بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
توصیه های آیت الله به سیاستمداران عراقی
داعش دیگر به یک معضل جهانی تبدیل شده است و هر روز خبری از این گروه در صدر اخبار خبرگزاری ها قرار می گیرد. مخالفتهای حضور نظامی کشورهای دیگر در مبارزه با داعش که بیشتر از سوی گروهای شیعه ابراز شده است تبدیل به یک بحران برای عراق شده است. حالا آیت الله سیستانی که نفوذ بی نظیری در میان شیعیان دارد؛ شروطی را برای حضور نظامیان خارجی در عراق تعیین کرده است.
تدبیر24: منابع خبری روز گذشته نماینده آیت الله سیستانی در شهر کربلا در نماز جمعه بر لزوم مباره با گروه داعش تایید کرد. وی از کمک کشورهای دیگر به دولت عراق جهت بیرون راندن این گروه تروریستی استقبال کرد.آیت الله کربلایی که نماینده تام الختیار یکی از بزرگترین مراجع شیعه در دنیا است تاکید کرد که کمک این کشورها مخصوصا آمریکا نباید باعث دخالت در امور داخلی عراق شود.او در ادامه افزود داعش فقط مشکل عراق نیست بلکه یک مشکل بین المللی است و باید ریشه فکری و اجتماعی به وجود آمدن این گروه و پیوستن افراد مختلف از کشورهای دیگر به این گروه تروریستی بررسی شود.رهبران سیاسی عراق نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که این کمک نظامی باعث نشود که استقلال عراق در خطر قرار بگیرد.اما مهمترین وظیفه دولتمردان عراق حفظ استقلال و حاکمیت است حتی اگر لازم باشد از کشورهای دوست و برادر کمک بگیرند.

او تاکید کرد که نیاز به کمک های بین المللی به این معنی نیست که ارتش عراق توانایی مقابله با داعش را ندارد و این امر نباید سبب شود که روحیه ارتش تضعیف گردد.

این واکنش ها در حالی مطرح می شود که در طی روزها گذشته نیروهای نظامی شیعه از جمله گردان حزب الله، جیش المهدی و سازمان بدر اعلام کرده بودند که مخالف دخالت آمریکا در مبازره با داعش هستند. به گفته منابع عراقی و محافل سیاسی  بغداد در حال حاضر مهمترین اختلاف بین کشورها و بعضی از گروها و دولتمردان عراقی حضور ایران در این ائتلاف است و در صورتی که این مسئله حل شود تمام گروه ها از این امر استقبال می کنند. از سوی دیگر عدنان سراج رئیس مرکز مطبوعات و رسانه  گفت است که  گروهای شیعه نگران اشغال دوباره عراق به دست نیرو های آمریکایی هستند و بر همین اساس مخالف حضور آمریکایی ها هستند.

او سپس از تعیین فرمانده نظامی در امور عراق ابراز خرسندی کرد و گفت این ژنرال همان کسی است که در سال ۲۰۰۶ رابطه خوبی با عشایر عراق برقرار کرده بود.اما همچنان مهمترین دغدغه مراجع شیعه عدم اطمینان به امریکا است .آنها نگران این هستند د که امریکا به این بهانه دوباره عراق را به اشغال خود در آورند.در آخرین تحولات فواد معصوم رئیس جمهور عراق به همراه معاونان خود نوری مالکی، اسامه نجیفی و ایاد علاوی جلسه ای در کاخ ریاست جمهوری برگزار کردند و رضایت خود را از همکاری های بین المللی و تشکیل ائتلاف جهت سرکوب گروه تروریستی داعش ابراز داشتند. معصوم در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت که این ائتلاف خدشه ای در استقلال و حاکمیت دولت عراق وارد نخواهد کرد و هدف از این ائتلاف نابودی گروه تروریستی داعش است و نباید این ائتلاف را به جهت گیری سیاسی  نیرو ها و کشورهای منطقه ای سوق داد.


برچسب ها: تدبیر24 ، سیستانی ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها