بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۱۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
گزارش تدبیر24 از دیدار دانشجویان با هاشمی رفسنجانی
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حال و هوای دیگری داشت. نور جوانی و شور و شوق را می شد در حیاط ساکت و سرسبز ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام دید.

تدبیر24امروز چشمان آیت الله برق می زد. احساس جوانی را می شد در نگاهش دید. خیلی آرام روی کاناپه مقابل بیش 300 فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نشسته بود و به درد دل های نمایندگان آنها گوش می داد. گاهی لبخند می زد و گاهی با ناراحتی دانشجویان چهره او هم عبوس می شد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز چهارشنبه میزبان دانشجویان دانشگاهی بود که خود سی و چند سال قبل با همراهی حضرت امام بنیانش را نهاده بود و شاید به همین دلیل بود که با نگاهی پدرانه فرزندانش را نظاره می کرد.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 صبح روز چهارشنبه بیش از 300 نفر از فعالان سیاسی تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی با آیت االه هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت وگو کردند. جلسه ای حدوداً دو ساعته که بیش از نیمی از زمان آن به دانشجویان اختصاص داده شد و تعدادی از نمایندگان و اعضای تشکل ها پس از حضور در پشت تریبون به بیان دغدغه ها، مطالبات و انتقاداتشان از مدیریت و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند، رییس هیات امنا دانشگاه آزاد هم با حوصله و دقت فراوان پای صحبت های آنان نشسته بود، با هر لبخند آنان لبخندی میزد و شنیدن مشکلاتشان نیز چهره او را در هم می برد. یک ساعت نشستن پای درد دل دانشجویان کاری است که در حوصله کمتر کسی می گنجد بعد از مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها مقام عالی نظام است که اینچنین جایگاه دانشجویان را بالا و ارزشمند می شمارد.

در این دیدار دانشجویان از نگرانی هایشان گفتند. از اینکه آنها از چه دلواپسند و دلواپسان از چه دل آشوبه گرفته اند. یکی از دانشجویان برای چشمانی که خورشید را در خود جای داده آرزوی سلامتی کرد و دانشجوی دیگر در لفافه از رفع حصر گفت. نماینده یکی دیگر از تشکل ها از آیت الله هاشمی خواست فکری به حال دریاچه ارومیه بکند و او را بزرگترین سردار سازندگی ایران خطاب کرد. او گفت آن زمان که آیت الله زیر شکنجه ساواک شب را صبح می کرد عده ای بودند که یا به زیرزمین خانه پناه برده بودند یا در فکر خیانت به امام و انقلاب بودند. دانشجویی دیگر دغدغه اش دخالت نیروهای خارج دانشگاه و سنگ اندازی ها روسای برخی واحدها در مسیر حرکت تشکل ها بود و یکی دیگر از سخنرانان نیز تدبیر هاشمی و خاتمی در تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد را ستود.

چشمان آیت الله برق می زد، شاید او از اینکه فرزندانش این چنین صریح مطالباتشان را طرح می کنند خوشحال بود و در دلش خدا را شکر می کرد که آن دوران هشت ساله کشورداری و دو ساله ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد گذشته است و شور و نشاط دوباره به دانشگاه آمده. در هر صورت هاشمی شاداب تر از همیشه بود و به تعبیری احساس جوانی در برق چشمانش پیدا بود.

با اتمام سخنان آخرین سخنران، آیت الله پشت تریبون رفت و همزمان دانشجویان با سلام بر او و درود فرستادن بر خاتمی از او استقبال کردند. او سخنانش را با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید آغاز کرد و خیلی زود با دانشجویان درد دل کرد. از بی مهری ها به دانشگاه آزاد گلایه کرد. از هدفی که او را مجبور به راه اندازی دانشگاه آزاد کرد و اینکه چطور برخی در دولت قبل در مسیر دانشگاه آزاد سنگ اندازی کردند. او گریزی هم به سفر رییس جمهور به نیویورک و صف کشیدن سران کشورهای بزرگ برای ملاقات با رییس جمهور زد و گفت همان ها که از رییس جمهور قبل قدیس ساخته بودند امروز از دولت تدبیر و امید انتقاد می کند. هاشمی از ضرورت داشتن منطق و تاکید اسلام بر مذاکره هم سخن گفت و در جملاتی که به نظر می رسید پیامی به غرب باشد گفت که اگر منطق داریم نباید از مذاکره بترسیم. هاشمی پشت پرده ترس آنها که با هر احتمال توافق میان ایران و دیگر کشورها دلواپس می شوند نیز پرده برداشت و گفت که آنها نگران از دست رفتن موقعیت و قدرت سیاسی خود هستند.(متن کامل سخنان آیت الله هاشمی) و دانشجویان با ابراز شعف خود از این سخنان حمایت کردند.


او یک توصیه هم به دانشجویان داشت و از آنها خواست تا تشکل های خود را گسترش دهند و با بحث و منطق یا طرف مقابل خود را متقاعد کنند یا اگر دیدند که حق با طرف مقابل است آن را بپذیرند.

حوالی ظهر سخنان آیت الله به پایان رسید ، او در میان تشویق دانشجویان جمع شان را ترک کرد. دانشجویانی که عمدتاً برای اولین بار او را از نزدیک می دیدند و حالا پس از دیداری دو ساعته از آنچه که در صبح روز چهارشنبه برایشان رخ داده بود خوشحال بودند .


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
5
4
چشم حسودان رهبر انقلاب کور باد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
4
6
عجب برقی!
محمد مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
1
7
به نظر من برق چشمان دانشجویان از افزایش 15 درصدی شهریه شان بود!
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
4
4
سلام بر هاشمی که حامی دانشجویان است.
پاسخ ها
دانشجو دانشگاه آزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
هه هه هه حامی دانشجو بدخت
که بر خلاف قانون شهریه ثابت را 15% افزایش دادند و متغیر هم 15% سال پیش که فقط 3% افزایش شهریه دانشگاه آزاد شد بیچاره فرهاد دانشجو رییس دانشگاه را همین هاشمی برکنار کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
... برونکا در کارتن چوبین افتادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
1
1
آیت الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها