بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۷۱۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
عملکرد دولت راهی برای موفقیت های آینده
روحانی علیرغم کارشکنی ها، ضعف در بازتاب عملکردهای مثبت و حملات رسانه ای رقبا توانسته با کارنامه ای که از خود بر جای گذاشته به یک محبوبیت مقبول در میان عامه دست یابد

تدبیر24: یک روز او را در برابر ملت قرار داده و روز دیگر محبوبیت وی در نزد عامه را زیر سئوال می برند، هدف یکی است و برآمده از یک آبشخور، پذیرش شکست برای آنان سهل و آسان نیست، مضاف بر آنکه چیزی برای عرضه در چنته ندارند و تخریب رقیب تنها هنر آنان است و البته مروت و معرفت این را نیز ندارند که مصالح ملی را ملحوظ کرده و پیروزی دولت را پیروزی ملت و همگانی بدانند آنهم در شرایط حساس و پیچیده ای که اکنون دولت در آن قرار دارد.

هشت سال با مدیریت این تفکر کشور با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود و اکنون که شرایط بر مدار میل و رضایت عمومی و عقلانیت و آرامش قرار گرفته آنان به هر دری می زنند تا خدشه ای بر دولت و مقبولیت عمومی آن ایجاد کنند و البته آب در هاون می کوبند.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 روحانی با شعارها و وعده های انتخاباتی خود توانست رای اکثریت ملت را در انتخابات چند قطبی و چند وجهی سال 92 از آن خود کند، مردم او را شایسته اعتماد دانسته و برای سکان داری قوه مجریه در یکی از برهه های سخت کشور به سوی پاستور رهنمون کردند. حال تا برهه ای که وی بر مدار شعارها و راهبردهای اعلامی گام برداشته و به تعهدات خود پایبند است، کسی نمی تواند خود و نظرات اقلیتی و تندروانه اش را به نام مردم سند زده و سپس استنتاج کند که چون روحانی خلاف مشی و روش وی حرکت می کند پس در برابر مردم قرار گرفته است.

مردم زبان دارند و شعور و در بزنگاه های خطیر نشان داده اند که چگونه می اندیشند و مشخص نیست چرا طیف تندرو منتقد دولت که درصد بسیار قلیلی از آرای مردمی را از آن خود کرده بود هنوز در توهم خود بزرگ پنداری غوطه ور است و از زبان مردم سخن می گوید و روحانی را در برابر نظرات مردم قرار می دهد.

روحانی کشور را با تورم 45 درصدی تحویل گرفته و آن را اکنون به 22.3 درصد رسانده است، روحانی کشور را با رکود اقتصادی زاید الوصف و نرخ منفی 5.8 درصدی تحویل گرفته و اکنون آمارها از مثبت شدن رشد اقتصادی خبر می دهد، روحانی کشور را با اشتغال 14 هزار نفری سالیانه و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها تحویل گرفت آنهم در دوره ای که درآمدهای نجومی نفت زمینه بسیار مساعدی برای جهش اقتصادی فراهم آورده بود، او در چنین شرایطی رئیس جمهوری ایران شد.

در برهه ای که هشت سال تمام هیچ یک از مقامات عالی رتبه کشورهای مطرح جهان حاضر به پذیرش رئیس جمهوری ایران بخاطر سخنان جنجالی اش نبودند و روابط ایران در منطقه به پایین ترین حد ممکن رسیده بود. او عهده دار سامان دهی به پرونده هسته ای شد که هشت سال تمام هیچ خروجی قابل توجه ای نداشته و ثمره مذاکرات جز یکسری شعار و البته تحریم های ظالمانه و بی سابقه نبود.

قدرت مندترین سیاستمداران جهان برای دیدار با روحانی و وزیر امور خارجه اش مسابقه گذاشتند، ایران یکبار دیگر در کانون تحولات منطقه ای قرار گرفته و در پرونده هسته ای ضمن قبولاندن حق غنی سازی به طرف مقابل ساختار تحریم ها دچار رخنه و شکاف گسترده شد، تحریم هایی که اگر قرار بود بر همان روال سابق پیش برود اکنون فروش نفت ایران ولو اندک ممکن و میسر نبود.

پیشرفت در پروژه های بزرگ ملی و نفتی و صنعتی که همگان به آن اذعان و اعتراف دارند و از اساس آرامش بخشی در حوزه های مختلف، ارتقا وضعیت سلامت و بهداشت عمومی و بسیاری که از حوزه این مقال فراتر است در کارنامه روحانی ثبت و ضبط است

اما منتقدین وی که تاب و توان مقبولیت روز افزون وی و دولت اش را ندارند و می دانند اذعان و اعتراف به این موفقیت ها یعنی خداحافظی چندین ساله با قدرت در عرصه های مختلف و در رقابت های پیش رو همواره ادعا می کنند که روحانی برخوردار از مقبولیت عمومی نیست و البته هیچ ادله آشکار و عقلانی برای این سخنان خود ندارند.

حال نظرسنجی دو نهاد موثق و معتبر کشوری که هر دو از افزایش محبوبیت روحانی در توده های مختلف و متکثر مردم خبر داده اند و میزان محبوبیت وی را 60 درصدی اعلام کرده اند. ضربه مهلکی است برای تندروهایی که در مدت سپری شده از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده اند تا دولت منتخب اکثریت ملت را زمین گیر کنند و این نتایج نشان می دهد که فارغ از پروپاگاندای آنان دولت و ملت به همپوشانی مطلوبی رهنمون شده اند.

روحانی علیرغم کارشکنی ها، ضعف در بازتاب عملکردهای مثبت و حملات رسانه ای رقبا توانسته با کارنامه ای که از خود بر جای گذاشته به یک محبوبیت مقبول در میان عامه دست یابد و این مولفه بی گمان در چشم انداز پیش رو برای دولت گزاره ای تسهیل کننده خواهد بود و البته بدیهی است که با موفقیت های متصوره در برنامه هسته ای و در مذاکرات و نیز روندی که در اقتصاد کشور شاهد آن هستیم این محبوبیت روندی بس شتابان تر به خود گرفته و در انتخابات مجلس آینده طومار بسیاری از تندروها را در هم بپیچد. هر چه هست مردم نشان داده اند که قوه ادراک بالایی دارند و از ورای همه فعل و انفعالات و تحولات سره از ناسره را تشخیص داده و به هنگامه نیاز بیش و پیش از سیاستمداران در میدان هستند


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
13
6
توهمت را عشق است
پاسخ ها
امیرازقم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
فعلا محمود جونتون بره دادگاه
falah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
6
4
سلام
واقعا توهم دارید،انهم از نوع خفن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
3
3
پارسال تو خواب هم می دیدید روحانی رای بیاره؟؟؟
حامی گفتمان اعتدال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
5
5
زنده باد روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
5
3
توهم در قبیله سبزِ بنفش موروثی است.
محمد مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
3
2
کدام محبوبیت؟ همان محبوبیتی که در توهم ماست!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها