بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷

آغاز حمله انگلیس به مواضع داعش

دو فروند جت مسلح تورنادو انگلیس از پایگاه هوایی نیروی هوایی سلطنتی 'اکروتیری' این کشور در قبرس امروز (شنبه) برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در عراق اعزام شدند.
تدبیر24: این هواپیماها به بمب های هدایت شونده لیزری و موشک مجهز بوده اند. زمان بازگشت این هواپیماها و محل دقیق شلیک موشک های آنها مشخص نیست.

حملات هواپیماهای انگلیسی به مواضع داعش در عراق بعد از آن صورت گرفت که مجلس انگلیس روز جمعه با مشارکت انگلیس در حمله به مواضع داعش در عراق موافقت کرد. مجلس عوام انگلیس به دنبال درخواست 'دیوید کامرون' نخست وزیر این کشور، روز گذشته (جمعه/4 مهر) درباره نقش این کشور در مقابله با گروه تروریستی داعش، تصمیم گیری کرد، در این جلسه 524 نماینده به حمله هوایی به مواضع داعش رای موافق و 43 نماینده رای مخالف دادند.

بر اساس این گزارش، جت های جنگنده تورنادو از 6 هفته قبل هواپیماهای شناسایی خود را بر فراز آسمان عراق آغاز کرده اند، اما این نخستین پرواز برای بمباران مواضع داعش در عراق بعد از تصویب آن است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: ما این حملات را تایید می کنیم، بعد از موافقت پارلمان روز گذشته هواپیماهای تورنادو پروازهای شناسایی خود را به عراق آغاز کردند و اکنون آماده حمله به مواضع و اهداف داعش هستند. برای حفظ امنیت عملیات این تحولات به طور مرتب گزارش نمی شود، تنها در زمان مقتضی روزآمد خواهد شد.

هواپیماهای جنگنده رادار گریز تورنادو که از سال 1990 میلادی در عملیات مختلف به کار گرفته شده اند، یکی از سریع ترین هواپیما ها در ارتفاع پایین با قابلیت حمل موشک های هوا به هوا، هوا به زمین و با قدرت شناسایی بسیار دقیق اهداف زمینی، شناخته می شوند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند آمریکا و متحدان غربی اش در تلاش برای پیشبرد ملاحظات امنیتی و حفظ منافع همپیمانان عربی خود، سعی دارند در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش حضور خود را در منطقه تقویت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: