بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: پرداخت نشدن بهره بالای بانکی توسط صاحبان صنایع، تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را به دنبال داشته است.
تدبیر24: حسین طوسی در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی استان البرز که شامگاه چهارشنبه، دوم مهر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: بهره بالای بانکی بیشترین ضرر را به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی زده است.

وی تصریح کرد: نبود راه‌های دسترسی مناسب، امکانات زیرساختی همچون گاز و برق، رعایت نشدن مفاد قرارداد بین واحدهای صنعتی و شرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی البرز، بهره‌های بانکی بالا، اخذ مالیات‌های سنگین و نبود تصفیه‌خانه فاضلاب از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است.

طوسی افزود: یکی از معضلات عمده شهرک‌های صنعتی البرز، نداشتن آمار دقیق تعداد واحدهای فعال، نیمه فعال و تعطیل‌ شده‌ است که این مهم توزیع امکانات خدماتی را در بین واحدهای تولیدی با مشکل مواجه می‌سازد.

طوسی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان تعطیل شده و یا با ظرفیت تولیدی بسیار پایین فعالیت می‌کنند. اگر بهره واحد تولیدی کمتر از 70 درصد باشد، واحد به مرحله زیان‌دهی رسیده و فعالیت واحد دیگر نفع اقتصادی ندارد.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز اضافه کرد: امروز صاحبان صنایع در چنین شرایط نامطلوبی و با امید به حل مشکلات، دست از فعالیت برنداشته و همچنان به تولید مشغول هستند، لذا دولت باید فکری به حال آنان بکند و با ایجاد شرایط مناسب‌تر، انگیزه‌ی تولید را افزایش دهد.

وی به فعالیت شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این شورا دو سال پیش با هدف رسیدگی به معضلات شهرک‌های صنعتی در استان البرز تشکیل شد. در این شورا دو کارگروه تولید و خدمات، مسئول رسیدگی به معضلات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی هستند، لذا صاحبان صنایع می‌توانند با شرکت در این کارگروه‌ها مشکلات خود را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: طبق آمار، طی سال‌های اخیر 14 هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل شده‌اند که اگر به طور متوسط در هر واحد تولیدی 10 نفر مشغول به کار باشند، 140 هزار نفر به تبع تعطیلی این واحدها بیکار شده‌اند، لذا اگر تدابیری اتخاذ شود تا این واحدها دوباره فعالیت خود را از سرگیرند افراد بسیاری دوباره به فعالیت مشغول می‌شوند.

طوسی، بانکداری اسلامی را راه‌حل کاهش بهره‌های بانکی دانست و گفت: اگر بانک‌ها روش بانکداری اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند مشکلات بسیاری از صاحبان صنایع رفع می‌شود و گردش چرخ تولیدی کشور تندتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نظرآباد به بیان مشکلات خود پرداختند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها