بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
عربستان از ورود بیش از یک میلیون و 260حاجی از کشورهای مختلف به این کشور تا روز سوم ذی الحجه خبر داد.
تدبیر24: بر اساس این گزارش تعداد حجاجی که از ابتدای موسم حج تا پایان سوم ذی الحجه وارد سرزمین وحی شده اند به یک میلیون و 263 هزار و 461 نفر رسیده است و ورود حجاج همچنان ادامه دارد.

تاکنون یک میلیون و 191 هزار و 143 نفر از راه هوایی، 56 هزار و 710 نفر از راه زمینی و 13 هزار و 608 نفر از راه دریایی وارد عربستان شده اند.

بر اساس این گزارش، آمار حجاج وارد شده از ابتدای موسم حج نشان دهنده کاهش تعداد حجاج نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان دو درصد یعنی 24 هزار و 466 نفر است.

مقامات عربستان پیش بینی کرده اند که سه میلیون حاجی از مناطق مختلف جهان برای ادای فریضه حج تمتع در مناسک حج امسال حضور یابند.

*** شرکت 120 داماد در موسم حج

در همین حال بر اساس گزارش دیگری 120 تازه داماد از عربستان امسال در موسم حج شرکت دارند.

این دامادها در اجرای طرحی به نام ' حج مرا تغییر داد ' امسال حج به جای مشرف می شوند.

عربستان در سالهای اخیر بسیار کوشیده است تا جوانان این کشور را به ازدواج تشویق کند.

نرخ ازدواج در عربستان پایین است و به واسطه هزینه های بالا عروسی ، پسران عربستان زیادی با دختران خارجی ازدواج می کنند.

هماهنگ کننده این برنامه اعلام کرده است که از ازدواج این افراد یک سال بیشتر نمی گذرد و هدف از اجرای این برنامه آموزش مهارتهای زندگی و تربیتی است.

عربستان در دو سال اخیر و امسال تصمیم گرفته است که تعداد حجاج داخل به میزان 50 درصد و تعداد حجاج خارج به میزان 20 درصد به خاطر اجرای طرحهای توسعه کاهش یابد.

هر ساله تعداد بسیار زیادی از داخل عربستان بدون داشتن مجوز حج در موسم حج شرکت می کنند که جمعیت آنها بسیار بیشتر از حجاج قانونی است که این مساله مشکلات زیادی را برای حجاج کشورهای دیگر به وجود می آورد.

به گفته مقامات عربستان ، امسال تدابیر سختگیرانه تری برای جلوگیری از ورود افراد فاقد مجوز حج به مکه و مشاعر مقدسه اتخاذ کرده اند.

با افزایش ورود زایران به مکه مکرمه از کشورهای دیگر نیز گزارش ها حاکی از تعطیلی برخی رستوران های متخلف در این شهر دارد.

در همین ارتباط تاکنون 15 رستوران در مکه مکرمه به خاطر ارایه غذاهای فاسد به زائران تعطیل شده اند.

بازرسان در بازرسی از این رستوران ها دو هزار کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد جمع آوری کرده اند.

زائران ایرانی تنها زائران حاضر در عربستان هستند که غذای خود را در هتل ها و از آشپزخانه های تحت مدیریت سازمان حج و زیارت دریافت می کنند .

زائران ایرانی در عربستان غذاهای ملی خود را همراه با سلامت آنها میل می کنند.

به دنبال بسته شدن این 15 رستوران نیز هلال احمر عربستان امسال با راه اندازی شبکه پیامکی در مراسم حج به هفت زبان به زائران درباره مسائل بهداشتی اطلاع رسانی می کند.

منبع:خبرگزاری عربستان
برچسب ها: تدبیر24 ، حج ، عربستان ، تمتع
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها