بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
رییس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر عراق:
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر عراق، ثبات و امنیت این کشور را ثبات و امنیت ایران قلمداد کرد و گفت: برای کمک به توسعه و امنیت عراق از کسی اجازه نمی گیریم.
تدبیر24: حسن روحانی شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک، در دیدار حیدر عبادی نخست وزیر عراق افزود: در منطقه حساس خاورمیانه در صورتی می توانیم به تعالی و توسعه مادی برسیم که در کنار یکدیگر متحد باشیم.

رییس جمهوری ایران با تبریک به عبادی و اعضای کابینه جدید عراق، ادامه داد: کابینه عراق در مقطع بسیار حساس فعلی، بار مسوولیت سنگینی را به دوش گرفته است. کار بزرگی که همه مسوولین عراقی در این مقطع برای وحدت،اتحاد و همبستگی انجام دادند، بسیار ارزشمند بود و همه دوستان عراق از جمله ایران را خوشحال کرد.

روحانی، ایران و عراق را دو کشور برادر، همسایه، دوست، هم فرهنگ و دارای سوابق تاریخی بسیار مهم خواند و قدم های موفق عراق در برابر گروه های تروریستی بویژه داعش را قابل تقدیر و شایسته تبریک دانست.

رییس دولت یازدهم، کشته شدن عده ای بی گناه و بی خانمان شدن مردم در عراق را غیرقابل تحمل توصیف کرد و در عین حال توفیقات و پیروزی های اخیر عراق در مقابله با تروریست ها را مرهمی بر زخم دل حامیان مردم عراق دانست و اضافه کرد: ایران همان طور که از آغاز راه در کنار عراق بوده است تا پایان راه نیز در کنار ملت عراق خواهد ماند و هر مساعدت و کمکی که دولت عراق بخواهد و ایران در توان داشته باشد را با کمال خلوص در اختیار قرار می دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه شرعی و وظیفه همسایگی و برادری خود به عراق کمک کرده و به کمک های خود ادامه خواهد داد.ما در این راه نه از کسی اجازه گرفته ایم و نه اجازه خواهیم گرفت و نه اجازه خواهیم داد که کشوری بخواهد در روابط ایران و عراق دخالتی کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم و ارتش عراق باید مبنای اصلی برای ثبات و امنیت عراق باشند، تصریح کرد: روز اولی که موصل در اشغال داعش و تروریست ها قرار گرفت، مشاهده نکردیم که غربی ها و آمریکایی ها هیچ گونه حساسیتی نشان دهند و احساس وظیفه قانونی و بین المللی کنند. معلوم است که از چه تاریخی و به خاطر چه حوادثی، آنها اعلام کردند که داعش را بمباران می کنند.

روحانی، حرکت قدرت های غربی را بر اساس بازی های سیاسی و منافع مقطعی دانست و تصریح کرد: اعتقاد داریم آمریکا و هر کشور دیگری اگر بخواهد علیه تروریست ها بمبارانی انجام دهد یا در فضای کشوری که تروریست ها در آن حضور دارند حاضر شود، باید با اجازه و یا درخواست دولت آن کشور باشد.

** کمک ایران در مبارزه با داعش

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق نیز با یادآوری اینکه اولین درخواست برای دیدار با سران کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از ایران داشته است، تاکید کرد: عراق روابط با جمهوری اسلامی ایران را بسیار متمایز می داند و روابط دو کشور متعدد و شناخته شده است.

وی تروریسم را نه تنها خطری برای موجودیت عراق بلکه خطری برای موجودیت اسلام و خطری برای همه کشورها دانست و یادآور شد: موضع ایران در ارایه مشورت ها و کمک های ارسالی برای ملت عراق، باعث شد بتوانیم جلوی پیشروی تروریست ها را بگیریم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: درست است که تهاجم داعش برای عراق مصیبت بار بود و تلفات بسیاری بر جای گذاشت اما نکته مثبتی هم داشت و آن اینکه جهان متوجه این خطر بزرگ شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها