بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
معاون وزیر بهداشت:
معاون طب سنتی وزیر بهداشت با انتقاد از ناآشنا بودن پزشکان با داروهای گیاهی گفت: استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و داروهای سنتی در آموزش پزشکی کشور گنجانده نشده است.
تدبیر24: دکتر «محمود خدادوست» روز دوشنبه با تاکید بر اینکه استفاده از داروهای گیاهی در درجه اول نیازمند دانش است، افزود: متاسفانه پزشکان داروهای گیاهی را نمی شناسند و اگر پزشکان داروهای گیاهی را نشناسند نمی توانند آن را تجویز کنند.

وی تصریح کرد: اکنون 56 قلم داروی گیاهی دارای مجوز وزارت بهداشت و تحت پوشش بیمه بوده، اما مشکل اینجاست که پزشکان آنها را نمی شناسند و لازم است که پزشکان و دست اندرکاران حوزه سلامت را با ظرفیت داروهای گیاهی آشنا کنیم.

خدادوست گفت: وقتی پزشکان و مسوولان ذیربط با ظرفیت داروهای گیاهی آشنا شوند، آنگاه وزارت بهداشت در جهت تحت پوشش بیمه قرار دادن این داروها گام خواهد برداشت.

** تهیه بسته های آموزشی داروهای گیاهی ویژه پزشکان

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برای آموزش پزشکان در زمینه داروهای گیاهی چند برنامه داریم، ادامه داد: پیشنهاد داده ایم که حداقل دو واحد درسی طب سنتی و معرفی قابلیت های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کروکولوم (برنامه آموزشی) همه گروه های پزشکی قرار گیرد.

خدادوست تاکید کرد: افرادی که می خواهند از این به بعد وارد عرصه پزشکی شوند باید با ظرفیت داروهای گیاهی آشنا باشند.

وی افزود: برنامه های بازآموزی و بسته های آموزشی نیز برای افرادی که قبل از این وارد حوزه پزشکی شده اند نیز در دست تهیه است تا ظرفیت داروهای گیاهی به آنان نیز در مدت کوتاهی شناسانده شود

** طراحی برنامه آموزش مجازی داروهای گیاهی به پزشکان

معاون وزیر بهداشت گفت: آموزش ظرفیت داروهای گیاهی به پزشکان کاری سخت و زمانبر است زیرا اکنون بیش از 70 هزار پزشک عمومی و 120 هزار پزشک در رشته های گوناگون تخصصی فعالیت دارند که آموزش دادن به این حجم وسیع پزشکان در مدت کوتاه غیرممکن است.

خدادوست افزود: بنابراین برنامه آموزش مجازی داروهای گیاهی کوتاه مدت را برای پزشکان عمومی و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی طراحی کردیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها