بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
بعضی از افراد به خاطر حفظ منافع حزبشان، به هر نوع بد اخلاقی متوسل می شوند و با گفتمان فریب کارانه از جمله؛ تزویر، ریا، خدعه، نیرنگ دنبال عوام فریبی هستند

تدبیر24:سعید پایبند - امروزه شاهد روشهای نوین و پیچیده ای هستیم که به اشکال مختلف بعضی از چهره های دلسوز جامعه را مورد هجمه، تخریب، و تهمت گروه قلیلی قرار می گیرند. شخصیت های بزرگی که برای ملت جانفشانی کرده اند و در سطوح مدیریتی خرد تا کلان؛ خدمات ارزنده ای انجام داده اند. با لباس مقدس نظام به عنوان خادم ملت خدمتگزاری نموده اند. از آرمان های حضرت امام(ره) پاسداری کرده اند. مکتب جمهوری اسلامی ایران برگرفته از احکام، قواعد و اخلاق اسلامی است و قوانین نظام نشات گرفته از این الگوها و ارزشها است، ولی متاسفانه بعضی از اشخاص برای رسیدن اهداف خویش و جناحشان، ترور شخصیتهای دلسوز را سرلوحه خودشان قرار داده اند و در مواردی تهمت های ناروا می زنند، که این بد اخلاقیها با مکتب اسلام و ایرانی همخوانی ندارد.

بدعت ها زمانی خطرناک و به عنوان یک آفت برای جامعه محسوب می شود، که این بد اخلاقیها به صورت عادی و روز افزون در سطح جامعه آشکارتر شود و عده ای محدود و خاص این کار را انجام می دهند، بد ترین نوع شیوه بد اخلاقی همین است. بعضی از افراد به خاطر حفظ منافع حزبشان، به هر نوع بد اخلاقی متوسل می شوند و با گفتمان فریب کارانه از جمله؛ تزویر، ریا، خدعه، نیرنگ دنبال عوام فریبی هستند. بعضی افراد تلاش دارند به طرقهای مختلف جای پای خود را در عرصه سیاسی مستحکم نمایند، تا فضا را برای جولان همیشگی خود باز نگه دارند. این گروها با زیر پا گذاشتن قوانین و بی اعتنایی به ساختارها و نهادها؛ موفقیت خود را در تنش، آشفته جلوه دادن صحنه سیاسی و تلاش برای منزوی کردن افراد دلسوز می پندارند. مقصودشان شکاف و چند دستگی در عرصه سیاست می دانند و با همین بی تدبیری ها لطمه جبران ناپذیری بر فضای معنوی جامعه می گذارند، همچنین بر اخلاق مردم تاثیرات مخربی خواهند گذاشت.

تصور غلطی که برای بعضی بوجود آمده؛ این هست که می توانند از طریق ذهنیت های خود ساخته و بدون در نظر گرفتن قانون بر سر مسند قدرت بمانند و تمام ارزشهای اخلاقی را نردبان کنند. در صورتی که این یک حرکت مذموم و بدور از انسانیت است و از عوامل سقوط و طردشدنشان می شود. بعضی ها حق ندارند، به اسم دیگران ولی به کام خودشان چهره های موثر را تخریب کنند و زیر لوای باورهای جامعه به مقاصدشان برسند.

کسانیکه با اعمال شرارت و خشونت آمیز برای نیل به قدرت و حفظ بقای خودشان به شیوه های بد اخلاقی پناه می برند، صرف نظر از منافع ملی و خواسته های مردم، افراد خدوم را تخریب می کنند، همیشه در پی سود خودشان هستند و هرشخصی در مسیر راهشان باشند، از میان بر می دارند و دنبال امیال خویش هستند.

نقدها زمانی برای ملت سودمند است، که در راستای مرتفع نمودن مشکلات و موانع ملت باشند، مشکلی را حل نمایند و منجر به ترقی، پیشرفت و پویایی جامعه بینجامد. ملت رشید ایران در انتخابات سال92 ریاست جمهوری به گفتمان افراطی گری، بی اخلاقیها و شعارهای بدون عمل جواب منفی دادند و به تفکر اعتدال و میانه روی،راستگویی، اخلاق ورزی، خردجمعی و دوری از تنشهای حزبی و جناحی روی آوردند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
1
سلام. ابتدا به ساکن بجای دامن زدن به اختلافات بیایید به اختلافات خاتمه دهیم بقول معروف بس است تا کی بجای اینکه آب روی آتش باشید هیزم آتش شده اید
هر نظر مخالفی یک دیگاه تازه به ما میدهد اگر.....
راستی لطفا بجای سعی و خطا. از اطلاعات و تجربیات دیگران استفاده کنید
سازمان مدیریت و برنامه ریزی مستقل از احزاب. احیا کنید
جناب آقای نوبخت مناسب سمت مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیستند در ضمن وقتی شخصی چند مسولیت متفاوت را برعهده میگیرد یعنی مفهوم مسولیت را نمیداند
عالم محضر خداست در محضر خدا بواسطه ادعاهایمان سخت امتحان میشویم
حالا تو خواه پند گیر خواه ملال. لاکپشت جان
وهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
درود بر شما لازم و ضروریست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
افرین بر مقاله نویس این بحث ها در جامعه لازم و ضرویست
کامران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
این مقاله نویس به درستی اشاره کرده ای کاش بیشتر مبحث رو شفاف تر میکرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
1
0
و اتفاقاً اکثر بداخلاقی های سیاسی کشور را اصلاحطلبان عزیز شروع کردند
نجفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
1
اتفاقا بد اخلاقی ها توسط دولت قبلی بوجود آمد.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
از مدیریت سایت خواهشمندیم که مقاله های سعید پایبند رو بیشتر چاپ کنه چون ایشان واقعیات جامعه رو خوب منعکس میکنه.
محمد احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
ای کاش همه دنبال وحدت باشیم و تخریب ها؛ تهمت ها در جامعه مشاهده نشود.تندروی جواب نمی ده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
درود بر مقاله نویس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها