بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
دو روز بعد از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دزفول، جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شد.
تدبیر24: اظهارات صاحب طلافروشي نشان مي‌دهد مردان مسلح هنگام سرقت حدود 20گلوله شليك كرده و 7كيلو طلا به سرقت برده‌اند. اين سرقت عصر شنبه از مغازه طلافروشي اميرزرگر در خيابان شريعتي دزفول رخ داد. 4مرد مسلح با تيراندازي به ويترين مغازه شيشه را شكستند و در يك چشم به هم زدن جواهرات داخل ويترين را سرقت كردند.

صاحب طلافروشي كه هنگام سرقت همراه شاگردش در مغازه بود درباره اين سرقت مي‌گويد: «حدود ساعت 6عصر روز شنبه بود كه اين اتفاق افتاد. من براي چند دقيقه رفتم طبقه بالاي مغازه اما ناگهان صداي رگبار گلوله شنيدم. وقتي آمدم پايين فهميدم چند سارق به مغازه‌مان حمله كرده‌اند.

آنها 4نفر بودند كه همه‌شان، حتي راننده هم كلاشينكف داشت و ما هيچ كاري نتوانستيم انجام دهيم. آنها حدود 20گلوله به شكل دايره‌اي به شيشه ويترين شليك كرده و آن را به‌طور كامل از بين برده بودند. وقتي به ديوار داخل مغازه نگاه كردم سوراخ‌سوراخ بود و شاگردم از ترس خودش را روي زمين انداخته بود.»

اين مرد ادامه داد: «همه‌‌چيز در 40ثانيه اتفاق افتاد و سارقان با شكستن شيشه ويترين همه طلاها را كه حدود 7كيلوگرم بود داخل يك ساك ريختند. حتي ما كركره مغازه را كه برقي است پايين داديم اما قبل از آنكه كركره به‌طور كامل پايين بيايد سارقان همه طلاهاي داخل ويترين را با خودشان بردند. آنها هنگام فرار سوار يك خودروي پژو شدند و آنطور كه شنيدم گويا هنگام سرقت خيابان را هم بسته بودند تا راحت‌تر فرار كنند. اين نشان مي‌دهد سارقان با آمادگي و نقشه قبلي اين سرقت را انجام داده‌اند.»

مالباخته درباره حضور پليس در صحنه گفت: «سرقت از مغازه‌ام در حالي انجام شده كه در فاصله 50 متري مغازه‌مان يك كانكس پليس قرار دارد كه هميشه مأموران داخلش هستند. قبلا هيچ سرقتي از مغازه‌مان انجام نشده بود. ما همه تجهيزات امنيتي مثل كركره برقي، در برقي و آژير را داشتيم كه استفاده كرديم. ما هيچ وقت فكر چنين اتفاقي را نمي‌كرديم.»

صاحب طلافروشي اما از پليس ناراضي به‌نظر مي‌رسد. او مي‌گويد: «پليس يك روز بعد از اين حادثه به ما گفت سارقان را دستگير كرديم و طلاها دست‌نخورده باقي مانده است اما واقعيت اين است كه سارقان دستگير نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگير نشده‌اند.»

وي ادامه مي‌دهد: «از پليس مي‌خواهيم به‌خاطر اذهان عمومي و اينكه در جامعه رعب و وحشت ايجاد نشود سارقان را دستگير كنند؛ چون در 45روز گذشته به 4طلافروشي ديگر هم دستبرد زده شده بود. يكي نيمه شب در ميدان اصلي دزفول رخ داد كه صندوق را باز كرده و طلاها را سرقت كرده بودند. در موردي ديگر سقف يك طلافروشي را سوراخ كرده بودند اما موفقيت‌آميز نبود و چند مورد ديگر هم بود كه موفقيت‌آميز بود. اگر اينطور باشد طلافروشان بايد در مغازه‌هايشان را ببندند. حالا ما 2روز است كه بيكاريم. چون طلاها را برده‌اند و ما چيزي نداريم كه با آن كار كنيم ‌و در اين شرايط پدرم وضعيت روحي خيلي بدي دارد.»

منبع:همشهری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ساعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
آقا هر چی میکشیم از اشتباهات خودمونه. من ساعی هستم که یک گالری جواهر فروشی تو شيراز دارم. دو سال پیش ملکمو کوبیدم و یه گالری به خیال خودم محکم ساختم. مهندس مشاور گرفتم و کلی از این حرفا که مثلا محاسبه کنه بتن دیوارا از چه نوعی و با چه ضخامتی باشه که دزدا نتونن خرابش کنن یا شیشه در گالری و ویترین ضد گلوله باشه و گاوصندوق هم از تهران به کاوه سفارش دادم.

بعد از 11 ماه گالری حاضر شد و من با خیال راحت شروع به کار کردم کردم.

درست برج 5 سال پیش دزدان اومدن با کلاش زدن به شیشه ویترین مثلا ضد گلولم و حدود 5 کیلو طلا بردن. از آگاهی بپرسید تا حالا هم از دزداش خبری نیست.

وقتی به آگاهی گفتم این شیشه ضد گلوله بود پس چطور اینطوری ریختنش پایین؟ گفت از فروشندش شکایت کنید بعد یه شرکتی را توی تهران معرفی کردن که کارش ضد سرقت کردن طلا فروشیها و بانکهاست و میگفتن اونا میتونن همه کاری برات بکنن که خیالت راحت بشه. اسم شرکتش مرد نگهبان بود وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتند شیشه ضد گلوله یه عنوان متقلبانه است چون شیشه اگر بخواد ضد گلوله باشه نباید بر اساس معیار شلیک سه گلوله تو یه مثلث به عنوان شیشه ضد گلوله ارزیابی بشه بلکه برای بانکها و جواهر فروشیها حفاظت باید به صورتی باشه که اگر رگبار گلوله هم حتی در یک محل شلیک شد امکان شکستن شیشه وجود نداشته باشه و گفتند که هیچ شیشه ای در دنیا این ويژگی را نداره. بعد به من نشون دادن که این گاوصندوقهایی که ما خیلی دلمونو بهش خوش کردیم چطوری تو چند لحظه باز میشن جوری که ما خودمون که رمزشو داریم به اون سرعت نمیتونیم بازش کنیم و حتی بهم نشون دادن این دیوار قطور بتنی که مثلا مهندس مشاور برام محاسبه کرده بود از چه بتنی و با چه ضخامتی باشه چطور با یه اره زنجیری مثل این اره های چوب بری یا یه دستگاه هوا برش مثل پنیر تو چند ثانیه بریده میشه جوری که واقعا وحشت کردم و با خنده بهشون گفتم این چیزارو نشونم میدید که جنساتونو بهم بفروشید؟

به هر حال اونها اومدن و گالریمو تجهیز کردن. خیلی خرج کردم برای سیستماشون در حالی که همه همکارا میگفتن اشتباه میکنی بابا دیگه دزد اینجا نمیاد. ولی برج 3 همین امسال دزدا دوباره شبونه اومدن تو مغازه، حالا چطوری کرکره برقی را داده بودن بالا من نمیدونم، آگاهی میگفت مثل آب خوردن با یه سیتمی تمام ریموتا رو باز میکنن. قفل زایس رو در گالری داشتم تازه دو تا قفل کتابی هم رویکرکره برقی داشتم که همه را باز کرده بودند. دزدگیرو هم که از کار انداخته بودن و دی وی آر دوربین را هم برده بودن ولی تا خود صبح به گاوصندوق ور رفته بودن و خدا رو شکر نه تونسته بودن درشو بازش کنن چون اصلا قفلی روش نیست که بتونن بازش کنن و نه تونسته بودن دیوارشو ببرن چون گاوصندوق که این شرکت مرد نگهبان میسازه یه چیزایی توش به جای بتن میریزه که قابل بریدن و سوزوندن نیست. چون میگه بتن وقتی موقع ساخت وسط بدنه گاوصندوق ریخته میشه حتی اگر فرض کنیم بتن محکمی باشه اصلا فرصت خشک شدن و سفت شدن پیدا نمیکنه واسه همین وقت با هوا برش بدنه را میبرن اون بتن که موقع ساخت توش ریختن مثل خاک میریزه بیرون واسه همین یه گاوصندوق هم بهشون سفارش دادم.


آخر هم یک سیستمی تو گالریم گذاشتن که اگر دزدا وقتی گالری بازه با اسلحه بیان تو هیچ کاری با ما نمیتونن بکنن و گیر میفتن.

حالا هم این جواهری تو دزفول و تمام جواهر فروشیهای دیگه رو تو کشور توصیه میکنم برای راحت کردن خیال خودشون با این شرکته تماس بگیرن و حتی اگر مجبور شدن یه مقدار طلا بفروشن تا سیستمهای اینا رو بگیرن بفروشن چون با وضعیتی که الان تو کشور خودمون و همسایه هامون هست واقعا ....ه کاری از دستش بر نمیاد. ما باید خودمون به فکر خودمون باشیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها