وزير است. در واقع سال قبل بعد از عدم راي اعتماد به دكتر نيلي‌منفرد، دكتر توفيقي سرپرست دانشگاه بود و امسال كه مجلس راي عدم اعتماد به دكتر فرجي‌دانا داد، دكتر نجفي وظيفه سرپرستي وزارت علوم را به عهده گرفته است.

 با اين حال اول مهر امسال تفاوتي اساسي با اول مهرهاي چند سال اخير دارد. مديريت دولت تدبير و اميد در دانشگاه‌ها به مرور تثبيت شده و دانشجويان و اساتيد اين اطمينان را دارند كه حتي در صورت تغيير وزير و سرپرست نيز سياست‌هاي كلي وزارت‌ تغييري نخواهد كرد. دولت روحاني از آغاز كار سعي كرد افرادي را در وزارت علوم قرار دهد كه به شعارها و وعده‌هاي دولت درباره آموزش عالي وفادار باشند. از سويي ديگر همه شاهد بوديم در روز استيضاح وزير علوم نيز نمايندگان هيچ ايرادي به برنامه‌هاي ارائه‌شده از سوي دكتر فرجي‌دانا نگرفتند و مسائل حاشيه‌اي و مسائل ديگر را دليل استيضاح وزير علوم عنوان كرده بودند. مطالبي كه در آن جلسه مطرح شد بيشتر دلواپسي از افشاي مسائلي بود كه به سود برخي از آقايان نبود و برخي چهره‌هاي سياسي نيز به دنبال تسويه‌حساب‌هاي خود با دولت بودند و كمتر اثري از نقد عملكرد وزير علوم در روز استيضاح ديده شد. لذا هر وزير و سرپرستي كه مسئوليت اين وزارتخانه را بر عهده داشته باشد مسيرش مشخص است و برنامه‌هاي اعلام شده از سوي وزير سابق علوم و تاكيد رئيس‌جمهور بر پيمودن همان مسير تكليف مديران بعدي اين مجموعه را مشخص كرده است.

اعتمادي كه دانشجويان به دولت روحاني دارند و استقبالي كه از تغييرات در دانشگاه صورت گرفت، اين اطمينان را به همه داده است كه دولت روحاني مسيري جز همين راه طي‌شده را براي وزارت علوم انتخاب نخواهد كرد. جهت‌گيري‌ها و سياست‌كاري‌هاي وزارت علوم مانند ديگر قسمت‌هاي دولت برآمده از انتظارات مردم است. مردم در انتخابات سال 92 به اين روش راي دادند و دولت هم تاكيد بر خردگرايي و مردم‌گرايي را در اجراي برنامه‌هاي خود داده است. نبايد افرادي كه از انتخاب مردم ناراضي هستند را فراموش كرد كه با هر روشي سعي دارند در راه دولت سنگ‌اندازي كنند تا شايد برنامه‌هاي دولت را منحرف كنند. با اين حال دانشجويان و اساتيد به رئيس‌جمهور محترم اعتماد دارند و اميدوارند همچنان هدف وزارت علوم مبني بر علم آوري و خردگرايي و تاكيد بر تاثير مشاركت دانشگاهي تغيير نكند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها