بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
امروز سه شنبه هشتم مهر 1393 هجری خورشیدی، پنجم ذی الحجه 1435 هجری قمری و سی ام سپتامبر 2014 میلادی است. 27 سال پیش در چنین روزی، سنای آمریکا با تحریم نفت و سایر کالاهای صادراتی ایران موافقت کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

8 مهر 1376
با امضای قرارداد توسعه میدان گازی «پارس جنوبی» با کنسرسیومی متشکل از شرکت های فرانسوی، روسی و مالزیایی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تصریح کرد، دولت آمریکا تحریم ایران را در مورد کنسرسیوم مزبور به اجرا می گذارد.

8 مهر 1369
آیت ‏اللَّه سید محمد صادق لواسانی فقیه جلیل و یار دیرین امام خمینی در 84 سالگی درگذشت. این عالم مجاهد پس از آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی، بارها حمایت قاطع خود را از ایشان عنوان کرده و پس از تبعید امام به ترکیه، نماینده ی ایشان با اختیارات کامل در تهران شد.

8 مهر 1366
سنای آمریکا با تحریم نفت و سایر کالاهای صادراتی ایران موافقت کرد. لایحه ی سنا به وسیله ی سناتور «دال» از کاندیداهای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه به مجلس سنا ارایه و به اتفاق آراء تصویب شد.

8 مهر 1361
ناوچه ایرانی تبرزین که بیست و سوم مرداد، از طرف یک گروه سلطنت طلب در راه انتقال از فرانسه به ایران ربوده شده بود، پس از پناهنده شدن ربایندگان آن به فرانسه، وارد آب های ایران شد.

8 مهر 1357
در جریان رویدادهای انقلاب اسلامی عده ای از دانش آموزان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در بوکان زخمی شدند.

8 مهر 1352
وزیر دفاع انگلیس در صدر یک هیات نظامی وارد تهران شد.

8 مهر 1340
محمدرضا پهلوی با تاثیر فضای مذهبی و فشار علمای ایران به اجبار به سفیر خود در ایتالیا دستور داد که نسبت به فیلمی که درباره زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) تهیه شده است، به دولت ایتالیا اعتراض کند.

8 مهر 1332
سفارت بریتانیا در بیروت به وزارت امور خارجه ی انگلیس پیشنهاد کرد که از دولت جدید ایران بخواهد محمد مصدق نخست وزیر برکنار شده، تبعید و حسین فاطمی وزیر امورخارجه ی کابینه ی وی اعدام شود. این پیشنهاد به وسیله ی دولت کودتایی زاهدی به اجرا گذاشته شد.

8 مهر 1320
کشتی حامل رضاخان که مامور خارج ساختن وی از ایران بود، بندر عباس را به قصد بمبئی ترک کرد. در همین روز چرچیل نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام گفت که ما دیکتاتور ایران را به تبعید فرستادیم و جای او پادشاهی را نشاندیم که قول داده است مجموعه ای از اصلاحاتی را که بسیار دیر شده و سخت مورد نیاز است، انجام دهد.

8 مهر 1318
در پی حمله ی نظامی شوروی به فنلاند، وزیر دارایی ایران در دیدار با وزیر مختار آمریکا در تهران، نگرانی دولت ایران را در مورد احتمال توافق محرمانه ای میان استالین و آدولف هیتلر بر سر یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی ایران تکرار کرد.

8 مهر 1305
روزنامه اطلاعات نوشت: ماموران روس برای تعیین عمق دریای خزر، چندین بار به طور غیر قانونی وارد ایران شده و در شهسوار، رودسر و لنگرود تحقیق هایی انجام داده اند.

8 مهر 1303
مسیو گالدی وزیر مختار جدید ایتالیا در عمارت گلستان با ولیعهد محمدحسن میرزا دیدار و استوارنامه ی خود را تسلیم کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها