بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
از حقوق هسته ای کوتاه نمی آییم
رییس جمهوری با تاکید بر این که از حقوق هسته ای کوتاه نخواهیم آمد، گفت: ملت و رهبری در این مسیر یک صدا هستند و دو صدایی وجود ندارد، صدای واحد نیز این است که فناوری صلح آمیز هسته ای «آری» و سلاح هسته ای «نه».
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران به مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک اشاره کرد و اظهارداشت: ما در موضوع هسته ای همانطور که بارها اعلام و بر آن تاکید کردیم از حقوق حقه خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: ما در زمینه توسعه و دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای حقوق مسلمی داریم که برای اهداف توسعه کشور مدنظر است، ما از آن دست برنمی داریم و آن راه را ادامه می دهیم.

رییس جمهوری با تاکید مجدد بر این که ایران هیچگاه به دنبال سلاح کشتار جمعی و هسته ای نبوده و نیست، تصریح کرد: در مذاکرات آنچه 1+5 از ما می خواهند شفافیت بیشتر در چهارچوب مقررات بین المللی، ایجاد اعتماد دو طرف و احترام متقابل، قابل قبول است اما اگر 1+5 بخواهد که ما از حقوق حقه خود کوتاه بیاییم این کار امکان پذیر نیست و نه دولت و نه مردم می پذیرند و نه رهبر معظم انقلاب آن را قبول دارند.

روحانی اظهارامیدواری کرد که بتوانیم این واقعیت ها را در مذاکرات با 1+5 توضیح دهیم.

وی یادآور شد: اگر طرف مقابل به حقوق ما احترام نگذارد 100 درصد باخت ـ باخت خواهد بود و کسی فکر نکند به ضرر ایران است و آنها بیشتر ضرر می کنند، البته باخت ـ باخت به ضرر همه خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین اظهارداشت: اکنون اوضاع اقتصادی دنیا به گونه ای است که می دانند ایران می تواند چه نقشی در اقتصاد منطقه و جهان، انرژی و حمل و نقل داشته باشد.

روحانی ادامه داد: آنها می دانند که تا چه میزان به نفع کشورهای همسایه و دیگران خواهد بود که موضوع هسته ای در چارچوب مقررات بین المللی و عادلانه حل و فصل شود.

**صدای ملت ایران را می توان در نشست مجمع عمومی به گوش جهان رساند

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود اظهارداشت: اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل یکی از تریبون هایی است که می توان به خوبی صدای ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

روحانی افزود: این سفر با هدف شرکت در شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام می شود.

وی افزود: اما امسال اجلاس دیگری هم با عنوان آب و هوا برای بررسی مساله محیط زیست با حضور سران حدود 100 کشور در سازمان ملل برگزار می شود.

رییس جمهوری به اهمیت مساله آب و هوا اشاره کرد و گفت: اگر اقدام جدی در این راستا در سراسر دنیا انجام نشود، سلامت انسان ها و کل محیط زیست را به خطر می اندازد.

روحانی ادامه داد: در مساله محیط زیست و آب و هوا نیاز به اقدام جمعی در جهان هستیم و امیدواریم این اجلاس به مساله آب و هوا کمک کند.

روحانی با بیان این که در مجمع عمومی سازمان ملل باید چند مساله بیان و تشریح شود، خاطرنشان کرد: مساله اول ایران هراسی است، سال ها است متاسفانه برخی از کشورها، کشورهای منطقه و ملت ها را از ایران می هراسانند و به دورغ اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران می زنند.

وی با یادآوری این نکته که دولت ایران کاملا مردم سالار و در چارچوب انتخابات است، گفت: مردم ایران دارای فرهنگی بسیار غنی و تمدنی کهن هستند و قرن ها و سالیان طولانی است که با هیچ کس نجنگیده اما مورد تجاوز دیگران قرار گرفته اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: واقعیت و عظمت این ملت و اهداف انقلاب اسلامی باید به خوبی برای جهانیان تشریح شود.

روحانی با بیان این که مساله دومی که باید تشریح شود اسلام هراسی است توضیح داد: دنیا را از فرهنگ بلند اسلامی می ترسانند، در اسلام نه تهدید و نه اجبار دیگران وجود دارد بلکه دینی است که مردم را تشویق به تعقل، تدبر، علم، زندگی اخلاقی و متعالی می کند.

وی یادآور شد: متاسفانه اسلام را دین شمشیر معرفی کردند در حالی که این شمشیر نبود که مردم جهان را به اسلام دعوت کرد بلکه کردار و رفتار راستین مسلمان ها و آیین درست و منطقی اسلامی بود که جهانیان را به این دین دعوت کرد.

**اقدامات غرب در مبارزه با تروریسم حرکت نمایشی است

رییس جمهوری همچنین با بیان این که امیدواریم منطقه ما با ثبات و توام با امنیت باشد، گفت: امیدواریم همه بتوانند دست به دست هم داده و تروریست ها را سرجای خود بنشانند چرا که موضوع منطقه توسط کشورها، ملت ها و دولت های منطقه حل و فصل خواهد شد.

روحانی یادآور شد: اگر دیگران می خواهند از موضوع تروریسم بهانه جویی کنند و دوباره بر منطقه مسلط شوند تا حضور بیشتر داشته باشند، کاملا اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: آنها باید از کارهای گذشته خود درس بیاموزند و واقعا تصمیم بگیرند با تروریسم مبارزه کنند اما آنچه امروز از طرف غرب می بینیم یک حرکت نمایشی است.

وی تصریح کرد: اما می دانیم مردم منطقه به طور جدی می خواهند با تروریسم مبارزه کنند و ان شاءالله در این مبارزه پیروز خواهند شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی درمورد ناامنی و بی ثباتی در منطقه نیز گفت: در منطقه شاهدیم گروه های تروریستی راحتی مردم را سلب و آنها را آواره کرده اند و مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده اند.

روحانی با بیان این که آوارگی مردم را از غزه و فلسطین تا لبنان و سوریه و عراق شاهدیم، افزود: شاهدیم آنها چه جنایاتی انجام داده و چه بر سر مردم در طول این سه سال آورده اند، به مسجد، به حسینیه، به کلیسا و به سایر عبادتگاه های مردم و خانه ها و کودکان رحم نکرده اند، زنان و دختران مردم را به اسارت گرفته اند، آنها را فروختند و جنایت کردند.

روحانی یادآور شد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که به کمک مردم منطقه به پا خواست و هرچه در توان داشتیم و ملت های منطقه از ما خواستند، کمک کردیم.

وی با بیان این که امروز آرامش بهتری نسبت به دیروز در عراق و سال گذشته در سوریه شاهدیم، ادامه داد: در لبنان و فلسطین نیز آرامش بهتر از ماه های گذشته است و در افغانستان هم اطمینان به ثبات و هماهنگی نسبت به هفته های گذشته بهتر است.

رییس جمهوری یادآور شد: در سفر به نیویورک ملاقات های دو جانبه با کشورهای مختلف دارد و امیدوار است آنچه به نفع ملت ما، منطقه و جهان است، حاصل شود.

شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سه شنبه گذشته (25 شهریور ماه) در مقر این سازمان در شهر نیویورک گشایش یافت و تا اول ماه اکتبر (9مهر) به کار خود ادامه خواهد داد.

براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، رییس جمهوری اسلامی ایران دومین سخنران نشست صبحگاهی 25 سپتامبر (روز پنج شنبه) خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
امید مدبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
1
0
رییس جمهوری: ملت و رهبری درباره فناوری صلح آمیز هسته ای صدای واحد دارند.

مردم: آقای رییس جمهور شما هم به صدای واحد ملت و رهبری بپیوندید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها