بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از تخریب کاروانسرای مربوط به دوره زندیه در بازار قدیم این شهر به دلیل ساخت و ساز در مجاورت آن خبر داد.
تدبیر24: ' غلامعلی باغبان کوچک ' روز سه شنبه افزود: این کاروانسرا که متعلق به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه است در حالی تخریب شد که مرمت آن با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده بود.

وی گفت: مالک زمین مجاور این کاروانسرا بدون رعایت اصول ایمنی اقدام به گود برداری کرده که این امر موجب تخریب این اثر تاریخی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با انتقاد از شهرداری دزفول که بدون استعلام از این سازمان اقدام به تمدید پروانه ساخت برای زمین مجاور کاروانسرای بازار قدیم کرده افزود: با این اقدام شهرداری مالک بدون رعایت ضوابط ایمنی هنگام ساخت به بخشی از کاروانسرای بازار صدمه زده است.

وی گفت: عملیات مرمت این کاروانسرا به دلیل مشکلات ایجاد شده و تخریب صورت گرفته متوقف شده و از مالک نیز شکایت شده که مراحل قانونی را سپری می کند.

باغبان کوچک افزود: نبود کار کارشناسی هنگام ساخت و ساز و بی توجهی به بافت قدیم لطمات زیادی به بافت قدیم و تاریخی دزفول وارد کرده است.

اجرای طرح فاضلاب و نفوذ آب به سازه های خشتی و آجری بافت قدیم در محدوده بازار خراطان دزفول آسیب زده و این سازه ها پایداری خود را از دست داده و تعدادی خانه و مغازه تاریخی خسارت دیده است.

شهر دزفول در شمال استان خوزستان حدود 250 هکتار بافت قدیم دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها