بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس همچنان ادامه دارد و هر جا که دانش آموز مراجعه کند او را ثبت نام خواهیم کرد.
تدبیر24: علی زرافشان روز سه شنبه اظهار داشت: بر اساس آیین نامه شورای عالی آموزش و پرورش، فرآیند ثبت نام دانش آموزان با شروع سال تحصیلی در مهرماه به پایان نمی رسد و در صورت مراجعه افراد، مدرسه موظف به ثبت نام است.

وی ادامه داد: هر چند مطابق با دستورالعمل ها، دفاتر آمار ثبت نام مدارس در پایان آبان ماه بسته می شود اما به این معنا نیست که دانش آموزی به آمار اضافه نشود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجا که دانش آموزان به تبعیت از خانواده خود ممکن است در طول سال تحصیلی محل سکونت خود را جابجا کنند، فرآیند ثبت نام هیچ وقت بسته نخواهد شد.

زرافشان یادآورشد: البته در این میان ممکن است دانش آموزانی نیز به دلیل شرایط خاص خانوادگی برای ثبت نام مراجعه نکنند که در این ارتباط وزارت آموزش و پرورش برای ردیابی دانش آموزان بازمانده از تحصیل همه ساله به مقایسه تعداد دانش آموزان با سال گذشته می پردازد، تا این افراد را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگان از تحصیل ممکن است به دلایلی همچون ممانعت اولیا و ازدواج دانش آموزان دختر و یا به لحاظ شرایط اقتصادی بعد از دوره ابتدایی و یا اول متوسطه، امکان ادامه تحصیل نداشته باشند که آموزش و پرورش موارد را پی گیری می کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به منظور پوشش کامل تحصیلی بویژه در دوره اول ابتدایی و اول متوسطه و برای تحقق هدف گذاری های برنامه توسعه و نقشه جامع علمی کشور ناگزیر هستیم نسبت به کودکان بازمانده از تحصیل برنامه ویژه ای داشته باشیم.

** 140 هزار دانش آموز به نظام آموزشی کشور اضافه شد

زرافشان در ادامه با بیان اینکه تا چهارم مهرماه 12 میلیون و 412 هزار و 79 نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند، گفت: در مقایسه با سال گذشته 140 هزار دانش آموز در همه پایه ها افزایش داشته ایم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها