بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۲۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
بر اساس اخبار منتشره امسال نیز این فرآیند در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انجام گرفته است و در دوره بعد، نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش پیدا می‌کنند که متأسفانه نامی از گیلان در لیست استان های برخوردار از نماینده جدید دیده نمی‌شود

تدبیر24: سام سکوتی بداغ - بر اساس قانون، مجلس هر ده سال یک بار حوزه‌های انتخابیه برای معرفی نماینده به مجلس را مورد بازبینی قرار داده و ۲۰ نماینده با توجه به مولفه‌های خاصی همچون جمعیت، تعداد روستاهای دارای سکنه، وسعت و پراکندگی روستاها و بخش ها و .... مورد بررسی نمایندگان مجلس جهت افزایش تعداد نمایندگان قرار می‌گیرد.

بر اساس اخبار منتشره امسال نیز این فرآیند در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انجام گرفته است و در دوره بعد، نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش پیدا می‌کنند که متأسفانه نامی از گیلان در لیست استان های برخوردار از نماینده جدید دیده نمی‌شود.

با نگاهی کلی به مولفه‌های تاثیرگذار برای اختصاص نماینده، تالش می‌تواند ۳ نماینده در مجلس داشته باشد و رسیدگی به امور ۳ شهرستان که کوچکترین آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. استان گیلان از جهات مختلفی محروم مانده است و به نام استان سبز و دارای مواهب طبیعی، دریا و کوه و .... از داشتن شرکت های بزرگ صنعتی محروم شده است، بیکاری در این استان بیداد می‌کند و یکی از بالاترین آمار بیکاران در کشور به استان سرسبز ما اختصاص دارد!

اگرچه این تصمیم در کمیسیون تخصصی اتخاذ شده است و باید در صحن علنی به شور گذاشته شود اما مجمع نمایندگان استان هنوز فرصت این را دارند که از حقوق مردم شهرستان‌های تالش، ماسال، شاندرمن و رضوانشهر دفاع کنند و فرصتی که امکان آن تا ده سال از دست خواهد رفت را به این آسانی نسوزانند که هم برای دنیای خودشان (انتخابات پیش رو) و هم آخرت آنها (حقوق مردمی که یک نماینده نمیتواند استیفا کند) مفید فایده خواهد بود.

با نگاهی به حوزه های انتخابیه در سطح کشور می‌بنیم که برخی از نمایندگان با رأی یازده هزار نفری روانه مجلس شده‌اند در حالی که در بیشتر بخش‌های هر یک از سه شهرستان فوق، بیش از ۱۵ هزار رأی در صندوق‌ها ریخته می‌شود و یا جمعیت ۳ شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که نصف معیار لازم برای استان شدن در قانون تقسیمات کشوری است.

استان گیلان به دلایل مختلفی محروم مانده است و با دقت در پارامترهای توسعه در می‌یابیم که در ذیل بهترین‌ها و در صدر بدترین‌ها هستیم و محرومیت اقتصادی برای استان کم بود که محرومیت سیاسی هم به آن افزوده می‌شود و با حضور دولت مردی همچون دکتر نوبخت نباید در عرصه سیاسی باز هم محروم بمانیم و چنین فرصت طلایی لابی‌گری با سایر نمایندگان جهت تخصیص یک نماینده دیگر به استان را از کف داد و با توجه به حاکم شدن گفتمان اعتدال و برگشت عقلانیت به مدیریت کشور، مردم از نمایندگان انتظار دارند همگام با مدیریت منسجم مدیران سیاسی استان قدمهای بلندتری برای توسعه اقتصادی و سیاسی استان بردارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
2
امیدوارم مسئولین توجه بیشتری به استان گیلان بکنند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
2
با تشکر از این دوست گرامی
ولی گذشته اینها علت محرومیت گیلان چیز دیگه ایه و اون اختلاف فرهنگی بزرگ گیلان با ....
محمد رضا
|
UNITED STATES
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
1
جناب ناشناس ميشه بفرماييد بزرگان گيلان با كي؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
1
ادامه
"با فرهنگ .... است"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
2
تدبیر اذیت نکن دیگه
کامنتمو کامل منتشر کن دیگه
نارحت میشما
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها