بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: افزون بر 10 هزار قطعه ماهی و انواع آبزیان درپی آلودگی رودخانه زرینه رود میاندوآب و سخت تر شدن شرایط زیستی، در این رودخانه تلف شد.
تدبیر24: حسن عباس نژاد روز سه شنبه افزود: روز گذشته با دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر اتلاف آبزیان در رودخانه زرینه رود، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت به محل اعزام و مسیر رودخانه به طول پنج کیلومتر را بررسی کردند.

وی با اشاره به قرار گرفتن کارخانه قند در مسیر زرینه رود، گفت: از این رودخانه و از پساب خروجی کارخانه قند با سابقه ای که قبلا در این موارد وجود داشته، نمونه برداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به محض دریافت نتایج نمونه برداری و مشخص شدن عامل یا عاملان آلودگی رودخانه و تلفات آبزیان، برخورد جدی و قانونی با عوامل دخیل صورت می گیرد.

وی از مردم استان خواست با توجه به کمبود بارندگی و کاهش دبی آب، در حفاظت از رودخانه نهایت تلاش خود را به کار گیرند و از ورود یا تخلیه فاضلاب و زباله و نخاله در آن جلوگیری کنند.

عباس نژاد اظهارکرد: کارخانه قند میاندوآب در حاشیه رودخانه زرینه رود و در داخل منطقه مسکونی واقع بوده و به رغم کنترل فعالیت آن به صورت پایش ماهانه، مشکلات زیست محیطی آن کاملا رفع نشده است.

وی یکی از راهکارهای رفع آلودگی زرینه رود را تغییر محل و انتقال کارخانه یاد شده به یک منطقه دیگر از شهر دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: لاشه های ماهی های تلف شده نیز با کمک جوامع محلی و تشکلهای زیست محیطی از سطح رودخانه جمع آوری شد.

رودخانه زرینه رود (جغاتو) در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی قرار دارد.

این رودخانه با طول 230 کیلومتر طولانی ترین رود استان است که طول شهرستان شاهین دژ و میاندوآب را می پیماید و به دریاچه ارومیه می ریزد.

سرچشمهٔ این رود از کوه های 'چهل چشمه' در سقز استان کردستان است و در شهرستان تکاب رودخانه های خورخوره و ساروق و در شهرستان شاهین دژ رودخانه های هولاسو و هاچه سو و محمودآباد و آجرلوچای و در میاندوآب رود لیلان چای به آن می پیوندند.

بر روی این رودخانه سد بوکان قرار دارد که میزان آب خروجی را تنظیم می کند.

80 کیلومتر از این رودخانه در داخل شهر میاندوآب جاری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها