بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
امروز شنبه پنجم مهر 1393 هجری خورشیدی، دوم ذی الحجه 1435 هجری قمری و بیست و هفتم سپتامبر 2014 میلادی است. 33 سال پیش در چنین روزی، عملیات ثامن الائمه با رمز «نصر من الله و فتح قریب» و با هدف شکستن حصر آبادان آغاز شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

5 مهر 1363
آیت‏ اللّه سید عبداللّه شیرازی مرجع و فقیه عالیقدر حوزه ی علمیه ی مشهد و صاحب آثار عمدة الوسایل، الامامة و الشیعه و ذخیرة الصّالحین در 92 سالگی درگذشت.

5 مهر 1360
عملیات ثامن الائمه با رمز «نصر من الله و فتح قریب» در جبهه ی جنوب و شمال آبادان در شرق رود کارون آغاز شد. این عملیات پس از 2 روز با پیروزی رزمندگان اسلام و شکست حصر آبادان به پایان رسید.

5 مهر 1359
عملیات ریجاب در منطقه ی سرپل ذهاب به وسیله ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا درآمد. در این عملیات ابتدا رزمندگان، شمال پاتاق تا ریجاب را پاکسازی و امنیت را در شهرهای دالاهو، چناره و گاره برقرار کردند.

5 مهر 1357
موج اعتصاب ها و تظاهرات علیه محمدرضا پهلوی در شهرهای مختلف کشور، ابعاد گسترده تری یافت.

5 مهر 1345
پنجاه و پنجمین اجلاسیه کنفرانس بین المجالس در تهران گشایش یافت. در این کنفرانس 460 تن از نمایندگان 63 کشور جهان شرکت کردند، این کنفرانس سیاست جهانی اعمال زور را محکوم کرد.

5 مهر 1333
علی امینی نخست وزیر وقت ایران لایحه ی قرارداد کنسرسیوم را برای تصویب، تسلیم مجلس شورای ملی کرد. طرف این قرارداد پنج شرکت بزرگ آمریکایی و 9 شرکت مستقل بودند و محل قرارداد جزایر خلیج فارس، عنوان و مدت آن نیز در اختیار کنسرسیوم بود. برپایه این پیمان در صورت درخواست تمدید از طرف شرکت های یادشده، دولت ایران مجبور به قبول این درخواست بود.

5 مهر 1316
نخستین موسسه ی انحصار دخانیات و کارخانه ی توتون و سیگار در زمینی به مساحت 10 هکتار در جاده ی قزوین گشایش یافت.

5 مهر 1300
تعدادی از مسوولان کشور از جمله ظهیر الاسلام، ضیاء السلطان، میرزا احمدخان و عون السطنه به اتهام سوء قصد به رضاخان و قوام السلطنه دستگیر شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها