بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده دو قانون تامین اجتماعی، کسر حق بیمه از اضافه کار الزامی است.
تدبیر24: «محمدحسن زدا» روز دوشنبه  ضمن اعلام این موضوع افزود: قوانین خدمات کشوری و تامین اجتماعی باعث سردرگمی کارکنانی شده که در آستانه بازنشستگی هستند.

وی افزود: در حالیکه بر اساس ماده دو قانون تامین اجتماعی، کسر حق بیمه از اضافه کار الزامی است، دولت می گوید بر اساس تبصره الحاقی ماده 106 قانون خدمات کشوری اضافه کار باید از حق بیمه کم و در حقوق بازنشستگی لحاظ بشود.

زدا افزود: اگر کارفرمایان هنگام ارائه فهرست بیمه کارکنان دولتی و خصوصی، اضافه کار آنان را نیز لحاظ کنند، تا از حق بیمه آنها کم شود، در دوران بازنشستگی در حقوق آنان اضافه کار لحاظ می شود، در غیر این صورت فرد بازنشسته فقط حقوق دریافت می کند.

زدا تصریح کرد: این ابهامات در قوانین مشکلاتی را برای کارکنانی که در آستانه بازنشستگی هستند، ایجاد کرده و باعث سردرگمی آنها شده است.

** برنامه ای برای افزایش سن بازنشستگی نداریم

معاون سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی برنامه ای در این زمینه ندارد و این موضوع در لایحه خدمات کشوری مطرح شده است.

به گفته زدا، لایحه خدمات کشوری ربطی به بازنشستگان و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ندارد.

اجرای بخشنامه معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری به شماره 5271/93/200 مورخ 17 تیر ماه امضا شده توسط محمود عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این معاونت سبب کاهش 30 تا 50 درصدی حقوق کارمندان دولت در ایام بازنشستگی خواهد بود.

پس از اعتراض ها نسبت به اجرای این بخشنامه رسانه ها روز دوشنبه به نقل از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش دادند که بررسی و اصلاح این بخشنامه در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها