بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
متن پیام رئیس جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس در مراسم بازگشایی مدارس سراسر کشور صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.
تدبیر24: در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی 1393 -94 توسط معاون اول رئیس جمهور به صورت نمادین در دبستان دخترانه حضرت زینب (س) منطقه 5 تهران به صدا در آمد.

بر اساس این گزارش متن پیام دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان و مربیانش و دانش‌آموزان عزیز صمیمانه تبریک می‌گویم. مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشور است. ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش‌آموزان این سرزمین‌اند.

راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می‌گذرد. استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالا و باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.

توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزانی که قادر باشند که در کنار تربیت ذهن و دانش‌اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند. باید به آنان اموخت که جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.

مدرسه ما باید بتواند دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند و مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت‌وگو و مداراست.

شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم مدرسه‌ای که پناهگاه همه ما و شما باشد. می‌دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد، کمبودها و کاستی‌های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز ما را در درستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می‌کند و معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه‌اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالا ببرند.

بسیار مایل بودم که امسال نیز می‌توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول مهرماه شرکت میکردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می‌شنیدم. اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت و در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم.

برای این‌که سنت نیکوی سال‌های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می‌رسم: عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است، هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها