بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
شمس لنگرودی دچار بیماری و خون‌ریزی داخلی شد.
تدبیر24: این شاعر پیشکسوت درباره بیماری‌اش گفت: چند روزی است برای مسافرت به رشت آمده‌ام که دچار خون‌ریزی داخلی شدم و به پزشک مراجعه کردم. فعلا در خانه بستری هستم، ولی فردا (سه‌شنبه، اول مهر) برای انجام آزمایش‌های بیش‌تر و پی‌گیری درمان بیماری به بیمارستان می‌روم.

شمس همچنین درباره کتاب تازه‌ای که آن را به چاپ سپرده است گفت: «منظومه بازگشت» را بعد از فوت مادرم سرودم. شعری است در 50 صفحه و درباره بازگشت انسان به اول خودش و به خاک، که البته شعر تلخی نیست. کتاب را به نشر چشمه داده‌ام که آن را برای دریافت مجوز نشر به وزارت ارشاد داده‌اند.

او درباره آخرین فعالیت سینمایی‌اش هم گفت: چندی پیش در فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در کنار مریم مقدم و پوریا رحیمی بازی کردم که فیلم هم‌اکنون در حال تدوین است.

مجموعه‌های شعر «رفتار تشنگی» (1355)، «در مهتابی دنیا» (1363)، «خاکستر و بانو» (1365)، «جشن ناپیدا» (1367)، «قصیده لبخند چاک چاک» (1369)، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» (1379)، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» (1383)، «باغبان جهنم» (1383)، «ملاح خیابان‌ها» (861386)، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» (1389)، «رسم کردن دست‌های تو» (1389)، «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» (1389)، «شب، نقاب عمومی است» (1390)، «آوازهای فرشته‌ بی‌بال» و «و عجیب که شمس‌ام می‌خوانند» (63 ترانه عاشقانه) (1392) از آثار منتشرشده شمس لنگرودی هستند.

او همچنین رمان «رژه بر خاک پوک» و کتاب‌های «گردباد شور جنون» (سبک هندی و کلیم کاشانی)، «تاریخ تحلیلی شعر نو» و «رباعی محبوب من» را منتشر کرده است. شمس لنگرودی در فیلم «فلامینگوی شماره 13» و «پنج تا پنج» هم بازی کرده و ترانه‌ای را به نام «در شب» خوانده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها