بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
دانشجوی استرالیایی رشته مهندسی، فیلتر آبی ساده‌ای را با استفاده از پاکت چیپس و لوله شیشه‌ای تولید کرده است تا مانع از 1.5 میلیون مرگ و میر به دلیل آلودگی آب شود.
تدبیر24: گروهی از دانشجویان دانشگاه «آدلاید» در جنوب استرالیا با مواد کم ارزش، سیستم تصفیه آب ساخته اند.

سرپرست این گروه، «کریس بیرزر»، نیمی از سیلندر را با مواد بازتاب کننده در بسته های غیر قابل استفاده چیپس ساخت که موجب بازتاب نور به درون لوله شیشه ای 1.5 متری می شود.

در درون لوله شیشه ای آب بسیار آهسته جریان دارد و با تابش «UV_A» به آب، رادیکال های اکسیژن آزاد و سپس عوامل بیماری زا از بین می روند.

مواد پلاستیکی مورد استفاده به طور استثنایی و با توجه به نیاز کار شده اند. محققان از مواد بی ارزش که کارایی ندارند، برای بازتاباندن نور به درون لوله شیشه ای استفاده کردند.

این دستگاه به راحتی برای مقادیر بیشتر آب مقیاس بندی می شود فقط نیاز بیشتری به پاکت چیپس و لوله شیشه ای است. این دستگاه حدود 40 لیتر آب را در چهار ساعت تصفیه می کند.

وی افزود: هدف ما برطرف کردن مشکل با وسایل در دسترس است و می دانیم که نیازهای هر منطقه چیست و با افراد این مناطق ارتباط داریم و به آنان می گوییم شما با وسایل موجود در اطراف خود می توانید دستگاه تصفیه آب ساده ای تهیه کنید.

مشکل آب آشامیدنی آلوده در سراسر دنیا وجود دارد و به دلیل آلودگی آب هر سال مرگ 900 کودک به دلیل اسهال مرتبط با آب آشامیدنی آلوده گزارش می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها